اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار هفته گذشته شهرستان درگز در سایت ها

دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۱، ۰۳:۳۹ ب.ظ

به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، دو پایگاه امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمرˈتیوانˈ و ˈامام زاده سلطان ابراهیمˈ در شهرستان های درگز و قوچان افتتاح شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسدو پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در قوچان و درگز افتتاح شدان رضوی،در آیین افتتاح پایگاه امدادی قوچان ،رییس شعبه جمعیت هلال احمر قوچان درمورد پایگاه بین شهری جاده ای امام زاده سلطان ابراهیم گفت: این پایگاه با صرف 160 میلیون تومان و به یادبود شهید بابا محمدرستمی ایجاد شده است.

علی عطاری گفت: با توجه به موقعیت شهرستان قوچان که در سال 130 روز شاهد سرما و یخبندان در محورهای آن هستیم، از امکانات و تجهیزات مناسبی برخوردار است.

وی افزود: درمانگاه، محل اسکان در راه ماندگان، انبار، آشپزخانه و خودرو های امداد و نجات و آمبولانس از جمله امکانات و تجهیزات این پایگاه است.

وی با اشاره به اینکه پایگاه مذکور دارای 195 متر مربع زیر بنا می باشد، گفت: این پایگاه در موقعیت حساسی قراردارد و علاوه برکمک به حادثه دیدگان مختلف به مصدومان حوادث رانندگی در جاده ها نیز کمک رسانی می شود .

سرپرست شعبه جمعیت هلال احمر درگز نیز در مراسم افتتاح پایگاه امدادی تیوان گفت : پایگاه امداد و نجات بین شهری تیوان با 230 متر مربع زیر بنا دارای امکانات و تجهیزات مناسبی است.

علیرضا سودمند گفت:این امکانات شامل خودروهای امداد و نجات، آمبولانس، اتاق های اسکان در راه ماندگان، درمانگاه اتاق استراحت، آشپزخانه و... است.

وی با اشاره به هزینه ساخت این پایگاه گفت:210 میلیون تومان صرف ایجاد این پایگاه شده است با توجه به موقعیت آن تردد خودروهای ترانزیت وضعیت جاری و آب و هوای منطقه همواره نقش بسزایی در کمک به افراد حادثه دیده، در راه مانده و... ایفا می کند.

 

حضور اکیپ بحران امور آب و فاضلاب درگز در مانور فرضی سیل

حضور اکیپ بحران امور آب و فاضلاب درگز در مانور فرضی سیلبه گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب خراسان رضوی، حسن حبیب مدیر امور آبفای درگز در خصوص مانور سیل گفت:

در پی اعلان دبیر ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان درگز مقارن ساعت 7 صبح روز نوزدهم مهرماه سیل آبی حاصل از طغیان رودخانه در حوالی روستای زنگلانلو رخ داده بود که در وهله اول موضوع به ستاد بحران آبفا خراسان رضوی و امورهای معین آبفای کلات و سبزوار و قوچان اعلام گردید، سپس گروه پیشرو امور در ساعت 8 صبح به محل حادثه اعزام شد.

حبیبی افزود: طبق گزارشات واصله حدود 200 متر خط انتقال آبرسانی با سایز 300 و جنس آزبست از مدار خارج گردیده بود که با مدیریت بحران امور ابتدا تانکر آبرسانی آب شرب به محل اعزام و سپس سریعا لوله بارگیری و به محل حادثه اعزام شد.

وی گفت: تخمین زده شد که مدت زمان رفع اتفاق حدود 7 ساعت زمان خواهد برد که با همت اکیپ اعزامی و رساندن آب شرب سالم و بهداشتی به اهالی روستا و پس از هماهنگی با بخشداری چاپشلو و اکیپ مرکز بهداشت مستقر در محل گروه به امور مراجعت کرد.

مدیر امور درگز در پایان اشاره کرد: اکیپ اعزامی به محل حادثه امور درگز مسئول تیم بحران حبیبی (مدیر امور)، تیموری (مسئول اتفاقات)، ا...وردی داره (لوله کش)، قربانعلی شیخ حافظی (لوله کش ) و عباس غفارنیا (روابط عمومی امور) بودند.

 

۲۴۷ نفر از مددجویان زندان درگز از عفو و مرخصی بهره مند شدند

در راستای سیاستهای کاهش آسیب سازمان زندانها و با توجه به بخشنامه ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر اعطای مرخصی به زندانیان...

اداره زندان درگز نیز همگام با سیاستهای سازمان و با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده ضمن بررسی کلیه پرونده های قضائی مددجویان با هماهنگی مرجع قضائی به 188 نفر از مددجویان
واجد شرایط مرخصی اعطا نمود . شاکری رئیس زندان درگز ضمن بیان خبر فوق اضافه کرد در جهت کاهش جمعیت کیفری و اجرای عفو اعطایی عید سعید فطر در زندان درگز با بررسی پرونده محکومان واجد شرایط و موافقت مرجع قضایی تا کنون 59 نفر از محکومان از عفو برخوردار شده اند

 

مدیر جهاد کشاورزی درگز خبر داد: آغاز گشت گندم و جو در شهرستان

مدیر جهاد کشاورزی درگز گفت: آغاز گشت گندم و جو در شهرستان درگز از اوایل مهرماه شروع شده است.

سهراب قلی‌نژاد در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، افزود: با توجه به افزایش هزینه‌ها در اثر حذف یارانه‌ها از حامل‌های انرژی، روش کشت با دستگاه کشت مستقیم رو به گسترش است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جدید حدود 500 هکتار از مزارع شهرستان توسط کشت مستقیم، صورت پذیرد.

قلی نژاد خاطرنشان کرد: همزمان با شروع کاشت، توزیع نهاده‌های کشاورزی و انواع سموم ضدعفونی نیزکماکان ادامه دارد.

 

همایش بزرگ خواهران حوزه مقاومت عصمتیه درگز برگزار شد

همایش بعثت خانواده در خصوص تحکیم خانواده ، راهکارهای بنیان خانواده ، تربیت فرزندان صالح و همسرداری با حضور 300 نفر از بسیجیان خواهر حوزه مقاومت عصمتیه در محل کانون فرهنگی اجتماعی ناحیه درگز برگزار شد.

همچنین مسابقات چندگانه استقامت ،مسابقات پیاده روی و استقامت پایگاه های حضرت رقیه و اسماء و زینبیه سلام الله علیهاحوزه مقاومت بسیج عصمتیه خواهران ناحیه درگز با حضور تعداد 80 نفر خواهر بسیجی برگزار گردید.

  • دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۱، ۰۳:۳۹ ب.ظ
  • کیانوش انصاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی