اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اسفندیار جلایر - فرماندار درگزمعتمدی: قدس ویژه خراسان - فرماندار درگز با بیان اینکه ارایه خدمات به مردم افزایش رضایتمندی آنان را به دنبال دارد، گفت: اقدامات خوبی پس از انقلاب اسلامی بویژه دولت نهم و دهم برای خدمات به مردم ارایه شده است که نمی‌توان از آن چشمپوشی کرد.

اسفندیار جلایری با حضور در تحریریه قدس افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان درگز و روستاها با مشکلاتی از جمله نداشتن گاز، آب شرب در روستاها، آسفالت، خانه بهداشت، وجود جاده خاکی و شنی، تلفن و مخابرات مواجه بود، اما طی 33 سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی و بویژه در دولت دکتر احمدی نژاد بسیاری از مشکلات یاد شده رفع شد.
وی در ادامه با اشاره به حضور رئیس جمهور در شهرستان درگز در سفر چهارم هیأت دولت به خراسان رضوی اضافه کرد: در این سفر بزرگترین خواسته مردم شهرستان درگز با تأکید رئیس جمهور مورد توجه قرار گرفت. 
وی اضافه کرد: با مصوبه هیأت دولت قرار شد جاده درگز از جاده قدیم به طول حدود 90 کیلومتر احداث شود که اکنون اجرای آن وارد مرحله مطالعاتی شده است و طی چند ماه آینده عملیاتی می‌شود. 

«جاده» سرخط مشکلات درگز 
وی با بیان اینکه با احداث این جاده فاصله درگز تا مشهد 50 تا 60 کیلومتر کاهش می‌یابد، ادامه داد: با این راه‌اندازی مشکل جاده که سرخط همه مسایل و مشکلات درگز است رفع می‌شود. 
این مقام مسؤول در شهرستان درگز خاطرنشان کرد: احداث بزرگترین تونل آبرسانی به طول 3 هزار و 600 مترمربع نیز در حال اجراست که در حال حاضر احداث این تونل از پیشرفت حدود 70 درصدی برخوردار می‌باشد. 

درگز و مشکل آب شرب 
جلایری با اشاره به اینکه با احداث این تونل آب به پشت سد ابیورد هدایت می‌شود، گفت: با این اقدام بخشی از آب شرب درگز که اکنون با مشکلاتی مواجه است تأمین و امکان استفاده آب برای کشاورزی از پایین دست سد ابیورد نیز مهیا می‌شود. 

هدر رفت آبهای مرزی 
وی با اشاره به افت آبهای زیرزمینی در این شهرستان درباره مشکل هدر رفت آبهای مرزی یادآور شد: با احداث تونل آبرسانی یاد شده بخشی از آبهای مرزی مهار و به پشت سد ابیورد منتقل می‌شود. 
فرماندار درگز تصریح کرد: البته بندهای دیگری نیز روی سد درونگر با هدف کنترل سیلابها و تقویت سفره آبهای زیرزمینی ایجاد می‌شود. 
وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه درگز می‌تواند در حوزه کشاورزی بیشترین اشتغال را ایجاد کند، گفت: در قالب طرح ملی و دولتی توسعه کشاورزی سهمیه 6/8 میلیارد تومانی تسهیلات برای شهرستان درگز در نظر گرفته شده است که بیش از 6 میلیارد تومان آن تاکنون تأمین شده است. 
وی با بیان اینکه طرحهای کشاورزی ارایه شده شهرستان بیش از این سهمیه تسهیلات است، افزود: عمده طرحهای ارایه شده در حوزه‌هایی مانند دامداری، استخر ذخیره آب، گلخانه و احداث باغ می‌باشد. 
وی ادامه داد: تعدادی از کشاورزان در درگز برای دریافت ماشین‌آلات کشاورزی مانند تراکتور با سهم آورده خود و ارایه مدارکی ثبت نام کرده‌اند، اما با دستور جدید دولت افراد به صورت انفرادی نمی‌توانند از این امکان استفاده کنند که این مسأله گلایه و اعتراض کشاورزان را به دنبال داشته است. 
وی اضافه کرد: فرمانداری درگز برای رفع این مشکل پیگیر است تا افرادی که از قبل ثبت نام کرده‌اند، مشمول دستور جدید دولت نشوند. 

ورود و خروج روزانه 300 تریلی ترانزیتی از لطف آباد 
وی در بخش دیگر با اشاره به ورود و خروج روزانه 300 تریلی ترانزیتی از مسیر لطف آباد به سمت کشور ترکمنستان و ترکیه گفت: زیر ساخت‌ها در لطف‌آباد برای این حجم تردد آماده نیست. 
جلایری با اشاره به برفگیر بودن جاده درگز در فصل زمستان گفت: در این شرایط در برخی مواقع جاده مسدود می‌شود که این مسأله باعث ساعتها معطلی تریلی‌های ترانزیتی می‌شود که اخیراً با پیگیری‌های استانداری خراسان رضوی یک دستگاه «برف روب» و نمک پاش اتومات به این شهرستان اختصاص یافت. 
این مقام مسؤول با بیان اینکه کیلومتر 95 جاده قوچان به درگز در دو راهی امام قلی بسیار خراب و مشکل ساز است، یادآور شد: واژگونی وسایل نقلیه و تصادفات در این محور زیاد رخ می‌دهد که در فصل زمستان به اوج می‌رسد. 

