اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

۲۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۱ ثبت شده است

به مناسبت 31 شهریور آغاز جنگ تحمیلی

 

سالگرد دفاع ملت ما در برابر صدام معدومه. طولانی‌ترین جنگ کلاسیک در قرن بیستم و دومین جنگ طولانی این قرن پس از جنگ ویتنام است.


به امید پیروزی واقعی نه در جنگ که بر جنگ... به امید دنیایی سراسر صلح و دوستی

دیدار رئیس گمرک لطف آباد و نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با ناظر محترم گمرکات استان خراسان رضوی و بحث در مورد مشکلات گمرک درگز در لطف آباد...

 

حسین محمدزادهشنیده های حاکیست که آقای حسین محمد زاده نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با همراهی اسماعیل پهلوان پور رییس گمرک لطف آباد در دفتر کار ناظر گمرکات خراسان رضوی حضور پیدا کرده و از نزدیک در خصوص رفع مشکلات در شهر مرزی لطف آباد گفتگو و تبادل نظر کردند.

رییس اداره راه و شهرسازی درگز از آسفالت راه سه روستای دارای بیش از 50 خانوار این شهرستان خبر داد.

راه روستایی درگزبه گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، ˈمحسن قربان نژادˈ افزود: راههای روستایی ˈپالکانلوˈ، ˈحسن کدخدا ˈ و ˈبهادرخانˈ از توابع شهرستان درگز به طور کامل آسفالت شد و در اختیار اهالی قرار گرفت.

وی طول این راهها را چهار کیلومتر و هزینه آن را معادل 9 میلیارد و 900 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: 195 خانوار ساکن این سه روستا از مزایای این پروژه برخوردار شدند.

خاتمی گفت در زمان من مردم در وضع خیلی بهتری در مقایسه با الان زندگی می کردند در صورتی که نفت خیلی ارزانتر بود... دولت پاسخی برای این ادعا نداشت...

در پی ارائه آمار درآمد 500 میلیارد دلاری دولت طی ۷ سال، رشد کمتر از 2 درصدی اقتصاد و شبهه در ایجاد اشتغال ۲ میلیونی سال گذشته از سوی سید محمد خاتمی وزارت اقتصاد از پاسخ به این آمارها طفره رفت.
 
سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران در جمع آزادگان و ایثارگران، در مورد مقایسه وضعیت اقتصادی دولت خود موسوم به اصلاحات با دولت کنونی گفته بود، درآمد کشور ظرف 7سال اخیر 500 میلیارد دلار بوده، در حالی که در دوران اصلاحات سالی 20 میلیارد دلار درآمد و در مجموع 160 میلیارد دلار درآمد کسب شد، در حالی که رشد اقتصادی سالانه 7.4 درصد و تورم 11.5درصد به دست آمده، اما اکنون رشد اقتصادی زیر 2 درصد، تورم بالا و بیکاری بالا محقق شده و معلوم نیست آمار سالی دو میلیون فرصت شغلی که از سوی دولت اعلام می‌شود، به چه روشی محقق شود و آیا می‌توان با معجزه شغل ایجاد کرد.

در پی این سخنان و آمار اقتصادی خبرنگار گروه اقتصادی فارس با روابط عمومی وزارت اقتصاد به عنوان مسئول پاسخگویی اقتصادی دولت و وزیر اقتصاد که نقش سخنگویی دولت را نیز بر عهده دارد، تماس گرفت و خواستار پاسخ شفاف و روشن و ارائه توضیحات به این سخنان شد، اما بعد از پیگیری‌ فراوان، روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی به این جمله بسنده کرد که دولت باید پاسخ دهد و اگر صلاح بداند، خود دولت جواب ادعاها را می‌دهد.

همچنین محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه نشست دولت در پاسخ به پرسشی که واکنش شما نسبت به آمارهای اقتصادی آقای خاتمی چیست گفته بود، قرار نیست هر کس در کشور اظهار نظری می‌کند، رئیس جمهور پاسخ دهد.

به نظر می‌رسد دولت اراده‌ای برای پاسخگویی به آمارهای اعلام شده در سخنرانی مزبور ندارد.
 

دمکراسی، احترام به حقوق افراد، آزادی بیان، آزادی اندیشه و یا آزادی توهین و تهمت و تحریف و حمله به ارزش های فرهنگ های دیگر؟ آیا آزادی بیان با آزادی توهین به ملت ها تفاوت ندارد؟! اگر این آزادیست پس جایگاه قانون کجاست؟

 

وقتى عکس هاى عریان پرینسس کیت عروس خانواده سلطنتى انگلیس در مجله اى فرانسوى منتشر شد عکاس و صاحب مجله را جریمه و محکوم کردند و سریعا در حد امکان کلیه عکس ها را سطح اینترنت ومجلات جمع آورى کردند با وجود اینکه این یک واقعیت بود ولى زمانى که فیلم دروغین و ضداسلامى در رابطه با حضرت محمد که رهبر کل مسلمانان جهان است ساخته و در سطح اینترنت پخش مى شود سران کشورهایى همچون انگلیس و امریکا جمع آورى این فیلم از اینترنت و برخورد با سازنده آن را خلاف دموکراسى میدانند!!! این چه نوع دموکراسى است!!! شما خودتان قضاوت کنید!!!

When nude pictures of Princess Kate, were published in a French magazine, within days a French court ordered the publisher of the magazine and the photographer to hand over all digital copies of the topless photos of the Duchess of Cambridge and blocked the further publication of the images. However, when an anti-Prophet Mohammed film the USA and West allow the extremists to insult Islam and Prophet Muhammad [PBUH] on the pretext of freedom of speech. They are well aware that this will hurt the feelings of 1.5 billion Muslims around the world. Is this what you call Democracy?

مطلع شدم دهم مهر ماه قراره توی درگز کنسرت موسیقی دیگه ای هم برگذار بشه.

گروه موسیقی که زیر نظر ارشاد فعالیت می کنه برای دهم مهر ماه مجوز نمایش عمومی کارش رو گرفته و انشاالله با موفقیت بتونه کارش رو برگذار بکنه.

این کنسرت که به مدت احتمالا پنج یا شش روز کار کنسرت و اجرای اون ادامه خواهد داشت متشکل از سازها و نوازندگان ذیل هستش:

تنظیم و خواننده : سلیمان آقایی
خواننده : محسن نجفیان
گیتار کلاسیک : مانیا شعبانپور
گیتار جاز : امین ارفعی
گیتار ملودیک : جواد ابراهیمی
گیتار بیس :‌ کامبیز اقبالی
کیبورد و پیانو : مجید نوروزیان
کیبورد : معین ملی
نوازنده ضرب : مهدی خوشبختی
تومبا(پرکاشن) : امیر اثنی عشری(نوازنده مهمان)
درام : احسان لطفی(نوازنده مهمان)

ضمنا دف و سنتور هم دو ساز زیبا هستند که در این گروه مورد استفاده خواهند بود و متاسفانه هنوز اسامی نوازندگان اونها به دست من نرسیده...

جالبه حتی اکثر اشعار موسیقی این کارها رو هم از اشعار شاعران درگزی استفاده کردند و کار تماما بومیه. امیدوارم موفق باشند و هر روز کارهای جدیدتری از این دوستانمون ببینیم.

