اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

۵۱ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): تصاویر این ماده پلنگ و توله اش که به نظر توله سال گذشته می رسد با قرار دادن دوربین در کنار یک چشمه به ثبت رسیده است.

در یکی از تصاویر (تصویر سوم) توله پلنگ پس از خوردن آب درست در مقابل دوربین نشسته و استراحت می کند.

صداو سیمای ما، ملی نیست و در جهت آنچه که خیر و صلاح منافع ملی است گام برنمی دارد، صدا و سیمای ما یک صدا و سیمای جناحی است که متاسفانه به جناح تندروهای پایداری و طرفداران احمدی نژاد تعلق دارد.


صادق زیبا کلام در گفت وگو با نامه نیوز درباره شانتاژ خبری اخیر صداو سیما در تلاش برای منفی نشان دادن جمع بندی مذاکرات هسته ای، گفت: در تمام 2 سال گذشته دریغ از پخش یک برنامه بی طرف درباره مذاکرات هسته ای در صدا و سیما، خلاصه‌ی تمام برنامه های صدا وسیما در 2 سال اخیر این بود که باید مراقب  باشیم، مواظب باشیم که کلاهی بر سر تیم مذاکره کننده نرود، ما نگرانیم، به ما زور می گویند، و اینگونه ادبیاتی بر صدا و سیما حاکم بود.


زیبا کلام در ادامه گفت: یک بار نشد که صداو سیما به این پرسش میلیون ها ایرانی پاسخ دهد که این برنامه هسته ای که اینقدر سنگش را به سینه می‌زنید و در 12سال گذشته از بودجه بهداشت و درمان و آموزش و راه سازی و جاده سازی و عمران و آب برق زدید و در این چاه ویل هسته ای ریختید چه منفعت و سودی برای کشور داشته است؟ بگویید چه کمکی به بالا رفتن رشد اقتصادی مملکت کرده است؟ اما دریغ از کوچک ترین پاسخ به این پرسش.


وی گفت: اکنون که توانستند با مساعی 2 ساله تیم مذاکره کننده و ممارست دولت یازدهم کشور را از چاه ویل و باتلاق 8 سال گذشته خارج کنند و اعتمادی را در طرف مقابل ایجاد کنند و بگویند که ما واقعا نمیخواهیم سلاح هسته ای تولید کنیم و به دنبال برنامه هسته ای صلح آمیز هستیم متاسفانه اصولگرایان تندور به جای گفتن دست شما درد نکند شروع کردند به ایراد گرفتن که اینجای متن اینطوری است و اونجای متن اونطوری.


زیباکلام، در ادامه با بیان اینکه من نمیدانم صدا و سیما چه چیزی و چه کسی را قبول دارد، تاکید کرد: صدا و سیما اگر مردم را قبول دارد، باید بداند که مردم با 4 میلیون رای به جلیلی و 19 میلیون رای به روحانی حرف و نظر خود را اعلام کردند اگر آن رای را قبول ندارند، آن شادی مردم در خیابان ها و جشن را قبول کنند، اگر آن را قبول ندارند این وضعیت مردم و به ویژه جوانان در چند هفته اخیر را ببینید و بپذیرند که گوششان را به رسانه های خارجی چسبانده بودند و منتظر نتیجه مذاکرات بودند، این اشتیاق و شور و این اضطراب را ببینند و رای و نظر مردم را بشنوند.


این استاد دانشگاه در ادامه انتقادات صریح و بی سابقه خود به صداو سیما، گفت: صدا و سیما متاسفانه یک اقلیت تندرو و اندک را می بیند که نگاهشان به موضوع هسته ای نه از منظر منافع ملی که از منظر سیاسی است، آنها به جدال هسته ای نیاز دارند تا بتوانتد غرب ستیزی و استکبار ستیزی خود را توجیه کنند، چرا که اگر قرار است در موضوع هسته ای به سازش برسیم خیلی ها خواهند گفت در موضوع هسته ای که اینقدر مشکل بود ما به توافق رسیدم پس در افغانستان و یمن و سوریه و عراق که اشتراکاتمان بیشتر است نیز می توانیم به توافق و همکاری برسیم.


زیبا کلام همچنین گفت: البته ایران و آمریکا بر سر موضوعاتی چون حقوق بشر و اسرائیل اختلاف نظر داریم اماجنها به ریشه منافع ملی خورده است.

س از اعلام جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ۲۳ماهه جمهوری اسلامی ایران با گروه ۵+۱ درباره پرونده سیزده‌ساله هسته‌ای ایران، رهبر انقلاب در پاسخ به نامه‌ی رییس‌جمهور محترم و نیز خطبه‌ها و همچنین دیدار مسئولین نظام و سفرای کشورهای اسلامی در عید فطر ضمن اعلام سیاست‌های کلی نظام در خصوص ادامه مبارزه با استکبار و سیاست‌های جمهوری اسلامی در منطقه به بیان نظرات تکمیلی خود درباره این موضوع پرداختند که در این بین چند نکته قابل تأمل است:

با مطالعه تفصیلی این مصاحبه با حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان بیشتر آشنا شوید

به گزارش فرهنگ نیوز  صادق خرازی گفتگویی را با روزنامه شرق داشته است که در ادامه می خوانیم:
 
خانه نوه «حاج‌سیدمهدی» بیشتر از آن که به منزل یک دیپلمات و سیاستمدار شبیه باشد به خانه یک کلکسیونر عتیقه و کتاب‌های نایاب خطی شبیه است. او در این خانه که بیشتر شبیه موزه است، با عبا و عصا می‌نشیند و از مراجعه‌کنندگانش با قهوه فرانسه پذیرایی می‌کند. خانه آجری در حوالی پل «صدر» بی‌اختیار آدمی را به یاد سریال هزاردستان و تهران قدیم می‌اندازد. این البته مخصوص زمانی است که برای درمان بیماری سرطان «لنفوم» راهی آلمان نشده باشد. معماری درونی و اشیای موجود در خانه چیزی از دکورهای پرخرج خانه‌های قاجاری بعضی از فیلم‌ها کم ندارد؛ اندرونی، بیرونی، محراب، کتابخانه، تالار آینه و...، روی دیوارها، از نقاشی‌های سهراب سپهری و محمود فرشچیان یافت می‌شود تا طراحی‌های مرتضی ممیز و مجسمه‌های پرویز تناولی و خط‌نقاشی‌های محمد احصایی. اجداد پدری‌اش همه بازاری بودند اما هنگامی که نوبت به حاج‌سیدمحسن (پدر صادق) رسید، راهی حوزه علمیه قم شد. صادق با این پیشینه و ریشه خانوادگی، نماد مجسم پیوند ناگسستنی روحانیت و بازار به‌شمار می‌رود. سیدمحمد‌صادق خرازی این‌روزها به این دلایل خبر ساز نیست.
 
شرق در مقدمه خود همچنین ادعا کرده است: او اکنون زعیم حزبی تازه‌تاسیس است که بیشترین یارگیری را از میان نیروهای جوان دو حزب منحل اعلام شده سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت ایران اسلامی داشته است. «ندا» هنوز نیامده، سبب‌ساز درگرفتن بحث‌های تند مخالف و موافق پیرامون خود شده است. پرسش کلیدی اما این است؛ 

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، این جلسه با حضور نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی، فرماندار این شهرستان، شهردار درگز، رییس شورای شهر درگز، رییس شورای شهرستان ، رییس آموزش و پرورش، سرپرست تیم کوهنوردی استان خراسان رضوی و جمعی از مربیان کوهنوردی شهرستان در محل اداره ورزش و جوانان شهرستان درگز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امانی سرپرست تیم کوهنوردی خراسان رضوی توضیحاتی در خصوص صعود و مشکلات پیش روی این تیم ارائه کرد و سپس مسئولین ضمن ارزوی موفقیت خواستار پیگیری مشکلات این ورزشکار شدند.