وعده محقق نشده راه و شهرسازی 
وی ادامه داد: طبق قول اداره کل راه و شهرسازی این مسیر می‌بایست تا اردیبهشت سال جاری اصلاح می شد که هنوز این وعده محقق نشده است.

محدودیت ترکمنستان برای تریلی‌های ترانزیتی 
فرماندار درگز اضافه کرد: ضمن اینکه بتازگی کشور ترکمنستان اجازه تردد کامیونهای ترانزیتی با بار بیش از 20 تن از گمرک باجگیران را نمی‌دهد و این مسأله باعث شده خودروهای یاد شده از لطف‌آباد مسیر را ادامه دهند، اما به دلیل نبود کمربندی در درگز این کامیون‌ها از داخل شهر تردد می‌کنند که این مسأله ضمن وارد آوردن خسارات جدی به آسفالت شهر اعتراض شدید مردم را نیز به دنبال داشته است. 

افزایش تردد خودروهای ترانزیتی 
جلایری با بیان اینکه با این اقدام روزانه حداقل تردد 50 تا 60 تریلی از درگز به لطف آباد افزایش می‌یابد، ادامه داد: این حجم بسیار سنگین و فراتر از ظرفیت زیرساختها می‌باشد. 
وی درخصوص اقدامات انجام شده برای رفع مشکل پارکینگ تریلی‌ها (تیر پارک) تصریح کرد: بخش خصوصی برای احداث این پارکینگ‌ها ورود یافته است، ضمن اینکه در گمرک باجگیران نیز ساخت و سازهایی در این رابطه در حال انجام است. 
وی ادامه داد: اگر قرار است لطف آباد به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود باید زیرساختهای لازم مهیا شود که این موضوع توسط فرمانداری در حال پیگیری است. 
وی در بخش دیگری امکانات اطفای حریق در شهرستان درگز را با توجه به موقعیت خاص آن اندک و حداقلی ارزیابی کرد وگفت: از سوی دیگر تجهیزات تنها جایگاه CNG درگز نیز به دلیل فرسوده و قدیمی بودن مرتب خراب می‌شود و مردم مجبورند با طی مسافت طولانی به جایگاه CNG در نوخندان مراجعه کنند.

بی رغبتی بخش خصوصی 
جلایری با بیان اینکه به دلیل مهیا نبودن زیر ساختهای لازم از جمله جاده، بخش خصوصی تمایلی برای ورود در این عرصه ندارد، گفت: همکاری هر چه بیشتر شرکت گاز خراسان رضوی نیز لازم است و باید گفت در هیچ شرایطی نباید جایگاه CNG درگز و نوخندان به دلیل بازتابهای اجتماعی قطع شود ولو اینکه اختلاف بدهی زیاد بین این جایگاه‌ها با شرکت گاز وجود داشته باشد. 

عملکرد ضعیف شهرداری درگز 
وی در ادامه با اشاره به انتقاد مردم از عملکرد شهرداری درگز یادآور شد: این نهاد مردمی در حوزه‌هایی مانند سد معبر، فضای سبز، روکش آسفالت خوب عمل نکرده است و اگر کمکهای استانداری نباشد، همین روکش فعلی آسفالت هم وجود نداشت. 
وی تأکید کرد، شهرداری درگز باید با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت پویا و درآمدزا بتواند شهر را به خوبی اداره کند. 
جلایری در ادامه درخصوص وضعیت مسکن مهر در این شهرستان گفت: ساخت مسکن مهر در درگز در حوزه شرکت تعاونی‌ها دارای ایراداتی است که در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی توصیه‌هایی برای رفع آن مطرح شد. 

آبان ماه؛ وعده بنیاد مسکن برای رفع مشکلات طرح هادی 
فرماندار شهرستان مرزی درگز با اشاره به وجود مشکلات حوزه اجرای طرح هادی گفت: اعتراضات مردمی در این حوزه با مسؤولان بنیاد مسکن استان و شهرستان مطرح شده است و قول مساعد برای حل مشکلات یاد شده تا آبان ماه جاری از آنان گرفته شده است. 
وی در ادامه به ثبت نام 70 تا 80 درصد مردم، 15 پزشک عمومی، 11 متخصص و 5 داروخانه در طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: به زودی این طرح در شهرستان اجرا می‌شود. 
وی از کمبود متخصص مغز و اعصاب، پرستار بویژه در حوزه آقایان و آمبولانس در درگز خبر داد و گفت: از سوی دیگر با توجه به وضعیت جغرافیایی درگز و جمعیت 80 هزار نفری آن وجود امداد هوایی از ضروریات است.
وی درباره مشکلات کشاورزان بویژه در حوزه کود شیمیایی اظهار داشت: این مشکل تنها خاص این شهرستان نیست.

سیلوهای خالی گندم و آرد
جلایری تصریح کرد: امسال کشاورزان از فروش و تحویل گندم به دولت به دلیل قیمت پایین خرید تضمینی خودداری کردند، از این‌رو باید گفت تقریباً سیلوهای شهرستان خالی است، لذا این نگرانی وجود دارد در زمستان شهرستان در حوزه گندم و آرد با مشکل مواجه شود

  • يكشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۱، ۰۳:۰۴ ب.ظ
  • کیانوش انصاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی