اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

۲۱ مطلب در مهر ۱۳۹۱ ثبت شده است

عکسی که در برگزاری مانور سیلاب در روستای زنگلانلو شهرستان درگز از هیلیکوپتر هلال احمر گرفته شده است

 

روستای زنگلانلو شهرستان درگز

روستای زنگلانلو شهرستان درگز

امینی: ناراحتی قلبی مهم ترین علت مراجعه مردم درگز به پزشک است

 

مشهد - خبرنگارمهر: پزشک متخصص قلب، در بیمارستان صحرایی شهید صیاد شیرازی درگز گفت: بیماری های قلبی و عروقی به دلیل فرهنگ غذایی مردم این منطقه و همچنین استفاده از دخانیات مهمترین علت مراجعه مردم به پزشک است.

به گزارش خبرنگارمهر، سارا امینی متخصص بیماری های قلب وعروق، که برای خدمت رسانی به منطقه چاپشلو درگز در خراسان رضوی حضور یافته سه شنبه شب در جمع خبرنگاران بازدید کننده اعزامی از مشهد اظهارداشت: استفاده زیاد از روغن های خوراکی جامد و مصرف دخانیات ازعوامل بروز بیماری های قلبی و عروقی است.

وی افزود: به دلیل وجود فرهنگ خاص غذایی مردم در این منطقه، متاسفانه بیماران قلبی، زیادی در این بخش وجود دارند.

وی گفت: در صورتی که فرهنگ غذایی مردم اصلاح نشود در آینده شاهد حضور بیماران قلبی و عروقی فراوانی در این قسمت از کشورعزیزمان خواهیم بود.

وی با اشاره به هزینه بالای درمان بیماری های قلبی در دنیا، پیشگیری را بهترین راه حل دانست.

وی کمبود شدید متخصص در شهرستان درگز را از عوامل حضور چند روزه خود در طرح خدمت رسانی بیمارستان صحرایی دانست و بیان کرد: دوری مردم این منطقه از مرکزاستان و کمبود پزشک متخصص در این شهرستان عدم مراجعه و پیگیری های لازم از سوی بیماران را درپی داشته است.

وی اظهارداشت: روزانه به طور متوسط 60 مورد پذیرش در بخش بیماری های قلبی این بیمارستان صحرایی انجام می پذیرد.

متخصص بیماری های قاب وعروق در گرانی داروهای مورد نیاز بیماران اظهار نگرانی کرد و افزود: در این بیمارستان صحرایی داروی مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد.

وی افزود: به دلیل قرارگرفتن بسیاری از داروهای قلبی و عروقی در لیست داروهای تخصصی از ارائه این داروها در این محل معذوریم که امیدوارم در برنامه های سال های آینده بتوانیم با تهیه این نوع داروهای تخصصی به هموطنان خدمت رسانی بهتر و مناسب تری داشته باشیم.

وی گفت: مردم محروم این منطقه بسیارمهربان،خوش برخورد و خونگرم و مهمان نوازهستند و امیدوارم بتوانم با تمام توان به این عزیزان خدمت کنم

ایران کره را برد

 

مملو از شادی این پیروزی شیرین توی اینترنت گشت می زدم که دیدن این تصویر شادی من را فروکش کرد

زنان ایرانی و ورزشگاه آزادی

واقعا قانع نشدم که چرا زنان ایرانی حق و امکان حضور در ورزشگاه رو ندارند اگر لباس بازیکن هاست که از پشت آنتن های تلویزیون هم همونه و تازه مردان در لباس ورزشی فوتبال لخت که نیستند. فکر می کنم اگر احمدی نژاد با روش های تبلیغاتی منفور خودش دنبال اجازه بانوان برای حضور در ورزشگاه نمی افتاد و چهارتا آخوند بی سواد هم برای سرکوفت به دولتی که باهاش مشکل داشتند این مسئله رو بوق نمی کردند تا حالا این امکان برای بانوان سرزمینمون فراهم شده بود. ای کاش روزی مسئولینی داشته باشیم که شهامت و آگاهی لازم رو داشته باشند و خیلی از مشکلات خنده داره ما که تنها دلیلوش کوته بینی و سختگیری بی مورد حل بشه

به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، دو پایگاه امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمرˈتیوانˈ و ˈامام زاده سلطان ابراهیمˈ در شهرستان های درگز و قوچان افتتاح شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسدو پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در قوچان و درگز افتتاح شدان رضوی،در آیین افتتاح پایگاه امدادی قوچان ،رییس شعبه جمعیت هلال احمر قوچان درمورد پایگاه بین شهری جاده ای امام زاده سلطان ابراهیم گفت: این پایگاه با صرف 160 میلیون تومان و به یادبود شهید بابا محمدرستمی ایجاد شده است.

علی عطاری گفت: با توجه به موقعیت شهرستان قوچان که در سال 130 روز شاهد سرما و یخبندان در محورهای آن هستیم، از امکانات و تجهیزات مناسبی برخوردار است.