اسفندیار جلایر - فرماندار درگزمعتمدی: قدس ویژه خراسان - فرماندار درگز با بیان اینکه ارایه خدمات به مردم افزایش رضایتمندی آنان را به دنبال دارد، گفت: اقدامات خوبی پس از انقلاب اسلامی بویژه دولت نهم و دهم برای خدمات به مردم ارایه شده است که نمی‌توان از آن چشمپوشی کرد.

اسفندیار جلایری با حضور در تحریریه قدس افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان درگز و روستاها با مشکلاتی از جمله نداشتن گاز، آب شرب در روستاها، آسفالت، خانه بهداشت، وجود جاده خاکی و شنی، تلفن و مخابرات مواجه بود، اما طی 33 سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی و بویژه در دولت دکتر احمدی نژاد بسیاری از مشکلات یاد شده رفع شد.
وی در ادامه با اشاره به حضور رئیس جمهور در شهرستان درگز در سفر چهارم هیأت دولت به خراسان رضوی اضافه کرد: در این سفر بزرگترین خواسته مردم شهرستان درگز با تأکید رئیس جمهور مورد توجه قرار گرفت. 
وی اضافه کرد: با مصوبه هیأت دولت قرار شد جاده درگز از جاده قدیم به طول حدود 90 کیلومتر احداث شود که اکنون اجرای آن وارد مرحله مطالعاتی شده است و طی چند ماه آینده عملیاتی می‌شود. 

«جاده» سرخط مشکلات درگز 
وی با بیان اینکه با احداث این جاده فاصله درگز تا مشهد 50 تا 60 کیلومتر کاهش می‌یابد، ادامه داد: با این راه‌اندازی مشکل جاده که سرخط همه مسایل و مشکلات درگز است رفع می‌شود. 
این مقام مسؤول در شهرستان درگز خاطرنشان کرد: احداث بزرگترین تونل آبرسانی به طول 3 هزار و 600 مترمربع نیز در حال اجراست که در حال حاضر احداث این تونل از پیشرفت حدود 70 درصدی برخوردار می‌باشد. 

درگز و مشکل آب شرب 
جلایری با اشاره به اینکه با احداث این تونل آب به پشت سد ابیورد هدایت می‌شود، گفت: با این اقدام بخشی از آب شرب درگز که اکنون با مشکلاتی مواجه است تأمین و امکان استفاده آب برای کشاورزی از پایین دست سد ابیورد نیز مهیا می‌شود. 

هدر رفت آبهای مرزی 
وی با اشاره به افت آبهای زیرزمینی در این شهرستان درباره مشکل هدر رفت آبهای مرزی یادآور شد: با احداث تونل آبرسانی یاد شده بخشی از آبهای مرزی مهار و به پشت سد ابیورد منتقل می‌شود. 
فرماندار درگز تصریح کرد: البته بندهای دیگری نیز روی سد درونگر با هدف کنترل سیلابها و تقویت سفره آبهای زیرزمینی ایجاد می‌شود. 
وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه درگز می‌تواند در حوزه کشاورزی بیشترین اشتغال را ایجاد کند، گفت: در قالب طرح ملی و دولتی توسعه کشاورزی سهمیه 6/8 میلیارد تومانی تسهیلات برای شهرستان درگز در نظر گرفته شده است که بیش از 6 میلیارد تومان آن تاکنون تأمین شده است. 
وی با بیان اینکه طرحهای کشاورزی ارایه شده شهرستان بیش از این سهمیه تسهیلات است، افزود: عمده طرحهای ارایه شده در حوزه‌هایی مانند دامداری، استخر ذخیره آب، گلخانه و احداث باغ می‌باشد. 
وی ادامه داد: تعدادی از کشاورزان در درگز برای دریافت ماشین‌آلات کشاورزی مانند تراکتور با سهم آورده خود و ارایه مدارکی ثبت نام کرده‌اند، اما با دستور جدید دولت افراد به صورت انفرادی نمی‌توانند از این امکان استفاده کنند که این مسأله گلایه و اعتراض کشاورزان را به دنبال داشته است. 
وی اضافه کرد: فرمانداری درگز برای رفع این مشکل پیگیر است تا افرادی که از قبل ثبت نام کرده‌اند، مشمول دستور جدید دولت نشوند. 

ورود و خروج روزانه 300 تریلی ترانزیتی از لطف آباد 
وی در بخش دیگر با اشاره به ورود و خروج روزانه 300 تریلی ترانزیتی از مسیر لطف آباد به سمت کشور ترکمنستان و ترکیه گفت: زیر ساخت‌ها در لطف‌آباد برای این حجم تردد آماده نیست. 
جلایری با اشاره به برفگیر بودن جاده درگز در فصل زمستان گفت: در این شرایط در برخی مواقع جاده مسدود می‌شود که این مسأله باعث ساعتها معطلی تریلی‌های ترانزیتی می‌شود که اخیراً با پیگیری‌های استانداری خراسان رضوی یک دستگاه «برف روب» و نمک پاش اتومات به این شهرستان اختصاص یافت. 
این مقام مسؤول با بیان اینکه کیلومتر 95 جاده قوچان به درگز در دو راهی امام قلی بسیار خراب و مشکل ساز است، یادآور شد: واژگونی وسایل نقلیه و تصادفات در این محور زیاد رخ می‌دهد که در فصل زمستان به اوج می‌رسد. 

وعده محقق نشده راه و شهرسازی 
وی ادامه داد: طبق قول اداره کل راه و شهرسازی این مسیر می‌بایست تا اردیبهشت سال جاری اصلاح می شد که هنوز این وعده محقق نشده است.

محدودیت ترکمنستان برای تریلی‌های ترانزیتی 
فرماندار درگز اضافه کرد: ضمن اینکه بتازگی کشور ترکمنستان اجازه تردد کامیونهای ترانزیتی با بار بیش از 20 تن از گمرک باجگیران را نمی‌دهد و این مسأله باعث شده خودروهای یاد شده از لطف‌آباد مسیر را ادامه دهند، اما به دلیل نبود کمربندی در درگز این کامیون‌ها از داخل شهر تردد می‌کنند که این مسأله ضمن وارد آوردن خسارات جدی به آسفالت شهر اعتراض شدید مردم را نیز به دنبال داشته است. 

افزایش تردد خودروهای ترانزیتی 
جلایری با بیان اینکه با این اقدام روزانه حداقل تردد 50 تا 60 تریلی از درگز به لطف آباد افزایش می‌یابد، ادامه داد: این حجم بسیار سنگین و فراتر از ظرفیت زیرساختها می‌باشد. 
وی درخصوص اقدامات انجام شده برای رفع مشکل پارکینگ تریلی‌ها (تیر پارک) تصریح کرد: بخش خصوصی برای احداث این پارکینگ‌ها ورود یافته است، ضمن اینکه در گمرک باجگیران نیز ساخت و سازهایی در این رابطه در حال انجام است. 
وی ادامه داد: اگر قرار است لطف آباد به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود باید زیرساختهای لازم مهیا شود که این موضوع توسط فرمانداری در حال پیگیری است. 
وی در بخش دیگری امکانات اطفای حریق در شهرستان درگز را با توجه به موقعیت خاص آن اندک و حداقلی ارزیابی کرد وگفت: از سوی دیگر تجهیزات تنها جایگاه CNG درگز نیز به دلیل فرسوده و قدیمی بودن مرتب خراب می‌شود و مردم مجبورند با طی مسافت طولانی به جایگاه CNG در نوخندان مراجعه کنند.

بی رغبتی بخش خصوصی 
جلایری با بیان اینکه به دلیل مهیا نبودن زیر ساختهای لازم از جمله جاده، بخش خصوصی تمایلی برای ورود در این عرصه ندارد، گفت: همکاری هر چه بیشتر شرکت گاز خراسان رضوی نیز لازم است و باید گفت در هیچ شرایطی نباید جایگاه CNG درگز و نوخندان به دلیل بازتابهای اجتماعی قطع شود ولو اینکه اختلاف بدهی زیاد بین این جایگاه‌ها با شرکت گاز وجود داشته باشد. 

عملکرد ضعیف شهرداری درگز 
وی در ادامه با اشاره به انتقاد مردم از عملکرد شهرداری درگز یادآور شد: این نهاد مردمی در حوزه‌هایی مانند سد معبر، فضای سبز، روکش آسفالت خوب عمل نکرده است و اگر کمکهای استانداری نباشد، همین روکش فعلی آسفالت هم وجود نداشت. 
وی تأکید کرد، شهرداری درگز باید با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت پویا و درآمدزا بتواند شهر را به خوبی اداره کند. 
جلایری در ادامه درخصوص وضعیت مسکن مهر در این شهرستان گفت: ساخت مسکن مهر در درگز در حوزه شرکت تعاونی‌ها دارای ایراداتی است که در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی توصیه‌هایی برای رفع آن مطرح شد. 

آبان ماه؛ وعده بنیاد مسکن برای رفع مشکلات طرح هادی 
فرماندار شهرستان مرزی درگز با اشاره به وجود مشکلات حوزه اجرای طرح هادی گفت: اعتراضات مردمی در این حوزه با مسؤولان بنیاد مسکن استان و شهرستان مطرح شده است و قول مساعد برای حل مشکلات یاد شده تا آبان ماه جاری از آنان گرفته شده است. 
وی در ادامه به ثبت نام 70 تا 80 درصد مردم، 15 پزشک عمومی، 11 متخصص و 5 داروخانه در طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: به زودی این طرح در شهرستان اجرا می‌شود. 
وی از کمبود متخصص مغز و اعصاب، پرستار بویژه در حوزه آقایان و آمبولانس در درگز خبر داد و گفت: از سوی دیگر با توجه به وضعیت جغرافیایی درگز و جمعیت 80 هزار نفری آن وجود امداد هوایی از ضروریات است.
وی درباره مشکلات کشاورزان بویژه در حوزه کود شیمیایی اظهار داشت: این مشکل تنها خاص این شهرستان نیست.

سیلوهای خالی گندم و آرد
جلایری تصریح کرد: امسال کشاورزان از فروش و تحویل گندم به دولت به دلیل قیمت پایین خرید تضمینی خودداری کردند، از این‌رو باید گفت تقریباً سیلوهای شهرستان خالی است، لذا این نگرانی وجود دارد در زمستان شهرستان در حوزه گندم و آرد با مشکل مواجه شود

هنگامی که در روز 19 شهریور سال 1358 پیکر مرحوم آیت‌الله طالقانی به آرامگاه ابدی رهنمون می‌شد، آیات بهشتی، زنجانی و خسروشاهی بر امر آماده‌سازی محل تدفین وی نظارت می‌کردند.

به گزارش فارس، کارنامه زندگی آیت‌الله سید محمود طالقانی به تمامی مبارزه، زندان و تبعید است. گویی شخصیت وی با سکوت و سکون نا آشنا بوده است، وی نخستین زندانی سیاسی است که در زمان رضاشاه، به جرم دفاع از زن محجبه‌ای که مأموران رضاشاه به وی توهین کرده، قصد برداشتن چادر وی را داشتند، دستگیر و زندانی شد، آنان عدم جواز حمل عمامه از جانب وی را بهانه دستگیری او قرار داده بودند.
 
آیت‌الله طالقانی به خاطر مخالفت با انقلاب سفید شاه، در بهمن 1341 دستگیر و زندانی شد، ایشان در ایام محرم تظاهرات‏های سیاسی - مذهبی را هدایت و سخنرانی‏های پرشوری ایراد می‏کرد؛ به گونه‏ای که توسط رژیم دستگیر و زندانی شد. دستگیری وی عکس‌العمل بسیاری علما را به دنبال داشت.
 
آیت‌الله طالقانی علاوه بر زندان، مجازات‌هایی همچون تبعید را نیز تحمل کرده بود، وی مدت شش ماه در زابل و یک سال در بافت تبعید بود، فعالیت‌های طالقانی گسترده و متنوع بود، وی از تمامی فرصت‏هایی که گمان می‏برد، به افزایش آگاهی جوانان و بهبود بینش و نگاه آنان نسبت به اسلام کمک می‏کند، بهره می‏برد.
 
سرانجام روز 19 شهریور سال 1358 شمسی عالم مجاهد آیت‏الله حاج سید محمود طالقانی پس از سال‌ها فعالیت‏های علمی و مبارزاتی ‌دار فانی را وداع گفت و در جوار رحمت حق آرمید.
 
در ادامه تصویری را مشاهده می‌کنید که مربوط به روز 19 شهریور سال 1358 در بهشت‌ زهرا(س) است که آیت‌الله سید محمد بهشتی، آیت‌الله سید ابوالفضل زنجانی و آیت‌الله سید هادی خسروشاهی در امر آماده‌سازی محل تدفین آیت‌الله طالقانی دیده می‌شوند:
 

|دانلود فیلم گشت ارشاد با لینک مستقیم|

gasht ershad دانلود فیلم گشت ارشاد


مدت : ۱۱۰ دقیقه

کارگردان: سعید سهیلی

بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، نیوشا ضیغمی، سحر قریشی، میرطاهر مظلومی، محسن افشانی، اصغر سمسارزاده، گیتی معینی، ناصر گیتی‌جاه و… . با هنرمندی جمشید هاشم‌پور

خلاصه داستان: سه جوان از جنوب شهر تهران برای به دست آوردن پول دست به کارهای خلاف می زنند و در این بین گریزی نیز به کارهای گشت ارشاد می زنند تا مردم را سر کیسه کنند. اما این کارها برایشان به زودی دردسرهای بزرگی به همراه خواهد داشت.


download دانلود فیلم گشت ارشاددانلود فیلم

دانلود تیزر با لینک مستقیم | حجم : ۲٫۹ مگابایت

chat دانلود فیلم گشت ارشاد منبع : www.GrandFilm11.In

 

