اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۰ ثبت شده است

به گزارش قدس نماینده شهرستان درگز، استاندار خراسان رضوی و هیئت همراه ایشان در سفر به شهرستان درگز از نزدیک مسائل و مشکلات این شهرستان مرزی را بررسی کردند.

همچنین در مراسمی با حضور امام جمعه شهرستان درگز و جمعی از مسئولان شهرستان آغاز احداث جاده شهرستان درگز–کپکان –دوغایی –قوچان که از دیرینه‌ترین خواستهای به حق مردم شهرستان درگز است را کلنگ‌زنی کردند.

همچنین، پس از بازدید استاندار از شهرستان درگز در فرمانداری جلسه‌ای با حضور نماینده شهرستان درگز، استاندار، امام جمعه محترم شهرستان و جمعی از مسئولان برگزار شد که در این جلسه راهکارهای لازم برای پیشبرد هرچه سریع‌تر عمران، آبادانی و محرومیت‌زدایی از این شهرستان مرزی بررسی گردید.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود در این جلسه به‌نام گذاری سال 90 به نام جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرده و ضمن قدر دانی از مسئولان استان و شهرستان، خواسته‌ها و مشکلات مردم حوزه ی انتخابیه خود را بیان نمود و خواهان تسریع در رسیدگی به آنها شد.

نماینده درگز در سخنان خود گفت: شکی نیست که در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهاد اقتصادی نام گزاری شده مردم و مسئولان با یک روحیه از خود‌گذشتگی بیشتر در جهت عمران و آبادانی تلاش مضاعف خواهند داشت.

وی افزود: امروزه زنده نگهداشتن یاد شهداء کمتر از شهادت نیست و همچنین در هر شرایطی ما باید به تجلیل و تکریم از کسانی‌که برای این کشور افتخار آفریده‌اند بپردازیم و شهداء الگوی بارز و افتخار آفرین برای کشور و جهان اسلام هستند. هر یک از شهدا در جای خود شایسته تجلیل و تکریم هستند. از جمله سردار شهید علی صیاد شیرازی که امروز سالگرد شهادتش به‌دست منافقین است.و همچنین گرامی میداریم یاد و خاطره 365 شهید بزرگوار و پر افتخار درگز را.

نماینده درگز در ادامه سخنان افزود: عدالت چیزی است که بر زبان جاری می‌شود اما آسان به‌دست نمی‌آید. برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و تلاش همه جانبه مردم و مسئولان را می‌طلبد.

محمدعلی دلاور نماینده مردم درگز در ادامه به بیان خواسته‌های مردم درگز از مسئولان به‌ویژه از استاندار گرامی پرداخت: اگر بخواهم تیتروار به بیان خواسته‌های مردم درگز اشاره کنم باید بگویم این آرزوهای دیرینه مردم شهرستان درگز شامل 1- سد درونگرکه از سال 1329 مطرح بوده است و در سال گذشته به اتمام رسید، 2- سد ابیورد در سال 1389 با حضور معاون وزیر نیرو کلنگ‌زنی شد و با پیگیری‌های انجام شده از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.3- سه سد که از طرف کمیسیون کشاورزی و آب و منابع طبیعی با همکاری مدیریت خوب سازمان آب و منطقه‌ای خراسان به لایحه بودجه پیشنهاد و ان‌شاء‌الله ردیف بودجه خواهد گرفت. با احداث این سد‌ها از هدر رفتن آب و خارج شدن آن از مرز‌های کشور عزیزمان جلوگیری و کمک بسزایی به رونق کشاورزی منطقه خواهیم کرد.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی همچنین تصریح کرد: راه جدید درگز –کپکان –دوغایی- قوچان یک خواست عمومی و به حق مردم شهرستان درگز است و یکی از کلید‌های رونق و آبادانی این شهرستان مرزی به حساب می‌آید که طی مراسمی با حضور استاندار کلنگ‌زنی شد. با احداث این جاده که برای تحقق آن به تونلی به طول 3 کیلومتر در کوه‌های ‌الله و اکبر نیاز است طول مسیر درگز قوجان بسیار کوتاه‌تر خواهد شد و نیز خطرات جاده کوهستانی و طولانی کنونی که مسافرت به شهرستان و صنعت توریست شهرستان را با مشکل روبه‌رو کرده را برای همیشه مرتفع خواهیم کرد.

دلاور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مسئولان استان خطاب به استاندار تقاضاهای و مشکلات امروز مردم درگز را تشریح کرد.

او گفت: مهندسین مشاور بنیاد ترافیک ایران مطالعاتی را جهت موقعیت و توجه عملیاتی فرودگاه کشور را انجام داده پیش‌بینی کرده در سال 1391 فرودگاهی در شهرستان درگز در کلاس Dایجاد کنند که با نفوذی که در هیات محترم دولت داریم کمک استاندار گرامی را خواهانیم.

وی همچنین در بیان دیگر تقاضای مردم درگز تصریح کرد: راه آهن گرگان مشهد انشا‌الله در امسال شروع خواهد شد و در این مورد نیز اقداماتی صورت گرفته است که راه آهن لطف آباد را به این راه‌آهن متصل کنیم که کارشناسان مطالعات این طرح را شروع کرده‌اند.

همچنین عضو فراکسیون گمرک مجلس به دیگر خواسته‌های مردم درگز اشاره کرد و گفت: اکتشاف نفت و گاز در منطقه درگز و بهره‌برداری از آن، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، احداث گلخانه و لایروبی قنات‌ها، مجتمع گاو شیری 1600 راسی که از سال 85 موافقت اصولی آن صادره شده، اتصال چاه آهکی بی‌بی قرقز به آب شرب درگز، مطالعه و اجرای گاز رسانی از دوراهی دوغایی قوچان به منطقه میانکوه از خواسته‌های مردم است که امید داریم در سال جهاد اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد.

محمدعلی دلاور در ادامه سخنان خود بخش دیگری از نیازهای منطقه و حوزه انتخابیه خود رابرشمرد. توضیح داد: اجرای گاز رسانی به روستاهای حاتم قلعه، شمسی خان، تیرگان، یکه باغ، پلگرد، قازان بیک و زنگلانلو، توسعه پارک ملی تندوره با توجه به‌صورت جلسه‌ای با حضور معاون رئیس‌جمهور، رسیدگی به آثار تاریخی شهر تپه درگز که دیوار‌های آن هفت متر عرض دارد، حل مشکلات مسکن مهر که به اجرای این طرح سرعت بخشد، حل کردن مشکل بانک‌ها درخصوص ضامن کارمند، بهبود و تسریع صدور وام روستایی و احداث مسجد میان راهی در منطقه میانکوه موارد دیگری است که امیدواریم استاندار محترم به حل و انجام آنها توجه کافی داشته باشند.