تمامی اعضا حاضر در جلسه ضمن آرزوی موفقیت برای این کوهنورد شهرستان از مشکلات پیش روی این ورزشکار متلع و قول مساعدت جهت برطرف کردن مشکلات را دادند همچنین نیکبخت از تلاش های شهردار و شورای شهر جهت اسپانسری ایشان و حمایتشان تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است علی نیکبخت نماینده درگز در تیم کوهنوردی استان خراسان رضوی جهت صعود به دو قله کورژن فسکایا و قله سامانی در تاجیکستان است

نخل تنها درختی است که اگر سرش را قطع کنی می میرد، بر خلاف همه درختها که سرشان را که می زنی بار و برگشان بیشتر می شود! اما نخل ،نه! سرش را که قطع کردی ، می میرد ،مهم نیست ریشه اش در خاک سالم باشد، نخل بی سر ،می میرد .
این را اولین بار از دکتر مجتهدی استاد فلسفه دانشگاه تهران آموختم،پیر مرد همیشه می گوید ؛ فرهنگ مثل درخت نخل است ،مهم نیست ریشه ات هزاران سال در خاک تاریخ است،مهم این است که سرت هم سالم باشد!یعنی نمود فرهنگی امروز جامعه ات سالم باشد، اگر فرهنگ امروز جامعه ای بیمار شد ،آن فرهنگ می میرد... ولو هزار سال ،ریشه داشته باشد...

مواد لازم برای پخت یخنی برای چهار نفر:

گوشت بره هشتصد گرم

یک پیمانه روغن

سیصد گرم پیاز

نمک یک قاشق غذاخوری

پنجاه گرم دمبه گوسفند

 

دستور پخت یخنی:

ابتدا پیاز خورد شده را در روغن سرخ میکنیم تا حدی که رنگ آن طلایی شود و باید دقت کرد که پیازها نسوزد و در مرحله اول رنگ آن قهوه ای نشود. سپس ادویه جات را اضافه کرده و در مرحله بعد پنجاه گرم دمبه گوسفند آماده شده را به مدت دو دقیقه تف می دهیم. سپس گوشتها را اضافه کرده و به مدت پنج دقیقه باید در حرارت ملایم پخته شود در طول پخته شدن گوشت بد نیست هر چند دقیقه یک بار خورشت را به هم بزنیم، در این مرحله هدف از به هم زدن غذا این است که پیازها نسوزد و گوشتها کاملا یکدست قهوه ای شود. پس از این پنج دقیقه هم زدن گوشتها باید به آن آب اضافه کرد که ترجیحا می تواند آب جوش باشد. مقدار آب باید به گونه ای باشد که تمام مخلوط خورشت را کاملا در زیر آب ببینید و آب حدود دو سانتیمتر از خورشت شما بالاتر قرار گرفته باشد و حالا باید صبر کرد تا پخته شود در این مرحله نباید در قابلمه را گذاشت و روی همین حرارت صبر می کنیم تا آب اضافه غذا بخار شود و گوشت یخنی کاملا در غذای شما آماده بشود. در مرحله آخر می توانید نمک را اضافه کنید و غذای شما آماده شده است تا یک نهار مقوی و خوش مزه را تجربه کنید. در عکس بالا که از خورشت یخنی گرفته شده است شما می توانید شکل و شمایل خورشت و میزان آب باقی مانده در خورشت خودتان را ببینید.

 

نکته: تقریبا پخت یخنی چهارساعت طول می کشد. 

نکته: آب یخنی نباید زیاد باشد

نکته: در زمان پیاز داغ کردن غذا در مراحل اولیه می توانید از ادویه جات مختلفی مثل فلفل و دارچین و... نظر به سلیقه خودتان استفاده کنید

نکته: نوع ریز کردن پیاز رمز اساسی رسیدن یک یخنی خوب است. پیازها باید نه زیاد ریز و نه زیاد درشت باشند. اندازه پیازهای یک غذای یخنی خوب را می توانید در تجربه های مختلف بدست آورید.

نکته: ضمناً تو درگز روی برنجشون روغن زرد حیوانی میریزن (روغن داغ) 

منبع: http://www.iranian-rice.ir

نفیسی مدیر کل دفتر فنی و امور پیمانها سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ،وحدتی فرد مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی و هیئت همراه از روند اجرایی پروژه های عمرانی  پایانه مرزی لطف اباد بازدید نمودند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی ، محمدی فاز مدیر پایانه مرزی لطف آباد با اعلام این خبر افزود : طرح جامع پایانه مرزی لطف آباد شامل چهار فاز می باشد که فاز یک آن شامل سالن تجاری  با مساحتی در حدود 4500 مترمربع با هزینه­ای بالغ بر 65 میلیارد ریال در بهمن ماه سال 92 مورد بهره برداری قرار گرفت و فاز 2 ,3 و 4 آن  شامل سردرب ورودی به کشور ، افزایش و بهسازی لاین ورودی و خروجی ، محوطه سازی ، ساخت پارکینگ ، تاسیسات زیربنایی , بهسازی سالن مسافری ، احداث  سرویس بهداشتی و ... می­باشد که با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال از اردیبهشت ماه سال جاری  آغاز گردیده است .

محمدی فاز ادامه داد: به منظور نظارت میدانی ازپروژه های در حال اجرا؛ مدیر کل دفتر فنی و امور پیمانها به همراه معاون و کارشناس آن دفتر به پایانه ی مرزی لطف آباد سفر یک روزه داشتند که توضیحات کاملی در خصوص مشکلات اجرای این پروژه ارائه شد.

نفیسی در این بازدید ضمن تشکر از هماهنگی های صورت گرفته ی محلی مواردی را در خصوص تداوم اجرای پروژه توسط پیمانکار و مشاور بیان نمود .

مهندس وحدتی فرد نیز بر برنامه ریزی لازم در جهت تسریع در اجرای طرح جامع وفق برنامه زمانبندی تاکید کرد .

در پایان بازدید نیز جلسه ای با حضور افراد فوق الذکر و مشاور و پیمانکار طرح جامع در رابطه با روند اجرایی طرح برگزار و پیمانکار و مشاور نیز توضیحاتی در خصوص مراحل اجرایی پروزه بیان نمودند.

این فیلم بدون شرح است...

تنها باید خودتان تماشا کنید




دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 45 ثانیه 

ابراهیم نبوی یکی از طنز نویسان ایرانی مقایسه ای جالب از سعید جلیلی و دکتر ظریف ارائه کرده:


یک،
جواد ظریف در جریان مذاکره هشت ساعت مذاکره می کرد، بعد هشت دقیقه آخر مذاکره عکس دو نفره یا چند نفره می گرفت، سعید جلیلی هشت ساعت با کاترین اشتون عکس یادگاری می گرفت، بعد در عرض هشت دقیقه توضیح می داد که امروز من نمی خواهم حرف بزنم و بعدا حرف می زنم و خداحافظی می کرد و می رفت.

دو،
هر بار که سعید جلیلی با مقامات بین المللی مذاکره می کرد، چهار میلیارد دلار از پولهای ایران بلوکه می شد و هزینه هر ساعت ملاقاتش دو میلیارد دلار از کیسه ملت بود، جواد ظریف هر ساعتی که با مذاکره کنندگان غربی حرف می زند، دو میلیارد دلار از پول ایران را پس می گیرد.

سه،
سعید جلیلی هر بار که برای ملاقات با سران اروپایی می رفت، شصت نفر مترجم و نگهبان و مامور امنیتی و فامیل احمدی نژاد همراهش بودند و صد نفری با یک نفر معاون وزیر نیم ساعت حرف می زدند و بعد از سه روز خرید و ولگردی به ایران برمی گشتند و مورد استقبال گروههای فشار و مجلس و اره و عوره و شمسی کوره قرار می گرفتند، جواد ظریف با پنج نفر دیپلمات به ملاقات هشت نفر وزیر خارجه مهم جهان می روند و بعد از شانزده ساعت حرف زدن، سریع سوار هواپیما می شوند و برمی گردند کشور و مورد حمله امت حزب الله و مجلس و سایر اراذل و اوباش قرار می گرفتند.

چهار،
سعید جلیلی هر بار که با مقامات غربی ملاقات می کرد، اسرائیل و عربستان و جمهوریخواهان و سایر کسانی که دوست دارند ایران از میان برود، یک موفقیت تازه به دست می آوردند، جواد ظریف هر ملاقاتی که می کند باعث می شود اسرائیل و عربستان و سایر کشورهایی که با ایران دشمنی می کنند، یک شکست تازه بخورند و بیش از پیش دچار مشکل شوند.

فرق میان این دو خیلی زیاد است، خیلی هم بزرگ است، فقط مواظب باشید که توی چشم تان نرود.

می دانیم که در چند ماه اخیر نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی که متاسفانه وابسته به جبهه پایداری هستند نام خود دلواپس نهادند و بر فرزندان مظلوم این سرزمین که در مذاکرات هسته ای در دفاع از حق مردم این سرزمین بودند تاختند و با عباراتی چون خائن و سازشگر و... بر قلب و جانشان خنجر بی مهری و ناجوانمردی کشیدند.

ﺍﺳﺎﻣﯽ ﺍﻣﻀﺎﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻃﺮﺡ 3 ﻓﻮﺭﯾﺘﯽ « ﺍﻟﺰﺍﻡ ﺩﻭﻟﺖ ﺑﻪ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ» نمونه ای از اسامی این نمایندگان دلواپس است در ذیل می آید... ﻟﻄﻔﺎ ﺍﮔﺮ ﻧﺎﻡ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﻩ ﺷﻬﺮ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺍﺳﺖ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﺴﭙﺎﺭﯾﺪ... تا آن لحظه که موعودش فرا رسید با صدای بلند بگوییم و بشنوند که ما دلاوریم نه دلواپس...

برای مشاهده ﺍﺳﺎﻣﯽ ﺍﻣﻀﺎﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻃﺮﺡ 3 ﻓﻮﺭﯾﺘﯽ « ﺍﻟﺰﺍﻡ ﺩﻭﻟﺖ ﺑﻪ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ» در مجلس شورای اسلامی  لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

به گزارش روابط عمومی نشست صمیمی مشاوران جوان مدیریت آموزش و پرورش درگز با حضور مشاور جوان مدیر کل محترم آموزش و پرورش خراسان رضوی جناب آقای داریوش پایسته در ساعت 18روز چهار شنبه مورخه 94/4/24 در محل اداره آموزش و پرورش درگز برگزار شد.

مشاور جوان مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان (داریوش پایسته) و همینطور مشاور امور بانوان ایشان (رزا درسنی) از فرهنگیان و فرزندان شهرستان درگز هستند که در جایگاه مشاوره جوان و مشاور امور زنان مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در حال خدمت به این مرز و بوم هستند.

 پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، دکتر پاکدل مدیر آموزش و پرورش درگز ضمن خیر مقدم به اعضای مشاورین جوان دست یابی به توافقات هسته ای براساس حفظ عزت اسلامی را به حاضرین تبریک گفت.  وی با اشاره به نقش و اهمیت گروه مشاوران جوان افزود: وظایف مشاوران جوان تلاش در جهت افزایش کیفیت و اثربخشی برنامه های آموزش و پرورش از طریق تولید فکر، نوآوری و بهره گیری از نظرات متخصصان و کارشناسان و صاحب نظران است، پاکدل به حضور و فعالیت هرچه بیشتر این گروه در ادارات آموزش و پرورش و مدارس تاکید نمود. وی یادآور شد یکی دیگر از وظایف مشاوران جوان در مدارس پیدا کردن نقاط ضعف، مشکلات و چالش های جوانان و ارائه راه حل های مناسب جهت برطرف کردن آنان است.

در ادامه داریوش پایسته مشاور امور جوانان مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی که مهمان این جلسه بودند در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و تلاشهای صالح مشاور جوان اسبق مدیرکل درخصوص تهیه و تنظیم شیوه نامه گروه مشاوران جوان گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی جوانان به دستور مدیر کل محترم به منظور استفاده از توان و فکر جوانان در همه سطوح یکی از برنامه های مهم این حوزه می باشد. وی فعالیت و حضور در پارلمان های مجازی و حضوری فرهنگیان را پیشنهاد  و معرفی همکاران جوان در جهت به کارگیری در سطوح مدیریت، تولید نشریه، سلسله جلسات علمی و برگزاری تریبون آزاد برای دانش آموزان و فرهنگیان را از دیگر برنامه های گروه مشاوران جوان ذکر کرد.

مشاور جوان مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه افزود: اساس شکل گیری این گروه، جمع آوری، ساخت و پرداخت ایده های نو و جدید و رساندن به مرحله ی اجرا در آموزش و پرورش از طرف گروه مشاوران جوان مدیران آموزش و پرورش، اجرایی نمودن و عمل به ایده ها و طرح های دارای قابلیت اجرایی از طرف ما و مدیران ادارات آموزش و پرورش است.

 پایسته در پایان ضمن تشکر از پاکدل مدیر آموزش و پرورش درگز جهت برگزاری این جلسه از حضور فعال ترین همکار فرهنگی، ارسلان زینلی در پارلمان مجازی فرهنگیان در گروه مشاوران جوان این مدیریت تقدیر و تشکر نمود. در پایان هر یک از اعضاء ضمن معرفی خود نقطه نظرات خود را درباره فعالیت گروه مشاوران جوان بیان کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ، مرتضی حمیدی فرماندار درگز طی پیامی پیروزی تیم مذاکره کننده هسته ای در برابر قدرتهای جهان را به محضر ملت و مردم سرافراز ایران ، رهبر معظم انقلاب ، ریاست محترم جمهوری و بویژه مردم فهیم و شایسته درگز تبریک گفت.
« اکنون که به لطف پروردگار یکتا ملت بزرگ ایران صوم استقامت را با پیروزی و ظفرمندی افطار کرده است تحقق توافق تاریخی هسته ای را شادباشی سزاوار میبایست گفت . توافق خوبی که به هدایت مقام معظم رهبری و تدبیر ریاست محترم جمهور بر پایه منافع ملی و اعتماد به نخبگان ، فرهیختگان ، اتکا بر خرد ، منطق و پشتیبانی و مقاومت ملت شریف ایران و با شجاعت ، مدیریت و درایت وزیر محترم امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای و بر مبنای احترام متقابل و تعهد مشترک با قدرتهای دنیا حاصل شد را خدمت ملت سرافراز ایران ، رهبر معظم انقلاب ، ریاست جمهور و بویژه مردم فهیم و شایسته درگز شاد باش و تبریک می گویم . مرتضی حمیدی فرماندار درگز»

برای  دومین بار فرماندار درگز و تنی چند از مسوولان شهرستان از کارخانه آرد و انبارهای شرکت تعاونی روستائی شهرستان  بازدید به عمل آوردند. 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری درگز، مرتضی حمیدی در این بازدیدها ضمن استماع گزارش کاملی از مکان ها، مشکلات و کمبودهای مربوط به خرید و انبار  گندم، بر لزوم تداوم ذخیره سازی تاکید کرد. 

وی افزود: با عنایت به بارش نزولات آسمانی، پیش بینی می شود برداشت سال جاری گندم و جو نسبت به سال های قبل از رشد چشمگیری برخوردار باشد

دوره آموزشی رباتیک ویژه دانش آموزان با هدف راهیابی عزیزان به مسابقات سراسری رباتیک در شهر درگز برگزار می شود. برگزاری دوره آموزش رباتیک در درگز  از سنین پایین بمنظور تشویق و ترغیب کودکان به کار گروهی و افزایش خلاقیت آنها می باشد. کودکان مستعد و علاقمند می توانند با شرکت در دوره های آموزش رباتیک با علوم نوین آشنا شوند و بتنهایی قادر خواهند بود ربات بسازند

کانون هنرمندان شهرستان در مجتمع فرهنگی هنری الغدیر مجددا راه اندازی شد اقای عظیم خلیلی مسئول انجمن هنرهای تجسمی در جلسه هیئت مدیر انجمن ها به عنوان مسئول کانون هنرمندان شهرستان انتخاب شدند .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمامی هنرمندان شهرستان در خواست داشتند تا با جدیت و پشتکار تمام مسئول کانون هنرمندان را حمایت نمایند . ودر فعالیت ها و مناسبت ها همیشه در صحنه باشند

یک زوج گردشگر از کشور فرانسه که سفر خود را به شهرها و کشورهای مختلف با دوچرخه آغاز کرده اند در سفر به استان خراسان رضوی از جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی شهرستان درگز بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، این زوج گردشگر فرانسوی، پس از عبور از شهرهای مختلف ایران وارد شهر مرزی درگز شدند تا از نقطه صفر مرزی وارد کشور ترکمنستان و از آنجا به مقصد نهایی یعنی کشور چین سفر کنند.
 این دو گردشگر که در واقع مسیر جاده ابریشم را رکاب می زنند پس از توقف یک روزه در شهر درگز از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان بازدید و از نزدیک با مواریث مادی و معنوی این شهرستان، آثار و بناهای تاریخی و نیز جاذبه های گردشگری درگز آشنا شدند.
این زوج گردشگر فرانسوی در بازدید استان خراسان رضوی را یک استان بی نظیر از لحاظ آثار تاریخی و جذبه های گردشگری نام بردند و در بازدید از محوطه تاریخی بندیان درگز، این محوطه تاریخی را فوق العاده جذاب و جزء متون و منابع تحقیقی ارزشمند دوره ساسانیان دانستند.
این گردشگران سپس در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیما  در شهرستان درگز از ایران به عنوان کشوری متمدن نام بردند که دارای مردمی بسیار نجیب و خونگرم هستند.
این دو توریست فرانسوی که از مهمان نوازی مردم ایران به شدت رضایت داشته و همواره بر این مهمان نوازی تاکید داشتند، پس از بازدید از سایت موزه بندیان درگز  از نمایشگاه عکس جاذبه های تاریخی و تفریحی، حیات وحش، سالن سنگ نوردی و سالن کشتی درگز بازدید کردند.