وی افزود: درمانگاه، محل اسکان در راه ماندگان، انبار، آشپزخانه و خودرو های امداد و نجات و آمبولانس از جمله امکانات و تجهیزات این پایگاه است.

وی با اشاره به اینکه پایگاه مذکور دارای 195 متر مربع زیر بنا می باشد، گفت: این پایگاه در موقعیت حساسی قراردارد و علاوه برکمک به حادثه دیدگان مختلف به مصدومان حوادث رانندگی در جاده ها نیز کمک رسانی می شود .

سرپرست شعبه جمعیت هلال احمر درگز نیز در مراسم افتتاح پایگاه امدادی تیوان گفت : پایگاه امداد و نجات بین شهری تیوان با 230 متر مربع زیر بنا دارای امکانات و تجهیزات مناسبی است.

علیرضا سودمند گفت:این امکانات شامل خودروهای امداد و نجات، آمبولانس، اتاق های اسکان در راه ماندگان، درمانگاه اتاق استراحت، آشپزخانه و... است.

وی با اشاره به هزینه ساخت این پایگاه گفت:210 میلیون تومان صرف ایجاد این پایگاه شده است با توجه به موقعیت آن تردد خودروهای ترانزیت وضعیت جاری و آب و هوای منطقه همواره نقش بسزایی در کمک به افراد حادثه دیده، در راه مانده و... ایفا می کند.

 

حضور اکیپ بحران امور آب و فاضلاب درگز در مانور فرضی سیل

حضور اکیپ بحران امور آب و فاضلاب درگز در مانور فرضی سیلبه گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب خراسان رضوی، حسن حبیب مدیر امور آبفای درگز در خصوص مانور سیل گفت:

در پی اعلان دبیر ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان درگز مقارن ساعت 7 صبح روز نوزدهم مهرماه سیل آبی حاصل از طغیان رودخانه در حوالی روستای زنگلانلو رخ داده بود که در وهله اول موضوع به ستاد بحران آبفا خراسان رضوی و امورهای معین آبفای کلات و سبزوار و قوچان اعلام گردید، سپس گروه پیشرو امور در ساعت 8 صبح به محل حادثه اعزام شد.

حبیبی افزود: طبق گزارشات واصله حدود 200 متر خط انتقال آبرسانی با سایز 300 و جنس آزبست از مدار خارج گردیده بود که با مدیریت بحران امور ابتدا تانکر آبرسانی آب شرب به محل اعزام و سپس سریعا لوله بارگیری و به محل حادثه اعزام شد.

وی گفت: تخمین زده شد که مدت زمان رفع اتفاق حدود 7 ساعت زمان خواهد برد که با همت اکیپ اعزامی و رساندن آب شرب سالم و بهداشتی به اهالی روستا و پس از هماهنگی با بخشداری چاپشلو و اکیپ مرکز بهداشت مستقر در محل گروه به امور مراجعت کرد.

مدیر امور درگز در پایان اشاره کرد: اکیپ اعزامی به محل حادثه امور درگز مسئول تیم بحران حبیبی (مدیر امور)، تیموری (مسئول اتفاقات)، ا...وردی داره (لوله کش)، قربانعلی شیخ حافظی (لوله کش ) و عباس غفارنیا (روابط عمومی امور) بودند.

 

۲۴۷ نفر از مددجویان زندان درگز از عفو و مرخصی بهره مند شدند

در راستای سیاستهای کاهش آسیب سازمان زندانها و با توجه به بخشنامه ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر اعطای مرخصی به زندانیان...

اداره زندان درگز نیز همگام با سیاستهای سازمان و با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده ضمن بررسی کلیه پرونده های قضائی مددجویان با هماهنگی مرجع قضائی به 188 نفر از مددجویان
واجد شرایط مرخصی اعطا نمود . شاکری رئیس زندان درگز ضمن بیان خبر فوق اضافه کرد در جهت کاهش جمعیت کیفری و اجرای عفو اعطایی عید سعید فطر در زندان درگز با بررسی پرونده محکومان واجد شرایط و موافقت مرجع قضایی تا کنون 59 نفر از محکومان از عفو برخوردار شده اند

 

مدیر جهاد کشاورزی درگز خبر داد: آغاز گشت گندم و جو در شهرستان

مدیر جهاد کشاورزی درگز گفت: آغاز گشت گندم و جو در شهرستان درگز از اوایل مهرماه شروع شده است.

سهراب قلی‌نژاد در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، افزود: با توجه به افزایش هزینه‌ها در اثر حذف یارانه‌ها از حامل‌های انرژی، روش کشت با دستگاه کشت مستقیم رو به گسترش است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جدید حدود 500 هکتار از مزارع شهرستان توسط کشت مستقیم، صورت پذیرد.

قلی نژاد خاطرنشان کرد: همزمان با شروع کاشت، توزیع نهاده‌های کشاورزی و انواع سموم ضدعفونی نیزکماکان ادامه دارد.

 

همایش بزرگ خواهران حوزه مقاومت عصمتیه درگز برگزار شد

همایش بعثت خانواده در خصوص تحکیم خانواده ، راهکارهای بنیان خانواده ، تربیت فرزندان صالح و همسرداری با حضور 300 نفر از بسیجیان خواهر حوزه مقاومت عصمتیه در محل کانون فرهنگی اجتماعی ناحیه درگز برگزار شد.

همچنین مسابقات چندگانه استقامت ،مسابقات پیاده روی و استقامت پایگاه های حضرت رقیه و اسماء و زینبیه سلام الله علیهاحوزه مقاومت بسیج عصمتیه خواهران ناحیه درگز با حضور تعداد 80 نفر خواهر بسیجی برگزار گردید.

کج شد به سمت قبله ی تزویر، راهتان

پیچید باد شعبده ای در کلاهتان

تا روز تلخ حادثه، رازی ست سر به مُهر

پیشانی کبودِ عبا دت پناهتان

سوداگرانِ مسجد و محراب، ای عجب

سنگین ترست از همه بار گناهتان

ای سرخوشانِ خنده فروشِ نقاب دار

زود است تا به سرفه رسد، قاه قاهِ تان

کابوستان کسا دی بازار مشتری ست

بسیار یوسفند گرفتار چاهتان

ای در لباس خلق نهان غیرت و شرف

چون سوزنی نهفته در انبار کاهتان

عبدالجبار کاکایی


فریاد آشنا

تقدیم به شاعر آزاده ی دربند استاد مصطفی بادکوبه ای

دل من گرفت از اکنون، و نه از زمان دیگر
که دهان من ببستند و بسی دهان دیگر
به قفس اسیر کردند امید شعر ما را
و نمانده بر دل زار، امید جان دیگر
بشنید دوش، گوشم ز زبان شیخ کاسب
که چنین سخن بگفتا به در دکان دیگر
تو مگو اذان که حمدش نتوان بلند خواندن
اصبر کن چاوش آیین، که شود اذان دیگر
به سکوت شب نوایت برسد به گوش آنان
که خدای خود بدانند نه حق، همان دیگر
چو حدیث عشق نتوان به زبان حال گفتن
نزدم حرف دلم را مگر از زبان دیگر
تن و قلب و سینه چاکست و بعید نیست آن دم
که رسد خنجر این غصه به استخوان دیگر
اگر آیین من اکنون نشود چراغ راهم
نبود چراغ روشن، به یکی جهان دیگر
شب امتحان نخفتم من از ابتدای عمرم
هله؛ بیدار شو فریاد، شد امتحان دیگر...


گلایه یک دانش آموز درگزی در سایت خبرآنلاین از آموزش و پرورش درگز و پاسخ آموزش و پرورش به پیگیری ها

 

با این که تقریبا یک ماه از بازگشایی مدارس می گذرد اما هنوز مشکلاتی نیز برای دانش آموزان وجود دارد

آموزش و پرورشبرای مثال احمد از درگز برای خبر آنلاین نوشته:"من در یکی از مدارس درگز تحصیل می کنم مشکلی که وجود دارد این است که به بهانه های مختلف از ما پول می گیرند یک روز برای کتاب های غیر درسی یک روز برای کلاس تقویتی یک روز برای خرید وسایل مدرسه متاسفانه کسی هم جواب قانع کننده ای به ما نمی دهد."
واما علی فرهادی(مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش)در پاسخ به پرسش مطرح شده می گوید:هیچ مدرسه دولتی حق دریافت پول اضافه از دانش آموزان را ندارد واین دانش آموز درگزی می تواند به آموزش و پرورش منطقه شان شکایت کند و یا با سامانه ما تماس بگیرد تا به شکایت شان رسیدگی شود.
شماره های تماس با آموزش و پرورش:82282113 ,و 82282114

فراخوان متخصصین به بیمارستان صحرایی درگز...

 

بسمه تعالی

بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی از متخصصین قلب، پوست، ENT، ارتوپدی، روان پزشکی، ارولوژی، زنان، داخلی، جراحی،دندانپزشکی، چشم، رادیولوژی و اطفال جهت همکاری در بیمارستان صحرایی درگز دعوت به همکاری می کند.

تاریخ برپایی بیمارستان: 22 الی 28 مهر ماه 1391

شماره تماس: 8435072

زمان تماس: هر روز از ساعت 7:30 -13:30

بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی

به مناسبت روز جهانی سالمند؛ مسابقات ورزشی پیشکسوتان شهرستان درگز برگزار می شود...


