اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

۱۶ مطلب در مهر ۱۳۸۷ ثبت شده است

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان درگز - دولت باید پایگاه‌های اجتماعی و طرفداران خود را پیدا و آنها را تقویت کند.

رئیس مجمع زنان اصلاح‌طلب خراسان رضوی گفت: دولت باید به جای این که انرژی خود را صرف پاسخگویی به حاشیه‌ها کند باید پایگاه‌های اجتماعی و طرفداران خود را پیدا  و آنها را تقویت کند.

 

شهناز رمارم نقد را یک فرآیند سازنده دانست افزود: کسی که نقادی می‌کند نقاط مثبت و منفی را می‌بیند و به پویایی حرکت‌ها کمک می‌کند و اگر می‌خواهد به بیان نقاط ضعف بپردازد طوری آن را ارایه می‌کند که به سمت سازندگی برود.

 

اهم دیدگاههای سرکار خانوم رمارم به شرح ذیل است:

 

- زبان نقد باید بدون تحقیر، تهدید و تخریب وبلکه مشوقانه و منصفانه باشد.

- تخریب بنا ندارد بخش‌های مثبت جریان را ببیند بلکه به دنبال بزرگ کردن نقاط منفی با رنگ و لعاب عامه پسند و تحریک کننده است، یعنی نقاط منفی را برجسته می‌کند و قصد دارد جایگاه مقابل را تضعیف کند.

- تخریب‌هایی که در حال حاضر شاهد آن هستیم توسط گروه‌هایی است که با انتخابات ۲۴ خرداد غافل‌گیر شدند.

- آنان فکر می‌کنند مردم تصادفی به دولت منتخب رای دادند به همین جهت منافع خود را در خطر می‌بینند.

- در دولت فعلی تشکیلات حزبی انسجام لازم را ندارد تا در هنگام ضرورت وارد شوند.

- در این دولت گروه‌های شناسنامه‌دار وجود دارد اما فرصتی برای بازسازی و شناسایی آنها نیست.عده‌ای از افراد خودشان را پشت بعضی از اسامی پنهان می‌کنند و مدعی می‌شوند که شناخته شده‌اند و جزء گروه‌های شناسنامه دار به شمار می‌آیند.حزبی که ارکان و اعضای آن از ۱۰ سال قبل است و حتی احکام آنها تمدید نشده و براساس شرایط رسمی و قانونی فعالیت انتخاباتی هم ندارد، حزب نیست.احزاب شناسنامه‌دار اولا باید شرایط  فعالیت رسمی خود را فراهم کنند و بعد به بیان دیدگاه های سیاسی و فعالیت‌های تشکیلاتی خود بپردازد، در این زمینه  وزارت کشور باید فعال و حرکت‌های مثبتی را صورت دهد.

- اصلاح‌طلب‌ها در شرایط فعلی منسجم‌تر هستند زیرا رهبر واحدی به نام خاتمی دارند.

- رییس جمهور باید ستادهایش را به صورت منسجم پشتیبانی کند و فاصله بین مردم و دولت را از بین ببرد.این حلقه مفقوده باعث شده که دولت نتواند با مردم ارتباط برقرار کند.

- دولت درمقابل تخریب ها  باید سعه صدر از خود نشان دهد و از دلسوزان و مشوقانی که خواهان تغییر، اهل تفکر و اندیشه هستند، حمایت کند.

- روحانی تنها رئیس جمهوری است که پایگاه اجتماعی خود را شناسایی نکرده و ارتباطش را با بدنه رای‌دهندگانش برقرار نکرده است.هر دولتی بعد از هر انتخاباتی توانست با رای دهندگان خود ارتباط برقرار کند، ستادهایش را تقویت و  تبدیل به دفاتر مردمی کند، مانند دولت خاتمی که از دل طرفداران  آن حزب مشارکت و دولت احمدی نژاد که از دل طرفدارانش جبهه پایداری بیرون آمد.

 

منبع: ایسنا


پایگاه اطلاع رسانی شهرستان درگز - DJ Afshin ft Mohamad taheri - Mikhamet
آهنگ جدید و بسیار زیبا و شاد دی جی افشین و محمد طاهری بنام میخوامت با کیفیت های متفاوت 
دانلود آهنگ با کیفیت MP3 320
دانلود آهنگ با کیفیت MP3 128
دانلود آهنگ با کیفیت OGG 64

دانلود آهنگ با کیفیت WMA 20
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان درگز - استقبال گسترده مردم از نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در درگز

درگز- مقصودی: درنمایشگاه عرضه مستقیم کالا پائیزه سالجاری میزان استقبال مردم نسبت به سال قبل 30درصد افزایش داشته است .

نایب رئیس اتاق اصناف درگز در هنگام بازدید امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین از این نمایشگاه در استادیوم تختی درگز با اعلام این خبر افزود: کاهش قیمت کاللاها در نمایشگاه نسبت به بازار، منظم و روان بودن کار خرید و جاذبه های کار نمایشگاه ، وجود کالاهای ضروری و مورد نیاز روز شهروندان اطلاع رسانی و انجام کار فرهنگی اتاق اصناف در سطح شهرستان و... ازجمله مواردی بود که در روند رشد فعالیت نمایشگاه پائیزه موثر بوده است.

زحمتی افزود: در نمایشگاه امسال که از تاریخ 23 شهریور شروع و تا 1/7/93 ادامه داشت تعداد 90 غرفه شامل انواع پوشاک، لوازم التحریر ، کیف و کفش مدارس ، مواد غذایی و مقادیر اندکی لوازم خانگی و... فعال و حضور داشتند که 50 درصد آنان از واحدهای تولیدی مشهد وسطح استان و 50 درصد نیزاز کسبه فعال بودند.

وی افزود: بطور متوسط روزانه حدود 3 هزار نفر از نمایشگاه بازدید داشته اند که نسبت به سال قبل میزان رضایت مندی نیز قابل قبول و در خور توجه بوده است. و نبود مکان مناسب برای برپایی نمایشگاه های فصلی را یکی از مشکلات اتاق اصناف یاد کرد و افزود: در نظراست در محدوده شهری با همکاری صمیمانه اداره صنعت معدن و تجارت ، شهرداری، نیروی انتظامی و تربیت بدنی و عنایت و توجه امام جمعه و فرماندار و سایر مسئولین در جهت راه اندازی نمایشگاه قدردانی نمود.


پایگاه اطلاع رسانی شهرستان درگز - تنها و بی هدف...وقتی دلت شکست، تنها و بی هدف
شب پرسه می زنی از هر کدوم طرف

روزای خوبتو انکار می کنی
این واقعیتو تکرار می کنی

اطرافیانتو از دست می دی و
افسرده می شی و از دست می ری و

دور خودت همش دیوار می کشی
افسوس می خوری، سیگار می کشی

تن خسته ای ولی خوابت نمی بره
این حس لعنتی از مرگ بدتره

دل می کنی از این، دل می بُری از اون
یک اتفاق تلخ افتاده بینتون

می بُری از همه، از هر کسی که هست
این حال و روزته، وقتی دلت شکست


پایگاه اطلاع رسانی شهرستان درگز - دو امکان جدید بلاگفا - پست به آینده و پست ثابت

دو امکان جدید پست به آینده و پست ثابت به امکانات مدیریت وبلاگها اضافه شد. کاربران از این پس میتوانند تاریخ انتشار یک مطلب را مشخص کنند و مطلب در همان زمان  منتشر خواهد شد. برای استفاده از این امکان تنها کافیست  با ویرایش تاریخ و زمان ارسال مطلب (یا حتی ویرایش زمان پس از انتشار مطلب) تاریخ یا ساعت انتشار مطلب را بیش از ۷۰ دقیقه(میتوانید تاریخ انتشار مطلب را روزها یا حتی ماههای آتی قرار دهید) از زمان کنونی قرار دهند. این هفتاد دقیقه نیز جهت تنظیم ساعت انتشار پست برای برخی از کاربران که در منطقه های زمانی متفاوت هستند و یا برای اصلاح ساعت انتشار در مواردی که ساعت سرور با ساعت رسمی کشور کاربر همخوان نیست در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که ممکن است به دلیل اختلاف ساعت سرورهای سایت  انتشار مطلب چند دقیقه (حداکثر چهار دقیقه) پس از زمان دقیق مشخص شده برای انتشار مطلب باشد.

همچنین تاکنون برخی کاربران با ویرایش تاریخ و زمان ارسال مطلب و تنظیم آن برای روزها یا ماههای آتی به نحوی از این امکان جهت انتشار همیشگی یک یا چند مطلب در صفحه اول وبلاگ و بالای دیگری مطالب استفاده می کردند اما طبیعتاْ با توجه به امکان جدید پست در آینده چنین امکانی دیگر وجود نخواهد داشت برای تامین خواسته این گروه از کاربران امکان جدید دیگری به نام پست ثابت در نظر گرفته شده است. کاربران میتوانند در زمان ارسال یا ویرایش مطلب با انتخاب گزینه ویرایش تاریخ و زمان ارسال مطلب تیک مربوط به امکان «مطلب همواره در صفحه اول نمایش داده شود» را انتخاب کنند. در این حال همواره مطلب مشخص شده در صفحه اول وبلاگ و بالای دیگر مطالب نمایش داده خواهد شد.

منبع:http://news.blogfa.com/Post-160.aspx


پایگاه اطلاع رسانی شهرستان درگز - رد صلاحیت های نامزدان انتخابات درگز در هیات نظارتطبق اخبار واصله امروز سه تن از کاندیدای کرسی نمایندگی مجلس به جمع رد صلاحیت شده ها اضافه شدند.

اسامی این سه نفر به شرح زیر است:

محمد علی دلاور ، دکتر رحیم زاده ، مهندس وظیفه خواه

برای هر سه این عزیزان آرزوی موفقیت داریم.

 

""" اسامی تمام نامزدان انتخابات را چند پست پائین تر می توانید بخوانید """


پایگاه اطلاع رسانی شهرستان درگز - بیشترین بارندگی در «شوی» درگز

پنج شهرستان خراسان رضوی روز شنبه گذشته شاهد رگبار باران و تگرگ بود. به گزارش هواشناسی خراسان رضوی در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح روز یک شنبه از ایستگاه هواشناسی شوی در شهرستان درگز ۱۹ میلی متر بارندگی گزارش شد. طی این مدت ایستگاه های هواشناسی مشهد 7.3، گلمکان چناران 5.5، رشتخوار 1.2 و کلات 4.3 میلی متر باران ثبت کردند. این اداره کل وضع هوای استان را طی امروز و فردا، صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد نسبتاً شدید همراه با رشد ابر و در بخش های غربی و کوهستانی استان با احتمال رگبار توأم با رعد و برق پیش بینی کرده است.


پایگاه اطلاع رسانی شهرستان درگز - دانلود آهنگ جدید گروه ماه بانو ؛ ما را بسدانلود آهنگ جدید گروه ماه بانو ما را بس

شعر ترانه , موزیک و تنظیم موسیقی : گروه ماه بانو

با لینک مستقیم , کیفیت های ۳۲۰ و ۱۲۸ , متن آهنگ , پخش آنلاین

به زودی موزیک ویدیو و کلیپ تصویری نیز منتشر خواهد شد

Download New Music Mah Banoo Band Ma Ra Bas

 دانلود آهنگ جدید گروه ماه بانو ما را بس

 

دانلود آهنگ با کیفیت Mp3 320

Download

 


پایگاه اطلاع رسانی شهرستان درگز - دانلود موزیک ویدیو جدید گروه ماه بانو به نام جان عاشق

دانلود موزیک ویدیو جدید گروه ماه بانو به نام جان عاشق

 

موزیک ویدئو :

دانلود با کیفیت 720:


پایگاه اطلاع رسانی شهرستان درگز - تندرو های احمدی‌نژاد: کاری کنید خاتمی قانونا نتواند حرف بزند!
چندی پیش بود که رئیس جمهور روحانی از تمام جریان‌های سیاسی خواست گذشته را ورق نزنند و کاری به کسی که قوه قضائیه او را محکوم نکرده است، نداشته باشند و اجازه بدهند که کشور مسیر آرام خود را طی کند تا مردم به دور از دعواهای سیاسی روزهای خود را سپری کنند. اما گویی برخی نان خود را در این حاشیه سازی می‌بینند. امروز 10 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری عجیب به وزیر دادگستری از وی خواستند که اهتمام بیشتری در مورد حکم حکم ممنوع التصویر، ممنوع الخروج و ممنوع البیان بودن آقای خاتمی توسط قوه قضاییه داشته باشد.

سید محمد خاتمی

این تذکر به خوبی نشان می‌دهد که چه کسانی و با چه اهدافی به دنبال هم زدن حوادث سیاسی ایران در میان مردم هستند. پژمان‌فر، کائیدی، کوثری، آشتیانی، حسینی، آلیا، موسوی نژاد، حسینیان و بذرپاش، از نمایندگان منتسب به جبهه پایداری، در تفکر خود معتقد به نقش خاتمی در حوادث سال 88 هستند و اعتقاد دارند که او از رهبران حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 است و این درحالی است که قوه قضائیه تا کنون حکمی را در قبال خاتمی صادر نکرده است . حتی هیچ یک از روسای قوا و شخصیت‌های برجسته کشور از خاتمی به عنوان عامل آن حوادث نام نبرده‌اند.

درخواست‌های این 10 تن از وزیر دادگستری، در حالی مطرح می‌شود که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آزادی بیان از مهم‌ترین اصول است و به تمام افراد کشور اجازه داده شده است که در چارچوب قانون و اسلام سخن بگویند و اندیشه‌های خود را تبیین کنند. حالا برخی نمایندگان که خود باید تبلور قانون اساسی در کشور باشند، در اقدامی عجیب از یک وزیر می‌خواهند زمینه ساز ممنوع البیان شدن، رئیس جمهور پیشین ایران شوند، کسی که به ادعای بسیاری از فرهیخته ترین چهره‌های سیاسی و فرهنگی کشور است.

این نمایندگان دم از ممنوع الخروج بودن خاتمی می‌زنند بدون اینکه بگویند چرا باید خاتمی ممنوع الخروج باشد. آیا آنها از این می‌ترسند که خاتمی به خارج برود و دیگر برنگردد؟ یا اینکه از این وحشت دارند که خاتمی به مجامع خارجی برود و به تبیین چهره‌های اصیل اسلام و نظام جمهوری اسلامی بپردازد و ابر بدبینی که دوستان این نمایندگان در دولت گذشته ایجاد کرده‌اند را رفع کند؟ به نظر می‌رسد آنها از مقبولیت بیشتر خاتمی در مجامع جهانی وحشت دارند.

سید محمد خاتمی

این درحالیست که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ممنوع الخروجی خاتمی را بدعتی از سوی دولت احمدی نژاد دانسته بود و گفته بود « من فکر می کنم که دولت احمدی نژاد در برخی موارد عادات بدی داشت که این هم یکی ازآنها بود و فکر می کنم که این مسئله به آسانی قابل حل است.» اظهاراتی که گویای آن است که فردی در جایگاه علی لاریجانی نیز این رویه را بر نمی تابد و مخالف این گونه اقدامات سلبی علیه مسئولان نظام است.

سید محمد خاتمی

نشان دادن چهره خاتمی در فیلم تبلیغاتی حسن روحانی نیز به خوبی نشان داد که رئیس جمهور پیشین ایران، ممنوع التصویر نیست و او می‌تواند در مجامع عمومی سخن بگوید و هیچکس حق ندارد او را محکوم کند و مانع انتشار تصویرش در رسانه‌های گوناگون شود. انتخابات سال 92 و حمایت خاتمی از حسن روحانی و نقش او در رای آوردن رئیس دولت یازدهم، نشان می‌دهد که مردم برخلاف این ده نماینده فکر می‌کنند و آنها اعتقاد دارند که خاتمی یکی از کارگزارن جمهوری اسلامی ایران است و هیچ کس نمی‌تواند او را از این حلقه خارج کند.

در کنار مردم اما برخی دیگر دوستان این آقایان از جریان اصول گرایی نیز هنوز از سید محمد خاتمی به عنوان یک چهره قابل احترام و فرهنگی یاد می‌کنند. برنامه شناسنامه که جمعه‌ها از شبکه سه پخش می‌شود که اجرای آن برنامه نیز به عهده مجری معروف نزیک به یک جریان خاص است سعی کرد با پرسیدن نظر مهمان خود در مورد خاتمی، ذهن مردم را به این سمت بکشاند که خاتمی علت اصلی حادثه 88 بوده است، اما بسیاری از مهمانان این برنامه از خاتمی به عنوان یک چهره فرهنگی یاد کردند تا تیر این گروه به سنگ بخورد.

محسن اسماعیلی، از اعضای شورای نگهبان از مهمانان این برنامه در مورد خاتمی می‌گوید:« شخصیت نجیب و فرهیخته که به موضع گیری‌های شفاف نیازمند است». مرضیه حبیب چی نیز می‌گوید:« ایشان انسان فرهنگی و خوبی هستند. انشاالله زحماتی که برای انقلاب کشیدند مورد لطف خدا قرار بگیرد.» حسین مظفر نماینده اصول گرای مجلس نیز در مورد خاتمی می‌گوید:« من برای شخص آقای خاتمی احترام زیادی قائلم، انسان مودب و فرهخیته ای است»

سید محمد خاتمی

غفوری فرد نیز او را فرزند آیت‌الله سید روح الله خاتمی می‌داند. همانطور که مشاهده می‌کنید، اصول گرایان نیز از خاتمی به نیکی یاد می‌کنند درست برخلاف برخی نمایندگانی که سعی می‌کنند خاتمی را مقصر اصلی حوادث سال 88 بنامند. بازخوانی ریا مردم به حسن روحانی نشان می‌دهد که که آنها از دست افراط گری‌ها به اعتدال پناه بردند و پیام واضح خود را به گوش آقایان رساندند. اما گویی این پیام هنوز توسط برخی آقایان دریافت نشده است. دیگر شعار خاتمی و فتنه، داستان نخ نما شده‌ای است .

در آخر بازهم خالی از لطف نیست سخنان روحانی در مورد بازگشت عده‌ای به گذشته را مرور کنیم:« اینقدر گذشته را یاد نیاوریم. برخی سرشان را به پشت گرفته اند راه می روند. ما می ترسیم اینها زمین بخورند. حالا یه وقت کاری شد چیزی بود بگذریم تمام کنیم. هی می خواهیم کش بدهیم و بادش کنیم. در این کشور هر کس جرمی کرده قوه قضائیه ببرد محاکمه کند. اگر نگرفتی یعنی پاک است ولش کنیم. اگر کسی دستگیر نشده و در خیابان راه می رود یعنی گناهی و جرمی نکرده. صبح تا شب متهم نکنیم»

(مصطفی داننده - نامه نیوز)

 

-----------------------------------------------

پینوشت:

امام خمینی(ره): در جمهوری اسلامی کمونیست‌ها نیز در بیان عقاید خود آزادند

ده نماینده پیرو خط مصباح یزدی در تذکری در مجلس: خاتمی را ممنوع البیان و ممنوع الخروج کنید!
ملت ما با وعده هایی به شرح ذیل از سوی امام خمینی(ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی، به میدان انقلاب وارد شد و با تقدیم شهدای بزرگواری رژیم دیکتاتوری شاهنشاهی را ساقط و جمهوری اسلامی را تأسیس کرد:

 

امام خمینی:

«یک. در جمهوری اسلامی کمونیست‌ها نیز در بیان عقاید خود آزادند.(1)
دو. در حکومت اسلامی همه افراد دارای آزادی در بیان هرگونه عقیده‌ای هستند.(2)
سه. ما حکومتی را می‌خواهیم که برای این که یک دسته می گویند «مرگ بر فلان کس»، آن ها را نکشند.(3)»

اینک 36 سال پس از پیروزی انقلاب و تأسیس جمهوری اسلامی، کسانی مجلس شورای اسلامی را که باید مدافع دموکراسی و حقوق ملت و آزادی بیان باشد، به تسخیر خود درآورده اند که با تذکر به وزیر دادگستری خواهان تحدید آزادی بیان برای شخصیتی جلیل القدر مانند حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی فرزند فاضل امام خمینی(ره) شده اند!

 

به گزارش خبرگزاری ها٬ یک‌شنبه (۱۵ تیر) تذکری از سوی حسین سبحانی‌نیا٬ عضو هیأت رئیسه مجلس در صحن علنی مجلس به شرح ذیل قرائت شده است:

تذکر ۱۰ نماینده مجلس به وزیر دادگستری دولت روحانی:

در اجرای حکم ممنوع‌البیانی خاتمی جدیت داشته باشید
۱۰ نماینده مجلس در تذکری کتبی از مصطفی پورمحمدی٬ وزیر دادگستری خواسته‌اند در اجرای حکم ممنوع‌التصویری، ممنوع الخروجی و ممنوع البیانی محمد خاتمی توسط قوه قضائیه، اهتمام جدی داشته باشد.

جواد کریمی‌قدوسی٬ اسماعیل کوثری٬ فاطمه آلیا٬ مهرداد بذرپاش٬ نصر‌الله پژمان‌فر و روح‌الله حسینیان از جمله نمایندگانی هستند که این تذکر را به پورمحمدی داده‌اند.

بسیاری از این نمایندگان عضو «جبهه پایداری» هستند که از سوی محمدتقی مصباح‌یزدی رهبری می‌شود و در حال حاضر جدی‌ترین جریان منتقد و مخالف دولت حسن روحانی را نمایندگی می‌کند.

1. مصاحبه با روزنامه هلندی دی ولکرانت، 7 نوامبر 1978،صحیفه نور، ج4ص 364 و همچنین صحیفه نور، ج3، ص48
2. پاریس در مصاحبه با سازمان عفو بین‌الملل، 19 آبان 57
3. پاریس در مصاحبه با خبرنگاران، ۱۲ آبان ۱۳۵۷


پایگاه اطلاع رسانی شهرستان درگز - نشست صمیمی آقای حمیدی فرماندار درگز با معتمدین شهرستان

مرتضی حمیدی

در این جلسه حمیدی فرماندار درگز با اشاره به ضرورت تعامل و هم اندیشی بامعتمدین شهرستان ، آنها را مهمترین مرجع مشورتی خود و حلقه ارتباطی بین خود به عنوان خادم مردم و ولی نعمتان خود دانست و از تعامل مثبت ، اتحاد و همدلی اهالی محترم شهرستان که با حضور پرشور و گسترده در مراسم و مناسبت های مختلف سال 1393 متحمل گردید قدردانی نمود .
نماینده عالی دولت در شهرستان به دستاوردهای چشمگیر دولت تدبیر و امید که به لطف الهی و تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری به آن ها دست یافت اشاره و از جمله مهمترین آن را کنترل تورم از 48% به زیر 15% و برقراری ثبات و آرامش در بازار ، شاهکار عظیم دولت در حوزه سلامت و تحت پوشش قرار دادن همه هموطنان و توزیع بیش از 8 میلیون دفترچه بیمه سلامت و تنش زدایی در عرصه بین المللی و اثبات حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و برنامه ها و اهداف صلح آمیز هسته ای مردم شریف ایران را برشمرد .
در ادامه حاضرین به بیان نظرات و پیشنهادات خود با فرماندار شهرستان پرداخته و نقطه نظرات خویش را با فرماندار شهرستان در میان گذاشتند .

 

 


پایگاه اطلاع رسانی شهرستان درگز - قالب شماره ی 2 فاطمه (س) برای کاربران بلاگفا

حضرت زهرا علیهاالسلام از منظر امیرالمومنین

حضرت زهرا علیهاالسلام از منظر امیرالمومنین

منزلت و جایگاه رفیع حضرت زهرا علیهاالسلام در نزد حضرت علی علیه السلام نشانگر اوج شخصیت زن در نگاه اوست، یک زن می‌تواند چنان بالا رود که مایه مباهات و افتخار امام (علیه السلام) گردد. اگرچه بیان عظمت مقام حضرت فاطمه علیهاالسلام در نزد حضرت علی علیه السلام خود تحقیق مستقلی می‌طلبد لکن در اینجا فهرست‌وار، به ذکر پاره‌ای از موارد، پرداخته شده تا بیانگر اوج مقام و مرتبه زن در نگرش حضرت باشد.
مباهات حضرت علی به همسری فاطمه علیهماالسلام


 

شخصیت بزرگی چون علی علیه السلام به همسری فاطمه علیهاالسلام افتخار می‌کند و همسری با او را برای خود فضیلت و ملاک برتری بر دیگران و شایستگی پذیرش مسئولیت‌های سنگینی چون رهبری جهان اسلام می‌داند. برخی از موارد که حضرت برای اثبات حقانیت خود به داشتن همسری فاطمه علیهاالسلام استناد فرموده‌اند عبارت است از:


 

* در پاسخ نامه‌ای به معاویه از جمله فضیلت‌ها و امتیازهایی که حضرت به آن اشاره می‌فرمایند این است که «بهترین زنان جهان از ماست و حمالة الحطب و هیزم کش دوزخیان از شماست.»


 

حضرت علی علیه السلام در ضمن پاسخ به نامه معاویه می‌نویسد: «دختر پیامبر صلی الله علیه و آله همسر من است که گوشت او با خون و گوشت من در هم آمیخته است. نوادگان حضرت احمد(صلی الله علیه و آله)، فرزندان من از فاطمه علیهاالسلام هستند، کدامیک از شما سهم و بهره‌ای چون من دارا هستید.»


 

* در جریان شورای شش نفره که خلیفه دوم برای جانشینی وی را تعیین کرده بود حضرت خطاب به سایر اعضا فرمود: «آیا در بین شما به جز من کسی هست که همسرش بانوی زنان جهان باشد؟» همگی پاسخ دادند: نه.


 

* حضرت علی علیه السلام در ضمن پاسخ به نامه دیگر معاویه می‌نویسد: «دختر پیامبر صلی الله علیه و آله همسر من است که گوشت او با خون و گوشت من در هم آمیخته است. نوادگان حضرت احمد(صلی الله علیه و آله)، فرزندان من از فاطمه علیهاالسلام هستند، کدامیک از شما سهم و بهره‌ای چون من دارا هستید.»


 

* در جریان سقیفه حضرت ضمن برشمردن فضایل و کمالات خویش و این‌ که باید بعد از پیامبر، او رهبری و هدایت جامعه اسلامی را عهده‌دار شود به ابوبکر فرمود: «تو را به خدا سوگند می‌دهم! آیا آن کس که رسول خدا او را برای همسری دخترش برگزید و فرمود خداوند او را به همسری تو [علی] در آورد من هستم یا تو؟ ابوبکر پاسخ داد: تو هستی.


