اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

۱۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

وزیر راه و شهرسازی در آغاز عملیات اجرایی مسیر و تونل‌های قطعه ۲ محور درگز- کبکان- قوچان در استان خراسان رضوی با اعلام بهره برداری از این پروژه عمرانی ظرف ۴۲ ماه از تبدیل پایانه ۱۶ هکتاری لطف آباد به عنوان لجستیک پارک و احداث مسیر کویر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عصر روز گذشته (۲۶ شهریورماه) عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید خود از طرح‌های استان خراسان رضوی و آغاز احداث عملیات اجرایی قطعه ۲ مسیر و تونل های محور درگز- کبکان- قوچان گفت: منطقه درگز به عنوان یکی از شهرهای بسیار مهم در حوزه تمدنی خراسان بزرگ نقشی بسیار مهم در وضعیت کنونی ایران ما دارد. قطعا ما به عنوان ایرانی مدیون زحمات پیشینیان خود در این منطقه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این نکته‌ که نقش ایران در امنیت و پیوستگی منطقه حائز اهمیت و

نخست :‌ بیژن قنبری – پس از مد‌تها حضور هیاتهای ورزشی د‌ر نشستهای خبری با ابتکار سعید‌ی، مد‌یر روابط عمومی اد‌اره کل ، مسوولان ورزش د‌رگز به نشست خبری آمد‌ند‌ و از برنامه های و کاستیهای ورزش د‌رگز سخن گفتند‌. سروش پور آزاد‌ ریاست اد‌اره ورزش و جوانان د‌رگز به همراه مستمع مسوول هیات پینگ پنگ ،حمید‌ی هیات والیبال، امانی هیات د‌و ومید‌انی و حمید‌ ابراهیم نژاد‌ مربی د‌لسوز و ارزند‌ه تیم ملی جوانان د‌و مید‌انی مسائل و مشکلات رشته خود‌ را بیان کرد‌ند‌.

روزنامه شرق در گفت و گویی با صادق خرازی نوشت: در دوره آقای جلیلی به‌هیچ‌وجه حق غنی‌سازی ایران مورد شناسایی آمریکا قرار نگرفت. به‌فرض صحت چنین ادعایی، چرا تیم مذاکره‌کننده سابق آن را بعد از دو سال اعلام می‌کند؟ چرا در همان زمان یا در دوره‌های بعد چنین ادعایی مطرح نشده بود؟ خصوصا اینکه مسئول تیم مذاکره‌کننده سابق٬ کاندیدای ریاست‌جمهوری یازدهم نیز بود.

اهم سخنان وی از این قرار است:

**حالا که با تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه را نعمت بزرگ الهی و پاسدار آگاه و بینای انقلاب اسلامی در مسائل داخلی و خارجی خواندند و با تبیین الزامات و ابعاد پاسداری از انقلاب اسلامی، افزودند: دشمن به امید واهی پایان یافتن انقلاب، در فکر نفوذ به خصوص نفوذ سیاسی فرهنگی است که شناخت توطئه‌های دشمن، تقویت و استحکام روحیه انقلابی و حرکت مستمر به سمت تحقق آرمان‌ها، این هدف را ناکام خواهد گذاشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار در تشریح جایگاه سپاهیان پاسدار و وظایف خطیر آنان در موقعیت کنونی و آینده کشور، به تبیین چهار کلمه «سپاه، «پاسداران»، «انقلاب» و «اسلامی» و ابعاد و خصوصیات و الزامات آن پرداختند.

ایشان کلمه «سپاه» را به معنای

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با دبیران و روسای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه های سراسر کشور، افزود: آیندگان قضاوت خواهند کرد که دولت یازدهم چگونه با تدبیر و امید، سایه جنگ، تهدید و تحریم را از فضای کشور دور کرد.

وی مخالفان برجام در کشور را «تندروهای مخالف منافع ملی و مردم» دانست و گفت: اگر بخواهند نظر موافق و مخالف خود را تا انتخابات اسفند ماه، ادامه دهند، مردم می فهمند و با حضوری مشابه انتخابات 92 ، درس بزرگی به افراطی ها می دهند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، انتخابات اسفند را برای هر دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: بسیاری از شخصیت های معتبر، با سواد و تجربه دیده را می شناسیم که آماده حضور در انتخابات هستند و مردم بیشتر از همه منتظر اسفند ماه هستند تا حماسه سیاسی را تکرار کنند.

وی با هشدار نسبت به

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: افراد صاحب نظر، اندیشمند و دلسوز نظام و انقلاب اسلامی بر اساس وظیفه قانونی و شرعی، در انتخابات نامزد شوند.

تصاویری بسیار زیبا از پرندگان و طبیعت پارک ملی تندوره که توسط محمود براتی عکاسی شده است را در سایت منتشر و برای تماشای آنها دعوت می کنیم به ادامه مطلب این پست مراجعه کنید.



سرتاسر  خاک خاوران  سنگی نیست 

کز خون دل و دیده بر آن رنگی نیست


در  هیچ زمین  و  هیچ فرسنگی نیست 

کز دست غمت نشسته دلتنگی نیست .


ابوسعید ابوالخیر

عکس هایی از طبیعت زیبای شهرستان درگز که توسط سینا پهلوان گرفته شده است. این تصاویر از پارک ملی تندوره و دیگر نقاط زیبای شهرستان درگز عکاسی شده است و در ادامه مطلب قابل مشاهده خواهد بود 

مشاهده کردین که در تلگرام کاربرهایی قرار داده شده که به صورت خودکار برای شما پیام ارسال می کند یا عکس یا … در این جا چند تا از این بوت ها قرار میدیم که میتونید اد کنید و استفاده کنید

و اما آموزش ساخت این روبوت ها را نیز در ادامه مطلب بخوانید: 

اینده روحانی: دولت ازادیخواه مقتدر و توسعه گرا
پاسخ های محمد قوچانی به پرسش مجله مثلث

دوستان مجله مثلث از من خواسته تا اثر توافق هسته ای بر دولت روحانی را بررسی کنم ؛با این پیش فرض که این دولت در شرایط پسا توافق به سوی اقتدارگرایی حرکت میکند که این در واقع دلواپسی اصلی برخی اصولگرایان از اینده روحانی و سر مخالفت انان با اصل توافق است. اصولگرایان تندرو که تا چهار ماه قبل فکر می کردند روحانی اولین رییس جمهور تک دوره ای ایران خواهد شد و با شکست مذاکرات دولت را به اصولگرایان واگذار خواهد کرد، اکنون با دولت و رییس جمهوری مواجه اند که امضایش پای توافق قرن است و حداقل تا یک دهه اینده ساختمان کشور بر اساس سنگ بنایی بالا خواهد رفت که بی یا با روحانی ،او معمارش بوده است و ملت ایران و جامعه جهانی هر گونه انحراف و تغییر بنا در این سازه حقوق بین الملل را از چشم مخالفان و حریفان روحانی خواهد دید و این خود یکی از رازهای بقای روحانی خواهد بود که هیچ ملتی در میانه یک عهدنامه بین المللی با امضای شورای امنیت ملل متحد دولتش را عوض نمیکند.

اینکه نه تنها در انتخابات سال 1396 که در دورنمای نهاد انتخابات ، سایه روحانی بر سر اصولگرایان خواهد بود و حتی پس از او ذخیره ای مانند محمد جواد ظریف در انتخابات سال 1400 اینده اصولگرایان را تهدید خواهد کرد، خواب و خوراک را از ایشان میگیرد.