یافت شده در موتورهای جستوجو : اسامی بازیگران فیلم گشت ارشاد, تصاویر فیلم گشت ارشاد, تصاویر و عکسهای فیلم گشت ارشاد, جدیدترین عکسهای فیلم گشت ارشاد, خلاصه داستان فیلم گشت ارشاد, دانلود آهنگ فیلم سینمایی گشت ارشاد, دانلود آهنگ فیلم گشت ارشاد, دانلود تیتراژ فیلم سینمایی گشت ارشاد, دانلود تیتراژ فیلم گشت ارشاد, دانلود رایگان فیلم گشت ارشاد, دانلود رایگان مستقیم فیلم گشت ارشاد, دانلود سی دی دوم فیلم گشت ارشاد, دانلود عکسهای فیلم گشت ارشاد, دانلود فیلم سینمایی گشت ارشاد, دانلود فیلم گشت ارشاد, دانلود فیلم گشت ارشاد با کیفیت بالا, دانلود قسمت اول فیلم گشت ارشاد, دانلود مستقیم فیلم گشت ارشاد, دانلود مستقیم گشت ارشاد, دانلود نسخه اصلی فیلم گشت ارشاد, دانلود پارت اول فیلم گشت ارشاد, دانلود کامل فیلم گشت ارشاد, دانلود گشت ارشاد, در مورد فیلم گشت ارشاد, دنلود مستقیم از سرور سایت فیلم گشت ارشاد, عکس فیلم جدید گشت ارشاد, عکس فیلم گشت ارشاد, عکس های بازیگران فیلم گشت ارشاد, عکس های فیلم سینمایی گشت ارشاد, عکس های فیلم گشت ارشاد, عکس گشت ارشاد, عکسهای بازیگران فیلم گشت ارشاد, فیلم ایرانی گشت ارشاد, فیلم گشت ارشاد, لینک دانلود مستقیم فیلم گشت ارشاد, میزان مقدار فروش گشت ارشاد, کارگردان فیلم گشت ارشاد, گشت ارشاد, گشت ارشاد دانلود,گشت ارشاد دانلود رایگان, , , , , , , , , ,

یک موجودی که در اعمال او دروغگویی، تظاهر، ریاکاری و فریبکاری پیداست.  1. یا باید ذاتش خراب باشد و جز دروغ نتواند  2. یا باید چیزهای فراوانی برای پنهان کردن و شرمندگی داشته باشد  3. ویا کلا موجود پوفیوزی باشد.

رفتارهای سراسر تحریف و دروغ و ناامیدی در صداوسیما و دیگر تریبون های دولتی، سانسور و فیلترینگ و رد انواع جوازها در دولت؛ تبلور هر سه گزینه بالاست.

چگونه انتظار دارند آبرویی پیش مردم و به خصوص قلب و روح پاک جوانان داشته باشند وقتی به راحتی تحریف می کنند و دروغ می گویند و حذف و سانسور را درمان هر اعتراضی می شمارند؟

واقعا چه دلیلی داشت سخنان رئیس جمهور مصر اینگونه تحریف شود؟ چه برخوردی با مسئولان این امر شد؟ جواب ذهن های معترض و دل های ناامید و آبروی رفته چیست؟ آیا بصیرتی که مقام معظم رهبری به همه ما سفارش کردند اینگونه اجرا می شود؟ بصیرت با فریب اتفاق می افتد یا با صداقت؟ مردم با راستگویی و منافع خود همراه می شوند یا با دروغ و تحریف؟

اینگونه رفتارها حقیقتا ناامید کننده است!

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان درگز گفت: مسابقات اسب سواری در روستای حاتم قلعه این شهرستان در روز 14 شهریورماه سال جاری برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، علی لطفی گنابادی با بیان این مطلب افزود: این مسابقات با حضور 23 اسب سوار از شهرستان های مشهد، درگز، نیشابور، قوچان، تربت جام و کلات برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: مسابقات اسب سواری پیش رو در مواد یرقه و تاخت انجام می شود.
رییس اداره ورزش و جوانان درگز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد ورزشکاران رسمی ثبت شده این شهرستان در سال جاری گفت: تعداد 1600 نفر در حال حاضر به صورت رسمی در رشته های فوتبال، والیبال، فوتسال، دو و میدانی، کشتی آزاد، کشتی باچوخه، تکواندو، کاراته، جودو، کونگ فو، ووشو، تنیس روی میز و کبدی در حال فعالیت هستند و در همگی این رشته ها شهرستان درگز در لیگ استان نماینده دارد. 
لطفی گنابادی درباره پروژه های عمرانی- ورزشی در حال اجرای شهرستان درگز بیان کرد: اتمام کاشت زمین چمن شهرستان درگز در دو هفته آینده و بهره برداری از جایگاه ورزشکاران، سالن ورزش های رزمی، خانه شطرنج و مهمانسرای این شهرستان در چند ماه آینده از مهمترین این پروژه ها می‌باشد

گول دنــــیا را مخور

ماهیــــان شهــــر مــــا از کوســــه ها وحشی ترند

بــــره های این حوالی گــــرگــــها را میدرند

ســــایه از ســــایه هراســــان

در میــــان کوچــــه ها

زنــــده ها هم آبــــروی مرده هــا را میبرنــــد

اوج خرافات و توهم و حماقت به نام اسلام و عشق به اهل بیت

چرندیات در کتب (رضاع کبیر)... یکی از علمای شیعه ادعا میکند پیامبر در بدو تولد از سینه عمویش ابوطالب شیر خورده... پس با این اوصاف علی برادر شیری پیامبر بوده و علی با دختر برادر خود ازدواج کرده... ببینید چه تهمت هایی به پیامبر واهل بیتش زده اند در طول تاریخ. ادعای حب اهل بیتم دارند!!!! حالا فکر کنید اینها بیان بشند مسئولین ما... باید همواره در مقابل تندروی ها و بیش از اندازه ادا درآوردن ها ایستاد. چرا که افراط در هر چیزی نتیجه اش انحراف و خسارت جبران ناپذیر به اصل و ریشه و منبع اون چیزه. من متاسفم که این چیزا رو توی اینترنت می بینم

طبق گزارشی که برای قلم یاز ارسال شد گروه موسیقی شاپرک شهرستان درگز برنامه برگذاری کنسرت موسیقی در پنج شهر استان خراسان را در برنامه خود دارد.

بجنورد، شیروان، نیشابور، درگز و قوچان از شهرهایی هستند که برنامه کنسرت موسیقی شاپرک به زودی در این شهرها برگذار خواهد شد. در تماسی که با بابک اخلاقی سرپرست این گروه داشتم ایشان این خبر رو تایید کردند و اعلام کردند که این کار با هدف کمک به مردم زلزله زده آذربایجان صورت می گیره و درآمدهای کسب شده از این کنسرت ها به مردم زلزله زده تقدیم خواهد شد... ضمنا سرپرست گروه شاپرک تاکید داشتند که انتقاد و گلایه ایشون از مسئولین اداره ارشاد سبزوار حتما نوشته بشه. گویا در پیگیری اجرای این کنسرت در سبزوار، مسئولین مربوطه در این شهرستان پیگیری های لازم را جهت اجرای این امور خیر در این شهرستان نداشته اند و برخورد نامناسب و سرد این مسئولین موجب ناراحتی شدید سرپرست و دیگر اعضای گروه شاپرک شهرستان درگز بود.

برای این عزیزان و تمام هنرمندان شهرستان درگز آرزوی موفقیت و بهروزی دارم. حق نگهدارشان باشد.

خراسان - سرویس درگز، مقصودی/:  به دنبال وصول یک پیامک مردمی از درگز به ستون حرف مردم مبنی بر پرداخت نشدن حقوق کارکنان رسمی و قراردادی شهرداری درگز برای کسب اطلاع از موضوع به سراغ چند نفر از کارکنان رسمی و قراردادی شهرداری درگز رفتیم.یکی از کارکنان رسمی شهرداری درگز گفت: ۲ ماه است که از شهرداری درگز حقوقی دریافت نکرده ایم و با این وضعیت گرانی کالا ها با مشکلات عدیده ای مواجه شده ایم. وی که مایل به درج نامش نبود، افزود: تاکنون چندین نوبت به این موضوع اعتراض کرده ایم اما گفته می شود شهرداری بودجه مالی ندارد و باید تا اطلاع ثانوی صبر کنید. حسین «م» یکی دیگر از کارکنان قراردادی شهرداری درگز نیز گفت: از ۴ ماه پیش تاکنون هیچ پولی از شهرداری نگرفته ایم و این در حالی است که با چند سرعائله و نبود هیچ گونه درآمدی با مشکلات مالی سختی دسته و پنجه نرم می کنیم. علی«د» یکی دیگر از کارکنان شهرداری گفت: کسی که ۴ ماه حقوق نگیرد با وضعیت فعلی گرانی کالا، توان جواب گویی به خانواده اش را ندارد و از مسئولان توقع داریم ما را دریابند و فکری به حال ما بکنند. در ادامه روایی زاده (شهردار درگز) نیز در پاسخ به این اعتراضات به خراسان رضوی گفت: از مشکل کلیه کارکنان شهرداری باخبر هستیم و تاکنون پی گیری های زیادی هم شده تا بتوانیم حقوق آنان را به موقع پرداخت کنیم اما متأسفانه این امر محقق نشده است. در نهایت به دنبال برخی اقدامات انجام شده توانستیم حقوق یک ماه کارکنان رسمی را پرداخت کنیم و مساعدتی هم نسبت به کارکنان قراردادی داشته باشیم. وی در ادامه درباره پرداخت بقیه طلب کارکنان نیز قول مساعد داد.

با عرض سلام و درود خدمت همشهریان عزیزم

آخرین مرحله مسابقات اینترنتی گروه شهرستان درگز در فیسبوک در این سایت در حال برگذاریست. در مراحل قبل که پنج مسابقه برگذار شد به برندگان هر کدام یک کارت شارژ ۲.۰۰۰ تومانی جایزه اهدا شد. در این مسابقه طبق توضیح قبلی به برنده مسابقه یک کارت شارژ ۱۰.۰۰۰ تومانی اهدا خواهد شد.

قوانین و نکته های مهم!

- برای برنده شدن در این مسابقه الزاما باید عضو گروه شهرستان درگز در فیسبوک باشید. چنانچه هم اکنون هم عضو نیستید می توانید همین الان به لینک بالا رفته و در آن عضو شوید.

- جواب اشتباه شما اشکالی نداره و شما می تونید جوابتون رو اصلاح کنید و در واقع توجه داشته باشید که آخرین پاسخی که شما داده اید ملاک خواهد بود.

- دوستان توجه بکنند چون سوالات کمی پیچیده تر از قبل و تعداد سوالات بیشتر شده است در صورتی که کسی نتواند به تمام سوالات پاسخ درست دهد جایزه بین اولین کسانی که به هریک از سوالات پاسخ صحیح داده اند تقسیم خواهد شد. یعنی در انتهای مسابقه مثلا یکی از سوالات بی پاسخ مانده است و تمام سوالات حل نشده است مجبوریم جایزه را تقسیم کنیم بین افرادی که حتی یک سوال را درست جواب داده اند پس حتی اگر یکی از سوالات رو هم بلد بودید فورا در بخش نظرات همین پست پاسخ را قرار دهید. تا اولین پاسخ صحیح را داده باشید اگر چنانچه این اتفاق افتاد برای هر سوال صحیح شما برنده یک کارت شارژ ۲.۰۰۰ تومانی خواهید بود.

- برنده کارت شارژ ۱۰.۰۰۰ تومانی کسیست که به تمام سوالات به صورت کامل جواب دهد

- در صورتی که پاسخ صحیح طول کشید این مسابقه تا ۴۸ ساعت ادامه دارد

چنانچه سوال دیگری داشتید حتما در بخش نظرات این پست مطرح بکنید. مرسی

 

و اما سوالات

۱. اولین شهیدان درگزی که به درگز آمدند و در درگز تشییع شدند چند نفر بودند؟ این افراد به هیات چند نفره معروف بودند که تعداد آنها پاسخ این سوال است. جالب است بدانید تمام افرادی که در مراسم تشییع این شهیدان در تدفین آنها زیرتابوتشان رو گرفته بودند بعدها به جمع شهدا و جانبازان پیوستند...

گلزار شهدا در درگز

 

۲. این دو تصویر هرکدام متعلق به کدام یک از نمایندگان ادوار تاریخ درگز در مجلس شورای ملی و مجلس شواری اسلامیست؟ برای دیدن تصاویر با سایز بزرگتر می توانید تکمه Shift صفحه کلیدتان را نگه دارید و روی تصاویر کلیک کنید. با عرض پوزش که تصاویر کیفیتشون پایینه. بهتر از این نداشتم.

نماینده درگز در مجلس شورای اسلامینماینده درگز در مجلس شواری ملی

 

 

۳. این تصاویر هر کدام متعلق به کدامیک از خیابان های شهرستان درگز هستند؟

خیابان ......... درگز

 خیابان .... درگز

خیابان ... درگز

 

۴. درگز تا تهران چند کیلومتر و تا مشهد چند کیلومتر فاصله دارد؟

 

۵. هفت مورد از اماکن دیدنی (تاریخی و طبیعت) شهرستان درگز کدامند؟

 

6. این تصویر دیوارنویسی شده در یکی از خیابان های قدیمی درگز روی دیواری نوشته شده است که اکثر جوانان آن را دیده اند. این تصویر متعلق است به اوایل انقلاب و درگیری هایی که بین احزاب انقلابی درون انقلاب شکل گرفته بود. این دیوارنویسی دقیقا در کدام خیابان است؟ اسم خیابان یا آدرس آن را هم بگویید کافیست

حزب توده درگز

 

پایان سوالات...

موفق باشید و پیروز و سلامت


 

مختصری درمورد شهرستان درگز: درگز یکی از شهرهای استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران است. نام پیشین این شهر محمدآباد بود. به استشهاد مستندات تاریخی، درگز قبل از ورود اسلام به ایران مرکز حکومت اشکانیان بوده و پیش از آن هخامنشیان نیز بر آن سیطره داشته اند.
در حدود سال 243 قبل از میلاد وقتی که دارا پادشاه ایران در جنگ با اسکندر در اربل شکست خورد، اسکندر به تعقیب او پرداخت و وی با ناحیه پارت یا خراسان کنونی پناهنده شد و در منطقه فعلی درگز به قتل رسید.
تیرداد پادشاه اشکانی وقتی به حکومت رسید در محل کشته شدن دارا با یادبود وی شهری به نام دارا بنا نهاد که بعدها درگز نامیده شد.
دارا در لغتنامه فرس قدیم به معنی پادشاه به کار رفته و از همین رو درگز را داراگرد نامیده اند. بعدها در زمان آقا محمدخان قاجار این شهر دره گز یا محمد آباد نامیده شد که به تدریج به سبب کثرت استعمال دره گز به درگز تبدیل شد.

 

برای پاسخ دادن به سوالات روی لینک زیر کلیک کنید

درگز یکی از شهرهای استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران است. نام پیشین این شهر محمدآباد بود. به استشهاد مستندات تاریخی، درگز قبل از ورود اسلام به ایران مرکز حکومت اشکانیان بوده و پیش از آن هخامنشیان نیز بر آن سیطره داشته اند.
در حدود سال 243 قبل از میلاد وقتی که دارا پادشاه ایران در جنگ با اسکندر در اربل شکست خورد، اسکندر به تعقیب او پرداخت و وی با ناحیه پارت یا خراسان کنونی پناهنده شد و در منطقه فعلی درگز به قتل رسید.
تیرداد پادشاه اشکانی وقتی به حکومت رسید در محل کشته شدن دارا با یادبود وی شهری به نام دارا بنا نهاد که بعدها درگز نامیده شد.
دارا در لغتنامه فرس قدیم به معنی پادشاه به کار رفته و از همین رو درگز را داراگرد نامیده اند. بعدها در زمان آقا محمدخان قاجار این شهر دره گز یا محمد آباد نامیده شد که به تدریج به سبب کثرت استعمال دره گز به درگز تبدیل شد.