 

فاطمه رکن علی است


 

از مقامات ممتازی که مخصوص پیامبر صلی الله علیه و آله و حضرت فاطمه علیهاالسلام می‌باشد رکن بودن برای علی است. در حدیثی می‌خوانیم پیامبر صلی الله علیه و آله به حضرت علی علیه السلام فرمودند: «سلام علیک یا ابا الریحانتین، فعن قلیل ذهب رکناک.»


 

چه تعبیر لطیف و زیبایی همان تعبیر حضرت علی علیه السلام در مورد زن که فرمودند زن ریحانه است. پیامبر نیز فرمودند: «سلام بر تو ای پدر دو گل [زینب و ام کلثوم] به زودی دو رکن تو از دست می‌روند.»


 

حضرت علی علیه السلام بعد از شهادت فاطمه خطاب به ایشان فرمودند:«بِمَنِ العَزاء‌ یا بِنتِ مُحمد؟ کنت بِکِ اتعزی فَفیم العَزاء من بعدک؟»؛ به چه چیزی آرامش یابم ای دختر محمد؟ من به وسیله تو تسکین می‌یافتم؛ بعد از تو به چه چیزی آرامش یابم؟


 

علی علیه السلام بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: «این یکی از دو رکن بود» و بعد از شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام فرمودند:« این رکن دیگر است.»


 

مددکار اطاعت الهی


 

انبیاء و پیشوایان معصوم تنها راه سعادت و خوشبختی انسان‌ها را پیروی از دستورات الهی می‌دانستند و از این رو بهترین همکار و دوست برای آنان کسی بود که در این راستا به آنها کمک کند.


 

می‌خوانیم علی علیه السلام در پاسخ پیامبر که سؤال کردند:« همسرت را چگونه یافتی؟» گفتند:« بهترین یاور در راه اطاعت از خداوند.»


 

تمسک علی علیه السلام به کلام زهرا علیهاالسلام


 

حضرت در حدیث اربع مائة بعد از این که فرمودند در مراسم تجهیز مرده‌ها گفتار خوب داشته باشید چنین ادامه دادند: «فان بنت محمد صلی الله علیه و آله لما قبض ابوها ساعدتها جمیع بنات بنی‌هاشم، قالت: دعوا التعداد و علیکم بالدعا.»


 

حضرت زهرا علیهاالسلام بعد از ارتحال رسول اکرم صلی الله علیه و آله به زنان بنی‌هاشم که او را یاری می‌کردند و زینت‌ها را رها کرده و لباس سوگ در بر نموده‌اند، فرمود:«این حالت را رها کنید و بر شماست که دعا و نیایش نمایید.»


 

هنگام ارتحال بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه و بیان وصایا و حلالیت ایشان حضرت در پاسخ می‌گوید: « پناه به خدا، تو داناتر و پرهیزکارتر و گرامی‌تر و نیکوکارتر از آنی که به جهت مخالفت کردنت با خود، تو را مورد نکوهش قرار دهم. دوری از تو و احساس فقدانت بر من گران خواهد بود، ولی گریزی از آن نیست. به خدا قسم با رفتنت مصیبت رسول خدا را بر من تازه نمودی، یقینا مصیبت تو بزرگ است مصیبتی که هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند به انسان دلداری دهد و هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین آن شود.»


 

با این که حضرت علی علیه السلام معصوم بوده و تمام گفته‌های او حجت است ولی برای تثبیت مطلب به سخن زهرا علیهاالسلام تمسک می‌کند. این نشانگر عصمت حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام بوده و این که تمام رفتار، گفتار و نوشتار او حجت است و از این جهت فرقی بین زن و مرد نیست.


 

تنها تسلی بخش علی علیه السلام


 

حضرت بعد از شهادت فاطمه خطاب به ایشان فرمودند:


 

«بِمَنِ العَزاءُ‌ یا بِنتَ مُحمَد؟ کُنتُ بِکِ اَتَعزی فَفیمَ العَزاء مِن بَعدِکِ؟»  با چه کسی آرامش یابم ای دختر محمد؟ من به وسیله تو تسکین می‌یافتم؛ بعد از تو با چه کسی آرامش یابم؟


 

غضب خداوند به غضب فاطمه علیهاالسلام


 

حضرت علی علیه السلام از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل نموده که ایشان فرمودند:


 

«انَّ اللهَ عَزَّوَجَلَّ لَیَغضِبُ لِغَضِبِ فاطِمَه وَ یَرضی لِرِضاها»؛ خداوند عزوجل به خاطر خشم فاطمه، خشمگین؛ و برای خشنودی و رضایت فاطمه راضی می‌شود.


 

«خدا چنین خواست که او زودتر از دیگران به رسول خدا بپیوندد، پس از او شکیبایی من به پایان رسیده و خویشتن‌داری از دست رفته، اما آنچنان که در جدایی تو صبر کردم در مرگ دخترت نیز جز صبر چاره‌ای ندارم شکیبایی بر من سخت است. پس از او آسمان و زمین در نظرم زشت می‌نماید و هیچ گاه اندوه دلم نمی‌گشاید. چشمم بی‌خواب، و دل از سوز غم سوزان است. تا خداوند مرا در جوار تو ساکن گرداند. مرگ زهرا ضربه‌ای بود که دل را خسته و غصه‌ام را پیوسته گردانید و چه زود جمع ما را به پریشانی کشانید…


 

و در حدیث دیگر خطاب به حضرت فاطمه علیهاالسلام فرمودند:


 

« انَّ اللهَ لَیَغضِبُ لِغَضَبِکِ وَ یَرضی لِرِضاکِ» خداوند برای خشم تو، خشمگین و برای خشنودی تو، خشنود می‌شود.