نکته دردناک تر میل روحانی به اقتدار سیاسی است. روحانی تنها یک حقوقدان یا دیپلمات نیست. او 16 سال دبیر شورای امنیت ملی بوده و خوب می داند که چگونه با نیروهای امنیتی برخورد امنیتی بکند. روحانی اقتدارگرا نیست، اما مقتدر هست. دولت او با شکل گیری یک مجلس همسو ترمیم شود قطعا از محافظه کاری کنونی بدر می اید و به اقتدار خواهی میل میکند. اقتدار گرایی در ادبیات علوم سیاسی نه استبداد خواهی یا دیکتاتور مابی که به معنای اعمال "قدرت مشروع" از سوی دولت منتخب ملت است. در واقع هم اکنون با وجود این مجلس، دولت روحانی در ورطه احتیاط افتاده و جز شخص رییس جمهور در هیچ وزارتخانه ای اقتدار به چشم نمی خورد و حتی اقتدار ظریف مستظهر به حمایت و تمرکز شخص رییس جمهور است. این دولت محافظه کار با اندکی ترمیم در سال اینده و به خصوص سال 1396 به دولتی مقتدر تبدیل میشود.



اراده روحانی بر تغییرات جدی در عرصه عمومی ایران فراتر از دو جناح اصلاح طلب و اصولگراست. روحانی در پاره ای امور مانند اقتصاد سیاسی و سیاست خارجی باورهایی بسیار مدرن تر از اصلاح طلبان دارد که اگر خود را از دست بورکراتهای اقتصادی رها کند، شگفتی افرین خواهد شد. در حوزه فرهنگ و سیاست داخلی البته تغییرات روحانی کنترل شده اما بنیادین خواهد بود. او ارایش قوا را عوض می کند و نظم طبقاتی را بر هم می زند . 
به نظرم در افق ایران 1400 روحانی به عنوان اخرین حلقه از نسل اول مدیران انقلاب، جمهوری اسلامی را به نسل دوم و سوم مدیران نظام تحویل می دهد که سیمای نظام را به صورت حقیقی متحول می کنند، نه در اعراض از اساس ان که در توسعه و تعالی اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی... در داقع این روحانی است که نهضت را به نظام تبدیل میکند. این تغییر مدیریتی البته بیش از انکه محصول روحانی باشد، محصول گذار تاریخی ای است که محتوم است و روحانی کارگزار و مظهر گذار به ان است.

نظریه پردازان توسعه می گویند اولین شرط توسعه اجماع حاکمیت در ضرورت توسعه است. این اجماع در دوران خاتمی و احمدی نژاد هر بار به یک علت مفقود بود. هنر روحانی خلق این اجماع است و نماد ان در این روزها اتفاقا نه فقط همسویی خاتمی و هاشمی و حتی ناطق نوری که پیوستن شتابناک و شگفت انگیز علی لاریجانی به این اجماع ملی است. در بریتانیا تنها زمانی مشروطیت به نتیجه رسید که نه تنها ویگ ها (حزب لیبرال) که توری ها (حزب محافظه کار) به روند اصلاحات پیوستند و این هنر بزرگ روحانی است که پس از ورود راست مدرن به حاکمیت، راست محافظه کار را هم به اتحاد با ان جذب کرده است، در حالی که اتحاد با چپ مدرن به رهبری خاتمی را هم فرو نمی گذارد. روحانی خردمندتر از ان است که این ائتلاف از خاتمی تا لاریجانی را از دست بدهد و تنها نقطه کانونی این ائتلاف خود روحانی است. به رفتارهای ولایتی و عارف بنگرید ! با وجود کمک های بی دریغ انان به روحانی، هر دو انقدر خردمند و البته واقع بین هستند که خود را در عرض رییس جمهور قرار ندهند. حتی لاریجانی این شایعه شیرین را به صورتی هدفمند از زبان مخالفان خود پشت تریبون مجلس تکرار می کند که هاشمی و روحانی، لاریجانی را رییس مجلس کرده اند و لابد رییس مجلس اینده هم خواهند کرد!!!

اینها همه نشان از صف بندی های اینده و تغییر ماهوی ارایش قوا دارد. ارایش تازه قوا که به روحانی اجازه میدهد بگوید "اجازه نمی دهد "که دلواپسان امید ملت را ناامید کنند و هرچه 9 دی توهین و کیهان تهدید کند بی اثر است.

گر تو آزاد نباشی، همه دنیا قفس است...!
تا پر و بال تو و راه تماشا بسته ست،
هر کجا هست، زمین تا به ثریا قفس است...!
تا که نادان به جهان حکمروایی دارد،
همه جا در نظر مردم دانا قفس است