روز سالمند در شهرستان درگزمسابقات ورزشی پیشکسوتان شهرستان درگز به مناسبت روز جهانی سالمند برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان درگز گفت: مسابقات فوتبال و والیبال پیشکسوتان بالای 50 سال درگز در سالن ورزشی تختی این شهرستان برگزار خواهد شد.
علی لطفی گنابادی افزود: همچنین در ادامه این برنامه ها در روز 14 مهرماه شاهد رقابت دوستانه تیم‌های فوتبال پیشکسوتان درگز و بجنورد در استادیوم مالک اشتر درگز خواهیم بود.
وی اظهار داشت: در این هفته دیوار سنگ نوردی شهرستان درگز در سالن تختی افتتاح خواهد شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان درگز در ادامه از اعزام 10 کشتی گیر نونهال درگزی به مسابقات چند جانبه دوستانه کشتی نونهالان در شهرستان تربت جام خبر داد و بیان کرد: این مسابقات به مناسبت بزرگداشت هفته سلامت در روز جمعه 14 مهرماه برگزار خواهد شد.
لطفی همچنین از برگزاری هفته سوم مسابقات لیگ دسته یک فوتبال استان خبر داد و اظهار داشت: در این مسابقات تیم اتحاد درگز روز پنجشنبه13 مهرماه میهمان تیم فوتبال امید پیام مشهد خواهد بود.
وی در پایان با اشاره به برگزاری هفته سوم مسابقات لیگ دسته یک فوتسال استان گفت: پنجشنبه13مهرماه نیز تیم فوتسال شاهین درگز میهمان نماینده فریمان و جمعه 14مهرماه تیم فوتسال عدالت درگز میزبان نماینده شهرستان تربت جام خواهد بود

 

 

سقوط کارگر درگزی به قنات قدیمی...

سقوط کارگر درگزی در چاهیک کارگر حدوداً ۵۰ ساله که در ساختمان در دست احداث زندان جدید درگز مشغول به کار بود، هنگامی که قصد هواخوری در اراضی اطراف زندان را داشت به یک قنات فرسوده قدیمی سقوط کرد. در پی این حادثه همکاران وی لحظاتی به جستجوی این کارگر پرداختند و پس از یک ساعت متوجه صدایی از ته قنات شدند. آنان بلافاصله موضوع را به اطلاع مأموران آتش نشانی درگز رساندند و مأموران در محل حضور یافتند و با استفاده از امکانات موجود موفق شدند این کارگر را از مرگ حتمی نجات دهند. یکی از مأموران آتش نشانی درگز با اعلام این خبر گفت: این فرد از ناحیه کتف و سر و صورت و سایر نقاط بدن به شدت آسیب دید که پس از نجات از قنات در بیمارستان درگز تحت مداوا قرار گرفت. امین واحدی افزود: سقوط به عمق قنات ۱۶ متری خوشبختانه با زنده ماندن این کارگر به خیر گذشت اما از کارگران می خواهیم هنگام کار شرایط ایمنی را رعایت کنند تا دچار چنین اتفاقاتی نشوند.

تبریک به نیروی انتظامی - به مناسبت هفته نیروی انتظامی

هفته نیروی انتظامی برسبزپوشان ناجا در شهرستان درگز و تمامی پرسنل زحمت کش نیروی انتظامی در سرزمین عزیزمان ایران مبارک


هفته نیروی انتظامی

فضا را برایتان فوق العاده مه آلود می کنند...

تحریف ها و توهین ها به شعور ملت در رسانه های حکومتی و ضد حکومتی!!! آیا سیاست مداران - رسانه ها و مدیران آنها ملت ایران را واقعا ملتی نفهم شناخته اند؟

جدای از توهین هایی که اخیرا و سابقا صدا و سیما و مترجم هایش و خبرسازانش به شعور ملت ایران کردند این اتفاق همیشه در رسانه های دیگر هم اتفاق می افتد اما کمی حرفه ای تر. چند روز پیش کلیپی را بسیار ساده لوحانه در اینترنت و شبکه های ماهواره ای منتشر کردند که در آن وقتی خبرنگار بی بی سی از رئیس جمهور کشورمان می پرسد: آقای احمدی نژاد در مجلس ایران گفته اند که چرا ۱۶۰ نفر از همکاران و فامیل خودتان را از پول بیت المال به امریکا آورده اید... احمدی نژاد پاسخ می دهد: مجلس گه خورده است. بنده خودم وقتی این کلیپ رو دیدم از تعجب چندثانیه میخکوب شدم به صفحه مانیتور اما از اونجا که اینگونه رفتارها از رئیس جمهورمان بعید نیست کم کم داشتم باور می کردم. ترجیح دادم چند روزی سکوت بکنم و چیزی ننویسم تا بلاخره یک کلیپ جدید توی اینترنت منتشر شده از خبرنگار دیگه ای که همزمان از اون زاویه فیلم می گرفته که نشون میده احمدی نژاد به هیچ وجه این حرفها رو نزده و این صحنه سازی از سوی رسانه بی بی سی برای فتنه انگیزی های بیش از پیش این بدبختی مدارها بوده. در آینده راجع به اینکه چرا مردم به راحتی تهمت این رفتار به احمدی نژاد را می پذیرند و باور می کنند و همینطور فتنه های بی بی سی بیشتر منتشر خواهیم کرد



نزدیک به 40 بار شایدم بیشتر با کیفیت بسیار بالا(هم صدا و هم تصویر) بازپخش کردم تا واقعا بفهمم موضوع از چه قراره! 