 


 

برگزیده پیامبر صلی الله علیه و آله


 

حضرت علی علیه السلام در مصیبت حضرت زهرا علیهاالسلام خطاب به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرماید: «قل یا رسول الله عن صفیتک صبری»؛ « یعنی این صفیه توست، بانویی که صفوه تو، مصطفی و برگزیده توست رحلت کرده و صبر فقدانش برای من دشوار است.»


 

تکرار مصیبت فقدان پیامبر صلی الله علیه و آله


 

هنگام ارتحال بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه و بیان وصایا و حلالیت ایشان حضرت در پاسخ می‌گوید: « پناه به خدا، تو داناتر و پرهیزکارتر و گرامی‌تر و نیکوکارتر از آنی که به جهت مخالفت کردنت با خود، تو را مورد نکوهش قرار دهم. دوری از تو و احساس فقدانت بر من گران خواهد بود، ولی گریزی از آن نیست. به خدا قسم با رفتنت مصیبت رسول خدا را بر من تازه نمودی، یقینا مصیبت تو بزرگ است مصیبتی که هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند به انسان دلداری دهد و هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین آن شود.»


 

مقدم نمودن خواست فاطمه برخواست خویش


 

در هنگام وصیت حضرت زهرا علیهاالسلام در پاسخ امام به ایشان و گریستن هر دو، سپس امام سر مبارک فاطمه علیهاالسلام را به سینه چسباند و گفت:«هر چه می‌خواهی وصیت کن، یقینا به عهد خود وفا کرده، هر چه فرمان دهی انجام می‌دهم و فرمان تو را بر نظر و خواست خویش مقدم می‌دارم.» 


 

پایان شکیبایی علی علیه السلام


 

علی علیه السلام که اسوه صبر و استقامت است اما در شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام تاثر و تالم خود را چگونه اظهار می‌دارد، تا آنجا که بعد از دفن همسر گرامیش در حالی که حزن و اندوه تمام وجود او را فرا گرفته بود خطاب به قبر پیامبر صلی الله علیه و آله عرضه داشت:


 

«خدا چنین خواست که او زودتر از دیگران به رسول خدا بپیوندد، پس از او شکیبایی من به پایان رسیده و خویشتن‌داری از دست رفته، اما آنچنان که در جدایی تو صبر کردم در مرگ دخترت نیز جز صبر چاره‌ای ندارم شکیبایی بر من سخت است. پس از او آسمان و زمین در نظرم زشت می‌نماید و هیچ گاه اندوه دلم نمی‌گشاید. چشمم بی‌خواب، و دل از سوز غم سوزان است. تا خداوند مرا در جوار تو ساکن گرداند. مرگ زهرا ضربه‌ای بود که دل را خسته و غصه‌ام را پیوسته گردانید و چه زود جمع ما را به پریشانی کشانید… اگر بیم چیرگی ستمکاران نبود، برای همیشه اینجا [کنار قبر زهرا(علیهاالسلام)] می‌ماندم و در این مصیبت بزرگ چون مادر فرزند مرده، اشک از دیدگانم می‌راندم.»

 

منبع :  http://banuye2alam.blogfa.com


پایگاه اطلاع رسانی شهرستان درگز - خواهر مریم قجر عضدانلو و طراحان تجزیه ایران

✓ مجاهدین خلق: تکرار عقده گرایی و فول های مجاهدین خلق و رفتارهای ناپسند و علیه منافع و امنیت ملی ملت ایران همچنان ادامه دارد...


مریم قجر عضدانلو ملقب به «خواهر مریم»، رفیق سابق مرحوم صدام و رییس جمهور تایید شده ی نتانیاهو و برادر بولتون، اخیرا به این اکتشاف مهم نایل شده که ایران یک کشور چند ملیتی است و لازم است که قهرمان حقوق بشری چون خود او از حقوق این ملیت ها دفاع کند. انصافا هم هیچکس (به استثنای قاضی مرتضوی) در حد و اندازه های خواهر مریم اینطور توانایی های ذاتی حقوق بشری ندارد. گفته می شود دلیل اینکه اخیرا در شوهای سازمان مجاهدین خلق همه جور نخاله ای از ملیت های مختلف یافت شده هم همین خوی جهانشمول خواهر مریم است. با اینحال ایراد این ایده این است که اگر قرار بشود ما به جای یک ملیت، چند ملیت داشته باشیم؛ خود او هم باید شغلش را تغییر بدهد و از این پس بجای رییس جمهور برگزیده، دبیرکل برگزیده سازمان ملل ایران باشد.