دره رودخانه درونگر؛ درگز؛ عکس از احسان بابایی


درگز؛ مرز ایران و ترکمنستان؛ جاده روستای شیلگان؛ عکس از احسان بابایی


آبشار - پارک ملی تندوره؛ درگز؛ عکس از احسان بابایی

درگز که تا تهران ۱۱۵۰ و تا مشهد ۲۵۵ کیلومتر فاصله دارد. از شمال به مرز ایران و ترکمنستان از مشرق و جنوب شرقی به مشهد از جنوب به چناران و از مغرب به قوچان محدود و مختصات آن ۳۷ درجه و ۳۶ دقیقه عرض شمالی و ۵۹ درجه و ۶ دقیقه طول شرقی است. از اماکن دیدنی این شهر می‌توان به آب گرم الله‌اکبر و پارک ملی تندوره اشاره کرد.

جامعه فرهنگی و هنری شهرستان تاریخی و فرهنگی درگز همیشه جایگاه جولان و هنرمندی افراد هنرمند و مخاطبان علاقه مند به هنر این شهرستان بوده. در شهرستان درگز جوانان هنردوست و هنرمند بسیاری داریم که در سطح استان و حتی ملی حرفهای بسیار برای گفتن دارند.

ای کاش این جوانان همت های عالی تری در زمینه های مختلف هنری این شهرستان داشته باشند و مسئولین دلسوز و خلاق بتوانند راه را برای این جوانان باز و هموار بکنند و به هنر و آثار زیبای خلق شده این جوانان بها و علم بیفزایند.

دوست خوبم احسان درسنی یکی از جوانان علاقه مند و پیگیر کارهای هنری در زمینه فیلم و نویسندگیست که در حال حاضر به عنوان کارمندی در زندان درگز روزی حلال می جوید.

مطلع شدم این فرزند شهید، با همکاری کانون هنر شهرستان درگز و دیگر مسئولین محترم با هزینه های شخصی تلاش دارد تا در هفته دفاع مقدس مسابقات نمایشنامه خوانی و داستان نویسی کوتاه در سطح شهرستان برگذار بکنند. این مسابقات که در ایام دفاع مقدس برگذار می شود با محوریت موضوعاتی چون دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جوانان کار خود را دنبال خواهد کرد و در این راستا به شرکت کنندگان هدایای نفیسی با هزینه شخصی این جوان هنرمند شهرمان اهدا خواهد شد.

برای این جوان هنرمند شهرمان و تمام جامعه ی هنرمند شهرستان محروم درگز آرزوی موفقیت و بهروزی داریم که البته موفقیت و بهروزی این جامعه با استعداد نه در آرزوهای ما بلکه در همت و پیگیری و دلسوزی مسئولین عزیز کانون های هنرمندی و اداره محترم ارشاد شهرستان درگز خواهد بود. که جا دارد از تلاش های گذشته این عزیزان تشکر کرده و برای آنها دعای خدمت روزافزون داشته باشیم.

و در پایان شما علاقه مندان به شرکت در این مسابقات و دیگر فعالیت های هنری در زمینه ی فیلم و نمایشنامه و بازیگری و تئاتر می توانید با شماره تلفن همراه زیر تماس بگیرد

۰۹۱۹۲۱۱۶۹۳۲   احسان درسنی

خلبان عباس دوران

 

این روزها همش صحبت از اجلاس سران عدم تعهد هستش

27 سال پیش که این اجلاس قرار بود تو بغداد برگذار بشه بر علیه ایران.. دقیقا در چنین روزی... صدام حسین با تحقیر کردن خلبانان ایرانی و ترسو خواندن انها گفت هیج خلبان مجوس ایرانی جرات نزدیک شدن به اسمان بغداد برای برهم زدن اجلاس را ندارد! ! !


خلبان عباس دوران شخصا گفت جواب صدام را خواهم داد که خودش و مردمش بفهمند ایرانی همیشه قهرمان و وطن پرسته. ایشون با حمله به بغداد در شب! و با هدف قرار دادن پدافند هوایی و فرودگاه بغداد و شکستن دیوار صوتی! ! جواب صدام و مردمش را داد.. وقتی خواست برگرده مورد هدف موشک قرار میگیره و موتورش شدید اسیب میبینه! ولی قادر بازگشت به ایران بود! اما با چرخش مجدد به اسمان بغداد خودش رو با هواپیما ! به محل برگزاری اجلاس که اماده استقبال سران کشورهای جهان بود! میزنه! و و اونجرا با خاک و اتش یکی میکنه.!

درود به روحش و روح تمام وطن پرستان ایران که واسه خاک ایران و ناموس رفتن نه چیز دیگه........

پسرک نوازنده

پسرک مقنعه اش را در می آورد و با لحنی جدی می گوید زمانی که یک دختر هستم مردم برای آکاردئون زدنم بیشتر پول می دهند !
این مرد کوچک نان آور خانه است...

جورج اورول: در روزگاری که دروغ، یک واقعیت عمومی ست؛ به زبان راندن حقیقت یک اقدام انقلابیست

ماه رمضان های قبل انتخابات! دین حسین یا رای خریدن معاویه؟

 ۱۳۹۱/۰۶/۰۴

ماه مبارک رمضان امثال هم به اتمام رسید. مثل ماه مبارک هایی که هرساله می آیند و می روند و ما یک به یک آنها را با منفعتی که برده ایم و یا فرصت هایی که گذرانده ایم پشت سر می گذاریم...

اجتماع ما مدعی یک جامعه ی اسلامیست. جامعه ای که در تاریخ آن پیشوایانش پنهانی به فقرا و مستضعفین یاری می رساندند و از مسلمانی نبود وقتی همسایه ای گرسنه است مسلمان با شکم سیر بخوابد. دینی که از هر نوع دروغ و نیرنگ و ریا بیزاری می جوید و اخلاقی نیک و عادلانه را سفارش می کند.

زمانی معاویه هم خود را مسلمان می نامید و یزید هم از او مدعی تر. حتی عده ای امیرالمونین خطابشان می کردند. خطبه می خوانندند و مردم پشت اینگونه افراد هم نماز می خواندند. اینان مسلکشان پول و زور بود. عده ی فراوانی را فریب می دانند و عده ای را با پول می خریدند و عده ای را چون کربلا سر می بریدند و با زور و پول و نیرینگ و ریا بر مردم حکومت می کردند. اینان چنان ریا کار بودند که بر حسینی که خود سر بریده بودند هم گریه می کردند و ناله فغان سر می دادند!!!

اینک بعد از گذشت هزار و چهارصد سال ما هنوز از آنان می خوانیم و دنبال شناخت بهتر آنها هستیم. افراد و اتفاقاتی که به تاریخ و اصل ما جهت داده اند و آن را ساخته اند.

امروز هیچ وجدان بیداری نمی تواند بین حسین و یزید حسین را انتخاب نکند هیچ مرد شرافت مندی نمی تواند بین علی و معاویه به علی رای ندهد و هیچ قضاوت عادلانه ای نمی تواند به مظلومیت حسین و شرافتش حکم ندهد و هیچ انسان مشتاقی نمی تواند حسین را و علی را آنگونه که حقیقت داشتند الگو و آرمان خود قرار ندهد که به حق فرزندان و پیروان حقیقی پیامبر اکرم (ص) بودند در کنار تمامی یاران صدیق و وفادار رسول خدا.

اما مگر می شود از حسین گفت و با معاویه هم مسلک بود؟ مگر می شود پرچم شرافت در دست گرفت و چون یزید با ظلم پیش رفت؟ مگر می شود عاشق حسین بود و چون کوفیان رای فروخت؟ مگر می شود از علی و حسین و آل شرافت دم زد و با مردم آنگونه رفتار کرد که معاویه ها کردند؟

به نظر شما آیا می شود برای حسین گریه کرد و چون یزید زیست؟ پاسخ من آری است. بله مگر یزید برای حسین اشک نمی ریخت؟ او هم برای اشک هایش ادعاها و تظاهراتی داشت...

به عنوان یک انسان و به عنوان یک مسلمان تکلیف هرکسی در گفتن آنچه ناحق می بیند است.

چه اخلاق نکو و پسندیده ایست افطاری دادن و طعام در ماه مبارک میهمانی خدا. در این ماه شیطان بیچاره و دست و پا بسته است و سفره های ثواب و نیایش در همه عالم گسترده است و ای کاش همه ما از فضیلت های این ماه عزیز نهایت استفاده رو برده باشیم و ببریم.

اما جالب و دیدنیست و عبرت آموز و روشنبخش و روشنگر رفتار بعضی شیفتگان قدرت و اصحاب ثروت و دنیا طلبی در ماه رمضان های قبل از انتخابات. گویی مسابقه است... هر روز در یک مسجد یک کاندیدا افطاری می دهد و گویی کاندیداها با طرفدارانشان مومن ترین هایند و بر سر سفره های ........ مردم را جمع می کنند و گویی جماعت را با موجوداتی اشتباه گرفته اند که باید شکمشان پر شود تا برای آنها دم تکان دهند. شب های انتخابات هم بماند که با چه رسواگری هایی برای یک بشقاب غذا ملت بیچاره را به تمسخر می گیرند.

حالا انتخابات تمام شده و یکی از جمع این افراد بر دیگران سبقت می گیرد و پیروز میدان تظاهر می شود. آنان که روزهای متمادی افطاری می دادند و خیرات می کردند انگار که اصلا نیستند. انگار که حتی نبودند. کجا رفت آن افطاری های هر روزه؟ کجا رفت آن بریز و بپاش های در راه خیر و نیکی؟! هر کس هنوز هم منافعش ایجاد و ایجاب کرد یک شبی را به زور طعامی ریخت جلوی یک عده که نیازی به آن غدا نداشتند و تبلیغاتی کرد و باز رفت. تا انتخابات آینده که نصف ماه رمضان را افطاری پخش کند.

من مانده ام و نگاهی حیرت آلود و خیره به پرچم های مزین به نام زیبای حسین در دستانشان و اینهمه بی حیایی از این همه دوری از حسین ها و از اینهمه هم راهی با مسلک معاویه ها.

متاسفانه خبری بد از یکی از همشهریان دارم

در کمربندی شهر که از سمت خیابان استخر آموزش و پرورش به سمت بیمارستان می آمدم به وسیله نقلیه ای برخوردم که کاملا سوخته بود و تازه خاموش شده بود. این وسیله نقلیه متعلق به یکی از همشهریانمون از روستای شیلگان بود که کاملا سوخته و از بین رفته بود.

ماشین پراید۱۳۲ صفر و تولید سال ۹۱ بود که صاحب اون تازه خریده بودش. دلیل این اتفاق ناگوار هم استفاده نادرست و غیراصولی از گاز مایع (کپسول) بوده. صاحب ماشین در این مکان مشغول پر کردن گاز ماشین با کپسول بوده که دچار حادثه میشه و اینطور که شنیدم دست خودش هم دچار سوختگی شده بود. و به بیمارستان منتقل شده. این اتفاق امروز ساعت ۱۲ ظهر به بعد اتفاق می افته. برای این همشهری آرزو و دعای سلامتی داریم. انشاالله مردم در استفاده از این نوع سوختگیری غیر استاندارد دقت بیشتری بکنند.

 

آتش گرفتن پراید 132 در درگز - گاز مایع

مسابقه امروز هم با جواب صحیح آقا هادی تمام شد.

سری اول سوالات آقای باقر عربی برنده شدند

سری دوم سوالات آقای هادی رجایی بنده شدند

سری سوم سوالات آقای هادی رجایی برنده شدند

سری چهارم سوالات رو آقای امید جوانبخت برنده شدند

و سری پنجم رو هم مجددا آقای هادی رجایی برنده شد

 

همینطور که روال مسابقات بود و از قبل برای دوستان توضیح داده شده بود ما ۵ مسابقه داشتیم با جایزه کارت شارژ ۲.۰۰۰ تومانی و یک مسابقه داشتیم با جایزه کارت شارژ ۱۰.۰۰۰ تومانی که ۵ مسابقه قبل به پایان رسید و مسابقه آخر و مهمترین اون باقی موند. این مسابقه رو ما روز سه شنبه همین هفته برگذار خواهیم کرد که یا سوالاتی به همین شکل مطرح خواهیم کرد و یا مسابقه ای رقابتی در بین دوستان خواهد بود که قبل از شروع برنامه اطلاع خواهیم داد. تشکر ویژه ای هم داشته باشم از تمام دوستانی که در مسابقه شرکت کردند. تا سه شنبه همین هفته بدرود

http://www.facebook.com/groups/dargaz

سوالات سری پنجم مسابقات اینترنتی اعضای گروه شهرستان درگز...

با پاسخ صحیح و کامل به این سوال برنده ۲.۰۰۰ تومان کارت شارژ باشید.

 

 

۱. این عکس متعلق به کدام شخصیت بزرگ و تاریخی درگز است؟

 

۲. مختصری در مورد بقعه ابوالمعجن درگزی بگویید؟ او چه کسی بوده است؟

۳. زیارتگاه سیدقاضی سلطان درگز دقیقا در کجای درگز قرار گرفته است؟ و آدرس آن کجاست؟

 

(راهنمایی: ما قبلا در همین سایت این شخصیت ها و مکان های تاریخی را معرفی کرده ایم و هم اکنون در آرشیو موجود است)

دوستان سوالات امروز جهت پاسخ خدمتتون ارائه میشه:

۱. طبق آخرین سرشماری جمعیت درگز چقدره؟

۲. آثار تاریخی بندیان مربوط به کدام دوره تاریخی سرزمینمان ایران است؟

۳. کدام بخشی (نوازنده دوتار) درگزی در حضور بانو فرح همسر محمدرضا پهلوی شاه وقت ایران دوتار می نوازد و صاحب جایزه می شود؟ (روایت است که این بخشی هنرمند با سوز ترانه و ساز اشک بانوی اول وقت کشور را درمی آورد)