ابتدا تصویر را خوب ببینید : http://www.youtube.com/watch?v=8c0Z5FWOSMs  

چند نکته در این فیلم قابل توجه هست :

1. حالت صورت ایشون وقتی میخوان اون جمله رو بگه خوب توجه کنید ؛ 99 درصد نزدیک به کلمه "آخ" هست که در ادامه واژه "س" به آن در ادامه اضافه میشه . . . 

و کلمه خ دوبار تکرار میشه که با اون جمله تهمت زه شده کاملا متفاوته! ضمن اینکه بعد از اون جمله کلمه دست نیز در ادامه گفته میشه! (که همان سین بود که در بالا گفتم)

پس از ده ها بار گوش دادن با صدای فوق العاده بالا و نویز گیری شدید کلمه نهایی ایشون میشه " آخ آخ از دست مجلسی ها !" که واژه مجلسی ها در آخر کلمه ایشون بسیار ضعیف گفته میشه!

2. به واکنش دو خبرنگار توجه کنید که در قبال اون جمله زشت هیچ واکنشی نشون نمیدن! آیا حتی 1 درصد هم نبیاد تعجب کنن که رئیس جمهور یک کشور از این ادبیات استفاده کرده باشه؟ در حالی که خانوم خبرنگار جدای شنیدن این حرف دغدغه اصلیش نیامدن آقای رئیس جمهور برای مصاحبه است! در حالی می توانستند آن دو خبرنگار واکنش های دیگری داشته باشند در طی صحبت ها یکدیگر !؟

قضاوت با خودتان . . . 

اشتباه مترجم های غربی کجا و اشتباه مترجم صدا و سیمای ما کجا

جمله احمدی نژاد به فارسی چنین بود: غرب دست از بچه بازی بردارد و با دم شیر بازی نکند.

لوماتن چنین نقل کرد: « احمدی نژاد گفت که غرب دست از لجاجت و تجاوز به کودکان بردارد و با شیرها بازی نکند.»

نشریه اسپانیایی ال پائیس نیز نوشت: « رئیس جمهور ایران غرب را متهم به کودک آزاری کرد و گفت که شورای امنیت نباید با شیرها بازی کند.»

نشریه لا کرودونیای ایتالیا نیوز نوشت: « احمدی نژاد به غربی ها هشدار داد که نباید با لجبازی به کودکان تجاوز کنند و شیرها را بکشند.»

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درگز ویژه برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس توسط این نهاد را اعلام کرد...

هفته دفاع مقدسبه گزارش روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی
قاسم علی بهبودی افزود:این برنامه ها شامل برگزاری یادواره 7شهید روستای خادمانلو،16شهید نوخندان،6شهید روستای تیرگان،رونمایی از گلزار 7شهید روستای خادمانلو،دیدار با 40تن از خانواده های شهداء،جانباز و آزاده شهرستان،عطر افشانی گلزار شهدای بخش های مرکزی و دهستانها،برگزاری نمایشگاه تصاویری از دفاع مقدس و تجدید میثاق با شهدای گمنام است که در هفته دفاع مقدس به مرحله اجرا در خواهد آمد.

:: گاهی اوقات استفاده از یک شکلک (smile) در پیام های چت ، توییت ها و یا متن هایی که در فیس بوک به اشتراک میزارید می تونه به اندازه یک جمله معنی و مفهوم داشته باشید . استفاده از این شکلک ها برای ابراز احساسات هم کاربرد زیادی داره . امروز برای شما مجموعه ای از کدهای شکلک هایی که در فیسبوک می تونید استفاده کنید رو در یک جدول و در یک قالب جمع و جور آوردم که می تونید با وارد کردن این کدها در پیام های فیسبوک خودتون شکلک مورد نظرتون رو استفاده کنید :

fbs11 کد شکلک های قابل استفاده در چت و پیام های فیسبوک

امیدوارم که از این کدها استفاده لازم رو ببرید ...

عکسهایی از مراسم عروسی در شهر درگز - ازدواج به سبک درگزی

شهر درگز با جمعیتی حدود ۷۰ هزار نفر در شمالی ترین قسمت استان خراسان رضوی و در نزدیکی مرز ایران با ترکمنستان قرار دارد. مجموعه زیر عکسهایی است که حسن سربخشیان از یک مراسم عروسی در این شهر گرفته است.

 

 

عروسی سنتی درگز

عروس با دسته گلی مصنوعی در صدر مجلس نشسته است. (وسط چپ)

 

 

 

عروسی سنتی درگز

عروس در لباس سنتی قرمز رنگ مخصوص عروسی با کمک عمو و پدرش در مراسم شرکت می کند.

 

 

عروسی سنتی درگز

داماد در جلو و عروس در پی او پس از پایان مراسم به سوی خانه خود می روند.

 

 

 

عروسی سنتی درگز

رقص سنتی زنان درگزی.

 

 

 

رقص چوب زنان درگزی در عروسی

رقص چوب در مراسم عروسی.

 

 

 

کشتی چوخه در عروسی درگز

کشتی جوانان بخشی از مراسم سنتی عروسی مردم این شهر است.

منبع : بی بی سی فارسی

نماز هوایی - این مطلب تنها جنبه طنز داره

نماز هوایی

اقا من اجنبی ، من وطن فروش، من پول میگیرم از امریکا برا این پست ها، من کافر اما اخه تو هواپیما؟؟؟ قبله!!!؟؟؟ امریکا!!! مکه؟؟!! کره زمین؟؟!! گردی!؟؟ خدا؟؟! جاذبه!! گردش زمین!! سال ماه...

نه احتمالا من یه اشتباهی دارم میکنم.

از من نشنیده بگیرین اما اون اخریه کلا رو به اونور داره میخونه..... فکر کنم همزمان با هواپیما داره به سمت قبله می چرخه!

به گزارش خبرگزاری مهر به مناسبت هفته دفاع مقدس جانبازان شیروانی مسیر ۱۸ کیلومتری دره شمخال درگز را پیاده روی کردند

کریم فروتن در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: 10 نفر از جانبازان شیروان در خراسان شمالی، با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس مسیر 18 کیلومتری دره شمخال تا دره درونگر درگز در استان خراسان رضوی را پیمودند.

وی بیان داشت: اعضای این گروه را حسین بهرام نیا زیارت، کیومرث رحیمیان، غلامحسین قدرتی، رمضانعلی نعیمی، محدعلی ارگی، تورج شعبانی، رحیم رمضانی، هادی سعادت طلب و محمد نظری تشکیل داده بودند.

فروتن اظهار داشت: سرپرستی این گروه کوهنوردی بر عهده کیومرث رحیمیان و مربی فنی این تیم نیز رمضانعلی نعیمی بود.

به گفته وی در این برنامه پیاده روی، دعای پرفیض کیمل توسط جانبازان شیروانی قرائت شد و محمد نظری کوهنورد مداح اهل بیت (ع)، نیز به مداحی پرداخت.

دره شمخال در پنج کیلومتری باجگیران و در 57 کیلومتری شمال غرب درگز در خراسان رضوی قرار دارد.

درمان ایدز توسط یک مسلمان کشف شد


شیخ عبدالمجید الزندانی در سال 2005 درمان دو گروه از بیماران مبتلا به ایدز را آغاز نمود 

عبده عایش - صنعا


داعی یمنی شیخ عبدالمجید، موفق به ثبت اختراع داروی بیماری ایدز در سازمان جهانی ویپو، وابسته به سازمان ملل متحد گردید. وی گفت داروی مذکور آماده ی تولید انبوه می باشد، ولی در حال حاضر به دنبال کسب حمایت از اختراع خود در 185 کشور جهان می باشد.


شیخ الزندانیالزندانی در مصاحبه ای اختصاصی که شب پنجشنبه توسط شبکه الجزیره به طور مستقیم پخش گردید، بیان داشت که او تنها در جهان کسی است که ادعا می کند دارویی که اختراع کرده است که می تواند ویروس عامل بیماری "ایدز" را از بین ببرد. او این موفقیت را در ابتدا به لطف و فضل الهی و سپس به تخصص و مهارتش در پژوهش حول معجزات علمی اسلام و بهره گیری از طب نبوی می داند و یاور دارد که خداوند متعال وی را در اختراع این دارو یاری داده است.


او خاطر نشان ساخت که از 25 سال پیش با مشارکت هیئت اعجاز علمی عربستان سعودی، که خود که آن جا فعالیت می نماید، تحقیقات پیوسته ای را در مرکز تحقیقات طب نبوی، وابسته به دانشگاه الایمان در صنعا که تحت ریاست وی می باشد، برای رسیدن به علاج و درمان ایدز آغاز نموده است.


وی افزود: "ما توانسته ایم با ادله ی آزمایشگاهی اثبات نماییم که دارویی را در اختیار داریم که ویروس ایدز را از بین می برد. ما این دارو را مطابق پروتکل های علمی برای حصول اطمینان از موثر بودن دارو آزمایش کرده ایم. بعد از آزمودن دارو بر روی حیوانات معلوم گردید که میزان سمی بودن دارو صفر می باشد.


آزمایشات درمانی

الزندانی ادامه داد: "در سال 2005 کار درمان دو گروه را آغاز کردیم. گروه اول شامل 13بیمار ایدز بود و درمان آن ها به مدت یک سال به طول انجامید و از میان آن ها ده نفر معالجه شده و بهبود یافتند و سه نفر دیگر نیز میزان ویروس ایدز در آنان کم تر شد. گروه دوم شامل 25 بیمار بود که 13 نفر از آنان بهبود یافتند. "





وی اشاره نمود که نمونه ها را به یک آزمایشگاه در آلمان ارسال می کرد و در آخرین معاینات نمونه خون 23 بیمار نتایج آزمایشگاهی مربوط به آنان از بیمارستانی در اردن که دارای تجهیزات آزمایشگاهی تعیین وجود یا عدم ویروس ایدز در خون می باشد، دوازده روز پیش به دست وی رسیده است و در شش مورد ثابت شده که نتیجه منفی (تعداد ویروس صفر) بوده و در بقیه ی موارد نسبت تعداد ویروس در خون آن افراد کم تر شده و لازم است معالجه استمرار یابد.


الزندانی از اقدام وزارت بهداشت یمن در گرفتن نمونه خون ده بیمار مبتلا به ایدز از دو گروه معالجه شده و ارسال آن ها به کشور مصر و آزمایشگاه های نیروی دریایی آمریکا که سازمان جهانی بهداشت (WHO) آن ها را آزمایشگاه های مرجع در خاورمیانه می شناسد، خبر داد.


او تاکید کرد آزمایشگاه نیروی دریایی ایالات متحده ده نمونه ی مذکور را با استفاده از (PCR) آزمایش نموده که نشان می دهد که آیا ویروس ایدز در آن ها وجود دارد یا خیر. این آزمایشگاه پاسخ رسمی را به وزارت بهداشت و درمان یمن فرستاده و در آن عنوان نموده که چهار نمونه خون دارای نتیجه ی منفی، یعنی بدون ویروس ایدز در آن ها، بوده، با آنکه اشخاص مذکور به مدت یک سال کامل مصرف داروها را قطع کرده بودند.


الزندانی بیان داشت: "من گواهی آزمایشگاه های نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، مورد تایید و اعتماد سازمان ملل متحده و سازمان بهداشت جهانی، را دارم که حاکی از عدم وجود ویروس ایدز در 4 مورد از افراد تحت درمان بیماری ایدز توسط ما می باشد. وزارت بهداشت و درمان یمن که خود این نمونه ها را ارسال نموده نیز در جریان امر می باشد."


سپس الزندانی افزود که وی تحقیقات علمی این کشف را به سازمان جهانی (WIPO) ارائه نموده که آن ها نیز آن را در اختیار کمسیون تحقیقات سازمان نهاده اند. همچنین تحقیقات مذکور به مدت 18 ماه در سایت های پزشکی سراسر جهان انتشار یافته است. وی بیان داشت که پیش تر به جستجوی اختراع درمان گیاهی جهت از میان بردن ویروس ایدز پرداخته بود تا مطمئن شود شخص دیگری این تحقیقات را صورت نداده که کسی در این زمینه کار نکرده بود.


او تاکید کرد که سازمان Webo، تحقیقات وی را به گروهی از محققین برای بررسی و مطالعه ی آن محول ساخت و گروه مذکور اذعان داشت که این دارو شایستگی تولید انبوه را داشته و برای درمان بیماری ایدز مناسب می باشد.





درمان بیماری قلبی

عبدالمجید الزندانی همچنین از کشف یک دارو برای نارسایی ماهیچه ی قلب خبر داد و تایید کرد که وی ده مورد از بیماران مبتلا به نارسایی عضلات قلبی را با مدت درمان یک یا دو ماه معالجه نموده است.


او توضیح داد که معالجه ی بیماری نارسایی عضلات قلبی معمولاً نیازمند انجام عمل جراحی یا عمل پیوند قلب می باشد، اما وی تاکید نمود که درمان او نیازی به هیچ نوع عمل جراحی ندارد.


لازم به ذکر است که الزندانی در سال 2005 در مصاحبه با خبرنگار الجزیره عنوان کرده بود که در حال انجام مطالعات منظم و اکتشافی برای درمان ایدز می باشد و همان موقع تاکید کرد که وجه تمایز این دارو نابودی سریع و بدون عوارض جانبی ویروس ایدز در خون می باشد.


او در مورد نوع دارو بیان نمود که گیاهی بوده و تست های آزمایشگاهی بر روی آن در کشورهای اردن و آلمان صورت پذیرفته است. وی اشاره کرد که برخی از بیماران تحت درمان ایدز یمنی و برخی از خارج کشور یمن می باشند.


منبع: الجزیره

پرکاربردترین سایت در ایران فیلتر شد!!!