خواهر مریم — که سوابق مبارزاتی درخشان در کارهای حقوق بشری و قتل مخالفان سیاسی برای هر گروهی که بیشتر پول بدهد، دارد — اخیرا با دانا روراباکر – که طرح تجزیه آذربایجان را به کنگره آمریکا فرستاد و بعدا خواستار جدایی بلوچستان شد — هم حسابی آشنا پیدا کرده و قرار است از این ببعد دو تایی به اتفاق هم کار حقوق بشر بکنند. به نظر می رسد این قبیل جهتگیری های اخیر خواهر مریم هم در راستای بوی کبابی است که او در یکی از سفرهایش به ویلای برادر باکر استشمام کرده. البته عده ای هم عقیده دارند این بوی کباب باربکیوی روراباکر و دوستانش نبوده و در واقع یک فروند خمپاره بوده که به ماتحت یکی از اعضای سازمان مجاهدین در کمپ لیبرتی اصابت کرده و خواهر مریم به اشتباه تصور کرده که بوی کباب است.


پایگاه اطلاع رسانی شهرستان درگز - این نیز بگذرد...
بزرگی در عالم خواب دید که کسی به او می‌گوید: فردا به فلان حمام برو وکار روزانه حمامی را از نزدیک نظاره کن. دو شب این خواب را دید و توجه نکرد ولی فردای شب سوم که خواب دید به آن حمام مراجعه کرد دید حمامی با زحمت زیاد و د ر هوای گرم از فاصله دور برای گرم کردن آب حمام هیزم می‌آورد و استراحت را بر خود حرام کرده است. به نزدیک حمامی رفت و گفت: کار بسیار سختی داری، در هوای گرم هیزم‌ها را از مسافت دوری می‌آوری و ..... حمامی گفت: این نیز بگذرد.

یکسال گذشت برای بار دوم همان خواب را دید و دو باره به همان حمام مراجعه کرد دید آن مرد شغلش عوض شده و در داخل حمام از مشتری‌ها پول می‌گیرد. مرد وارد حمام شد و گفت: یک سال پیش که آمدم کار بسیار سختی داشتی ولی اکنون کار راحت‌تری داری، حمامی گفت: این نیز بگذرد.

دو سال بعد هم خواب دید این بار زودتر به محل حمام رفت ولی مرد حمامی را ندید وقتی جویا شد گفتند: او دیگر حمامی نیست در بازار تیمچه‌ای (پاساژی) دارد و یکی از معتمدین بزرگ است. به بازار رفت و آن مرد را دید گفت: خدا را شکر که تا چندی پیش حمامی بودی ولی اکنون می‌بینم معتمد بازار و صاحب تیمچه‌ای شده‌ای، حمامی گفت: این نیز بگذرد.
...
مرد تعجب کرد گفت: دوست من، کار و موقعیت خوبی داری چرا بگذرد؟ چندی که گذشت این بار خود به دیدن بازاری رفت ولی او آن جا نبود. مردم گفتند: پادشاه فرد مورد اعتمادی را برای خزانه داری خود می‌خواسته ولی بهتر از این مرد کسی را پیدا نکرد و او در مدتی کم از نزدیکترین وزیر پادشاه شد و چون پادشاه او را امین می‌دانست وصیت کرد که پس از مرگش او را جانشینش قرار دهند. کمی بعد از وصیت، پادشاه فوت کرد اکنون او پادشاه است. مرد به کاخ پادشاهی رفت و از نزدیک شاهد کارهای حمامی قبلی و پادشاه فعلی بود جلو رفت خود را معرفی کرد و گفت: خدا را شکر که تو را در مقام بلند پادشاهی می‌بینم پادشاه فعلی و حمامی قبلی. گفت: این نیز بگذرد.
مرد شگفت زده شد و گفت: از مقام پادشاهی بالاتر چه می‌خواهی که باید بگذرد؟ ولی مرد سفر بعدی که به دربار پادشاهی مراجعه کرد. گفتند: پادشاه مرده است ناراحت شد به گورستان رفت تا عرض ادبی کرده باشد. مشاهده کرد بر روی سنگ قبری که در زمان حیاتش آماده نموده حک کرده و نوشته است این نیز بگذرد.

هم موسم بهار طرب خیز بگــــــــــذ رد
هم فصل ناملایم پاییز بگــــــــــــــــذ رد
گر نا ملایمی به تو کرد از قـضــــــــــا
خود را مساز رنجه که این نیز بگذرد


پایگاه اطلاع رسانی شهرستان درگز - Aref - Jahan Pahlevan
دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای عارف بنام جهان پهلوان با کیفیت های متفاوت
دانلود آهنگ با کیفیت MP3 320 
دانلود آهنگ با کیفیت MP3 128 

دانلود آهنگ با کیفیت OGG 64  

دانلود آهنگ با کیفیت WMA 20 Aref - Jahan Pahlevan 
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان درگز - منو یادت میاد؟

زلزله آذربایجان و بی خانمان های هنــــوز... تقدیم به کودکان بی سرپناه آذربایجان 

 

زمین وآسمون باهم گره خورد
خزون اومد همه گلارو پژمرد

تو اون باغچه که دختر نرگسی کاشت
زمین اون نرگس و با غنچه برداشت

حالا سقف خونش شد آسمونش
تنش رو دست باد میده نوازش

زمین فرش و ستاره شد چراغش
پر از حرف چشای بی گناهش

همه رفتند و تنها موند تو راهی
نه آهی نه نگاهی چشم براهش

تو فکرش صد سوال بی جوابه
کجاست خونه چی شد اون سرپناهش

چرا موهای مادر زیر خاکه
کجاست سارا انار تو کتابش

چرا بابا تو دستش نون نداره
چه حرفی مونده تو قاب نگاهش


شعرارسالی از اقای مهرداد صادقدوست ♥

-------------------------------------------------
عکسی از کودک زلزله زده آذربایجان
از علی حامد علیدوست

آذربایجان