اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

مقصودی: مدیر کل اموزش و پرورش  خراسان رضوی که بمنظور بررسی  مسائل مشکلات آموزش و پرورش به شهرستان درگز سفر کرده بود پس از حضور درجوارشهدای شهر درگز و ادای احترام نسبت ساحت مقدس شهدای گرانقدر درجلسه شورای اداری درگز حضور یافت

و طی سخنانی اهمیت آموز ش و پرورش رایاآور شد و افزود: اموز ش و پرورش آینه تمام نمای جامعه است و همه باید دررفع مشکلات ان سهیم باشند و اینگونه است که پدر و مادر یک شهید منزل مسکونی خود را به اموزش و پرورش اهدا می کنند و خود به مرکز سالمندان می روند. دکتر حسینی با تاکید برایجاد عدالت آموزشی درمجموعه اموز ش و پرورش افزود: در حال حاضر به 24 هزار دانش آموز مستمند خدمات دهی می شود و این اقدام درراستای عدالت اموزشی است و علاوه بران درصدد گسترش مدارس شبانه روزی ، طرح خرید خدمات آموزشی ، خدمت رسانی به دانش آموزان ویژه و اجرای طرح خرید خدمتی سرباز معلم و... در راستای عدالت آموزشی است . مدیر کل اموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی و فعال شدن مجمع خیرین افزود: اگر روحیه تعامل باشد بسیاری از مشکلات حل می شودو آموز ش و پرورش با ارگانهای مختلف همکاری لازم رادارد ازجمله در همکاری با سپاه و بسیج رتبه اول کشوری رادارد و از برنامه های بسیج نیز حمایت می کند و حضور در فعالیت های جهادی درمدارس نمونه ای از این همکاری است و هم اکنون 13 هزار دانش اموز نیزدر طرح پلیس یار مشارکت دارند.  

دکتر حسینی درخصوص  تامین و تکمیل امکانات گرمایشی مدارس درگز ، تامین حق نوارمرزی فرهنگیان و طرح مقاوم سازی مدارس و تخصیص حوزه  تصحیح امتحانات نهایی برای شهرستان درگز قول مساعد داد.

در این جلسه حمیدی فرمانداردرگز نیز از آموزش و پرورش بعنوان کلید فتح و تنها فرصت برای آینده ای روشن یاد کردوافزود: اگر بخواهیم آینده کشور را بسازیم باید اول اموز ش و پرورش را بسازیم و این رسالت خطیری است که به عهده داریم.

فرماندار درگز افزود: در آموز ش و پرورش باید به چهار هدف عمده از جمله چشم انداز، برنامه ر یزی ، تلاش و مشارکت همه جانبه توجه داشت و می توان گفت: مشارکت اعتدال را و اعتدال اعتماد و اعتماد توسعه را درپی خواهد داشت.

وی برهمکاری کلیه ادارات و نهادها با آموز ش و پرورش تاکید نمود.

حجت الاسلام ساجدی امام جمعه موقت درگز نیزبا اشاره به هفته وقف افزود: در کشورمان 800 عنوان وقف وجود دارد ودر شهرستان نیز بسیاری از مدارس و مراکز نتیجه وقف می باشد و در سالجاری 700 میلیون ریال درآمد وقفی دردرگز حاصل شده است که صرف امور خیریه می شود.

دکتر پاکدل مدیر آموزش و پرور ش د رگز نیز وجود 12 هزار دانش آموز ، 180 آموزشگااه ، 11 مرکز اموزشی شبانه روزی و 7 مجتمع آموزشی در شهرستان رایاداور شد و افزود: با تلاشهای انجام شده تعداد قبول شدگان در رشته پزشکی از 5 نفردر سال گذشته به 11 نفر در سالجاری رسیده است .وی کمبود نیروی خدماتی ،نبود حوزه تصحیح  امتحانات نهایی ، توسعه نیافتگی در بسیاری از مناطق روستایی و کمبود سیستم گرمایشی در مدارس ، عدم برخورداری معلمان  از امتیاز حق نوار مرزی را ازجمله مشکلات اموزش و پرور ش درگز یاد کرد و خواستار رفع این مشکلات شد. پور احمدیان رئیس آموزش و پرورش منطقه نوخندان نیز به وضعیت آموز ش و پرورش این منطقه اشاره نمود و افزود: آموز ش و پرورش این منطقه در بسیاری از برنامه ها رتبه های برتر را داشته و می توان به کسب رتبه اول در آزمون خوارزمی ، گروهای آموزشی و گروه شاهد و رتبه دوم معرفی مشاغل و رتبه چهارم علمی و کاربردی اشاره نمود.

وی افزود: کلیه شاغلین این آموزش و پرورش دارای مقطع تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند و انجمن های اولیاو مربیان نیز نقش عمده ای درکمک رسانی به مدارس تاکنون داشته اند. 

ریاست اداره آموش و پرورش شهرستان درگز به همراه کارشناسان محترم حراست، روابط عمومی و کارشناس قرآن، عترت ونماز در محفلی صمیمی از امام جمعه معزز شهرستان جناب حجه الإسلام ملکی که بدلیل کسالت مدتی در بستر بیماری به سر می بردند عیادت نمودند. در این محفل برخی مسائل پیرامون مسائل فرهنگی جامعه دانش آموزان و دغدغه های موجود بین همکاران و بعضاً اولیاء مطرح گردید.

عیادت از امام جمعه درگز

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور واحد درگز: کارگاه آموزشی با عنوان زن وخانواده با همت بسیج دانشجویی شهید آگاه درگز وبا حضور دانشجویان در محل دانشگاه پیام نور واحد درگز برگزار شد. کارشناس این جلسه سرکار خانم ذوالفقاری از اساتید این واحد دانشگاهی نکاتی را در خصوص ازدواج و معیارهای صحیح انتخاب همسر ارائه و دانشجویان سوالاتشان را در این خصوص مطرح که توسط استاد مربوطه پاسخ داده شد.

برگزاری کارگاه آموزشی زن و خانواده در دانشگاه پیام نور واحد درگز

برگزاری کارگاه آموزشی زن و خانواده در دانشگاه پیام نور واحد درگز

برگزاری کارگاه آموزشی زن و خانواده در دانشگاه پیام نور واحد درگز

به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، سروش پورآزاد گفت: این کلاس ها که به همت هیئت پهلوانی و ورزش زورخانه ای شهرستان درگز از یک ماه گذشته با جذب نونهالان و نوجوانان برای اولین بار در شهرستان برگزار شد با مشکلاتی از جمله نبود مربی مواجه است .
پورازاد گفت : هیات پهلوانی و ورزش زورخانه ای درگز با همکاری هیئت سبزوار برای اولین بار کلاس های اموزشی با حضور مربی و قهرمان ارزنده اقای گلستانی را برای نونهالان درگزی برگزار می نماید
وی افزود : این کلاس ها در ٤ نوبت صبح و عصر روزهای پنج شنبه و جمعه ٢٨ و ٢٩ ابان در محل گود پهلوان حمید توکل شهرستان درگز برگزار می شود.