گوگل در ایران فیلتر شد

در تابناک خواندم امکان استفاده از سایت‌های گوگل و جی‌میل برای کاربران ایرانی محدود شد. هم‌اکنون استفاده از این سایت‌ها دست‌کم برای مشترکان تهرانی و شهرهایی دیگر ممکن نیست. این اقدام عملی بسیار عجیب بود که بی شک مورد اعتراض قشر وسیعی از کاربران اینترنت در ایران است. سایت گوگل تنها یک جستوجوگر است و با سرویس های جستوجو و ایمیل و... به کاربران خود خدماتی ارائه می دهد که هیچ جهت و برنامه ای علیه یا به نفع جریانات فکری و نظام ها ندارند. این تنها گرفتن امکاناتی عالی از کاربران ایرانیست. و من هم مثل خیلی از ایرانی های دیگر از شنیدن این خبر شکه شدم و این تنها به اثبات این موضوع که فیلترینگ عملی غیرمنطقی است می افزاید!!!

به گزارش باشگاه خبرنگاران دکتر خرم آبادی دبیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه در توضیح خبر فوق گفته است: به دلیل درخواست‌های مکرر مردمی، سایت گوگل و جی میل تا ساعتی دیگر در سراسر کشور فیلتر می‌شوند.

این ادعای ایشان برای بنده حیرت آور بود و فکر نمی کنم حقیقت داشته باشد. تصور می کنم درخواست مردمی برای فیلترینگ سرویس بزرگ و مفید گوگل وجود نداشته است.

به نظر می رسد ایشان و دوستانشان بیشتر نگران رونق امکان گوگل پلاس در فضای سایبری هستند تا بهانه های دیگری که آوردند

گوگل و جیمیل فیلتر شد

و امشب دنیا بدون علی می شود. امشب شب قدر است. شب ملائکه. شب صوت زیبای جوشن کبیر. شب الهی العفو گفتن و زار زار گریستن. شب قشنگ امن یجیب ها. شبی برتر از هزار ماه. ای کاش خدای ما تصمیم می گرفت و یک علی دیگر به این دنیای بی ارزش می داد. این روزها و شب ها که می گذرد سخت به راه علی و مرام علی و کلام علی حاجت مندیم. شب قدر علی بخیر! 


ایستگاه غزل:

این بیت های تازه که پر باز می کنند
در آسمان عشق تو پرواز می کنند

ای مطلع عزیز غزل های من ببین
این شاعران به نام تو آغاز می کنند

هر مصرع قصیده، غزل، چارپاره را
با لحظه لحظه ذکر تو دم ساز می کنند

با نام نامی تو سخن زنده می شود
با عین، لام، یای تو اعجاز می کنند

دل گویه های ناب تو بعد از هزار سال
اسلام را همیشه سر افراز می کنند

مولا! بلند پایه ترین قلعه های شعر
در را به روی وسعت تو باز می کنند

حتی هنوز موی یتیمان خسته را
با دست های عاشقی ات ناز می کنند

یک کاسه شیر، یک غزل تازه، نان، نمک
مردان مرد مثل تو پرواز می کنند         

(نغمه مستشار نظامی)

امام جمعه درگز در نماز جمعه ی ۳۱ شهریور

 

امام جمعه درگز گفت: آمریکا با توهین به ساحت مقدس پیامبر(صبه دنبال انحراف مسلمانان از بیداری اسلامی است.

حجت‌الاسلام ناهیدی روز گذشته 31 شهریور، در خطبه های نماز جمعه درگز، تصریح کرد: ساخت فیلم هتک حرمت به پیامبر یکی از شیوه‌های کار استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست، اما دشمن از واکنش مسلمانان غافل بود.

وی در ادامه افزود: امروز در جراید و رسانه‌ها بزرگترین امتیاز ملت ایران روحیه مقاومت و ایثارگری است.

خطیب نماز جمعه درگز با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: جوانان در آن روزها تنور جنگ را گرم نگه داشتند و به دشمن فرصت ندادند، امروز نیز در عرصه علم و تکنولوژی پیشتاز هستند زیرا به این باور رسیده‌اند که به خود تکیه کنند.

وی در ادامه گفت: اگر مومنان به اهمیت موضوع نماز توجه داشته باشند، شیطان انسان‌ را وسوسه می کند تا از آن غافل و گرفتار شک شود.

شعری برای باران

به کوری چشـ ـ ــم تو هم که باشــــــد


حالم خوبــــ ِ خوبــــ استــــ

اصلا هم دلـ ـم برایتــــ تنگـ ــ نشــــده


حتی به تو فکــــر هم نمیـــ کنـــم

بارانــــ هم تــــو را دیگر به یاد من نمی‌آورد

مثل همیـــن حالا که می‌بارد . . .

لابد حالا داری زیر بارانــــ قدم می‌زنی

امــــا...

چترتــــ را فراموش نکــــن !

لباس گـــرم را هــــم همینطـــور