امشب به خاطر ملاقات یکی از دوستانم گذرم به بیمارستان درگز افتاد

از در ورودی بیمارستان که وارد شدم زنی گریه می کرد و نگران بیمارش بود و مردی زیر لب فحش می داد و از وضعیت رسیدگی بیمارستان گله داشت... نزدیک درب ورودی اورژانس که شدم دیدم چندتا خانوم ایستادند و اعتراض دارند که چرا دکتر بیمارشون رو ندیده و گفته من این بیمار رو دیشب معاینه کردم و دوباره این کار رو نمی کنم و ببریدش مشهد!!! شوهر خانوم بیمار هم خیلی عصبی بود و می گفت شاید درد خانومش یه چیز دیگست و دکتر وظیفه داره مجددا ویزیت بکنه... و حتی درخواست کرد اکه دکتر فکر می کنه بیمار باید مشهد بره هم باید رسیدگی کنه و اون رو اعزام بکنه. داخل که رفتم دیدم دوستم روی تخت اورژانس تنهاست و از درد به خودش می پیچه و وقتی پرسیدم چرا کسی کنارش نیست گفت: ممنوع کردند که کسی کنار بیمار باشه و گفتند که پرستارها هستند!!! موقع ورود خیلی از خانواده های بیمارای دیگه رو هم بیرون منتظر و نگران دیده بودم. وقتی می رفتم، تخت کناری یه جوون رو آورده بودند که مادرش و برادراش تازه از روستا رسیده بودند و ناراحت و نگران با عجله اومدند تا مریضشون رو ببینند. دکتر که در حال ویزیت یه بیمار بود، بیمارش رو رها کرد و اومد پیش این خانواده و همه رو بیرون کرد! اون هم با یک وضع عجیبی که واقعا در شان تحصیلات ایشون و مردم درگز ندیدم. درسته اطراف بیمار نباید شلوغ باشه اما باید درک کنند که یک مادر روستایی با هزار نگرانی راه طولانی رو اومده تا توی راه فکر و خیال می تونسته کلی به نگرانی هاش اضافه بکنه و چند دقیقه حق داره بچه ش رو ببینه و آروم بشه. نمی دونم چی بگم. از دکتر شریفی که پزشک عمومی اورژانس بود و با مردم اینجوری برخورد می کرد گله کنم یا از مدیریت بیمارستان و یا... فقط خیلی متاسفام که امروز حال و روز ما درگزی ها اینه. این بیمارستان اگر در شهرستانی قرار داره که محرومه و پزشک های درست و درمون به این شهر نمیان باید خیلی ساده بودجه و امکانات بیشتری برای پزشک هایی که به مناطق محروم می رند و خدمت می کنند در نظر گرفته بشه که هم با اعصاب بهتری خدمت بکنند و هم اینکه ما از مسئولین و پزشک های مجرب تر و محترم تری برخوردار باشیم. کمبودها و مشکلاتی که توی بیمارستان درگز هست و همه ی مردم از اون گله داشتند و دارند؛ مشکلاتی هستند که بلاخره باید حل بشند و براشون چاره ای اندیشه بشه. حتما باید بازهم مثل دفعات قبل چند نفر از مردم ما جونشون و سلامتیشون رو از دست بدند و همه با هم تاسف بخوریم؟ کی باید برای بیمارستان درگز فکر کنه؟ آیا مسئول دلسوزی هست؟

اگه یه روز فرزندی داشته باشم، بیشتر از هر اسباب‌بازی دیگه‌ای براش بادکنک می‌خرم. بازی با بادکنک خیلی چیزا رو به بچه یاد میده:
♥ بهش یاد میده که باید بزرگ باشه اما سبک، تا بتونه بالاتر بره.
♥ بهش یاد میده که چیزای دوست داشتنی می‌تونن توی یه لحظه، حتی بدون هیچ دلیلی و بدون هیچ مقصری از بین برن، پس نباید زیاد بهشون وابسته بشه.
♥ مهم‌تر از همه بهش یاد میده که وقتی چیزی رو دوست داره نباید اون قدر بهش نزدیک بشه و بهش فشار بیاره که راه نفس کشیدنش رو ببنده، چون ممکنه برای همیشه از دستش بده!!

 برنده مسابقه دیروز دوست عزیزم جناب آقای هادی رجایی بودند که شارژ ۲.۰۰۰ تومانی رو دریافت کردند. و اما سوالات امروز...

 

سوال اول) درگز به عنوان یک شهر تاریخی چندهزار سال قدمت دارد؟ (نیازی نیست خیلی دقیق گفته شه)

سوال دوم) ما از ابتدای انقلاب تا کنون چند نفر نماینده مجلس در مجلس شورای اسلامی داشته ایم؟

سوال سوم) کدام یک از دانشمندان و بزرگان زیر از درگز نبوده اند؟

۱) اسعد میهنه ای، از فقهای بزرگ شافعی ۲) نادر شاه افشار ۳) علامه شهرستانی از دانشمندان و شعرای بزرگ و نامدار ۴) انوری ابیوردی از شاعران بزرگ و نامدار ۵) ابوسعید ابوالخیر از علمای دانشمند ۶) پهلوان و دلاور ایرانی ابوخلیل دلاور ۸) خواجه احمدابن شادان وزیر با تدبیر سلطان طغرل سلجوقی و استاد خواجه نظام الملک ۹) همه موارد درگزی هستند ۱۰) هیچ کدام درگزی نیستند

موفق باشید

سرویس اجتماعی گوگل موسوم به Google plus که کمتر از یک ماه از راه اندازی آن گذشته است مورد اقبال و توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است بطوریکه از آن به عنوان رقیبی سرسخت برای غول شبکه های اجتماعی یعنی فیس بوک یاد می شود. حال تا زمانی که این سرویس بخواهد همه گیر شود و جای در پای فیس بوک گذارد – شاید این اتفاق بیفتد و شاید هرگز محق نشود – بسیاری از کاربران گوگل پلاس که اکانت فیس بوک و توییتر دارندمی خواهند تمامی این ها را در گوگل پلاس دور هم جمع و مدیریت آن را بسادگی برعهده گیرند. برای این کار هنوز گوگل برنامه یا اپلیکیشن خاصی ارایه نداده است اما اگر از مرورگرهای به روز و جدید استفاده نمایید این کار با نصب یک افزونه یا اکستنشن به راحتی مهیا خواهد شد.

+ Google+Facebook : این افزونه همانطور که از نامش هویداست امکان اضافه کردن فیس بوک به گوگل پلاس را برای کاربر فراهم می کند تنها کافیست با مرورگر گوگل کروم، فایرفاکس و یا اینترنت اکسپلورر خود ( ورژن های بالاتر و جدیدتر ) به صفحه فوق رفته و این افزونه را نصب نمایید. با نصب این افزونه با وارد شدن به اکانت google+ خود آیکون فیس بوک را مشاهده خواهید نمود و تنها کافیست با اطلاعات کاربری فیس بوک خود لاگین شوید حال با کلیک بر روی این آیکون پست های به اشتراک گذاشته شما و دوستانتان در گوگل پلاس به نمایش در خواهد آمد و همچنین می توانید از همان اکانت گوگل پلاس خود مطلب به فیس بوک ارسال نمایید.

+ Google+twitte : طرز استفاده و نصب این افزونه هم مانند افزونه بالایی است به محض لاگین شدن با اطلاعات کاربری توییتر خود توییت های شما و دوستانتان در گوگل پلاس به نمایش در خواهندآمد. با نصب این افزونه توییت کردن با گوگل پلاس به سادگی هرچه تمام تر امکان پذیر خواهد بود