مدیر عامل شرکت تعاونی بیتا پلاستیک ابیورد گفت: در صورت حمایت می توانیم به ظرفیت تولید 4هزار تن در سال حداقل 12 نفر را به صورت مستقیم مشغول به کار کنیم
یکی از بزرگترین مشکلات ایران این است که در کشور ما " تعلق به سرزمین" بسیار ضعیف است. یعنی ایران هنوز یک "کشور- ملت" نیست.
در کشورهای پیشرفته دنیا، افراد تفکر خود را دارند، بعد در یک مدار بزرگتربه یک گروه تعلق دارند و درمدار بزرگتر ازآن احساس تعلق به سرزمین دارند.
شما اگر تاریخ غرب را بخوانید مقدم تر از دولت بخش خصوصی بوده و مقدم تر از بخش خصوصی اصل دیگری بوده است وآن ثروت و قدرت سرزمین بوده که خیلی اهمیت داشته است.
آلمان و ژاپن در تابستان 1945 براثر جنگ جهانی دوم یک کشور مخروبه بودند، اما به جزکسانی که آمریکایی ها بالاجبار از آلمان برداشتند و بردند، سندی دال برمهاجرت آنها موجود نیست. این خیلی مهم است. بعد دیدیم که درعرض 30-20 سال کشور خودرا اصلاح کردند و دومین و سومین قدرت اقتصادی جهانی شدند!
این که یک شهروند در جامعه ما به راحتی ازماشین آشغال بیرون می اندازد وتعریف از تمیزی خیابانهای اروپا می کند، یک معنی تربیتی دارد، یک معنای عمیق دیگری هم دارد که به این سرزمین تعلق خاطرندارد.
ما یک ناسیونالیسم احساسی داریم و یک ناسیونالیسم عقلایی. در ناسیونالیسم احساسی قوی هستیم، یعنی اینکه من غذا و موسیقی ایرانی دوست دارم، خانواده ام و زبان فارسی را دوست دارم، به فرهنگ دیرینه ام می بالم و... ولی یک قدم که بالاتر بیایم و ببینم حالا که من در این سرزمین به دنیا آمده ام، من چه مسئولیتی دارم؟ اینجا کم میارم! اینجا سکوت می کنم! این یعنی فقدان ناسیونالیسم عقلایی. بخاطرهمین است که من و شما وقتی از یک اتاق می خواهیم بیرون برویم، چون همدیگر را می شناسیم، به هم احترام می گذاریم وکلی باهم تعارف می کنیم، ولی وقتی که در خیابان رانندگی می کنیم یک سانتیمتراجازه نمی دهیم کسی ازما جلوبزند! چون هیچ احساس تعلقی به همدیگر نداریم.
چرا هنر شنیدن یک ایرانی ضعیف است؟
چرامن اصراردارم که حرف خودم درست است؟
چون من ایرانی درحلقه اول فردی و نهایتا" درحلقه دوم گروهی گیرکرده ام. آن حلقه مهم تر و سوم ملی که همه این ها را به هم ربط می دهد، وجود ندارد.
کسی به من آموزش نداده که سرنوشت حلقه اول و حلقه دوم به حلقه سوم ربط دارد.
*** تا وقتی ناسیونالیسم عقلایی نداشته باشیم و به این سرزمین فکر نکنیم، هیچ تحولی در ما و سرزمینمان صورت نخواهدگرفت ***
"دکترسریع القلم"

فیلم چند دقیقه ای زیر مربوط به میزبانی دکتر جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از خانواده ها و همسران گرامی شهدای هسته ایست


دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 16 ثانیه 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات هسته ای، با تشکر از زحمات فراوان رئیس جمهور و با قدردانی از تلاش پیگیر و پر طاقت هیئت مذاکره کننده‌ی هسته‌ئی، به سرانجام رسیدن این مذاکرات را گامی مهم خواندند و با اشاره به غیرقابل اعتماد بودن برخی از شش دولت طرف مقابل در مذاکرات، تأکید کردند: لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود.

رهبر معظم انقلاب همچنین تأکید کردند که از ملت عزیز انتظار دارم که همچنان وحدت و متانت خود را حفظ کنند تا بتوان در فضای آرام و خردمندانه به منافع ملی دست یافت.


متن نامه رئیس جمهور و پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی را در ادامه مطلب می خوانید: 

بسم الله الرحمن الرحیم
خدا شما را رحمت کند، بدانید که همانا شما در روزگاری هستید که گوینده حق اندک، و زبان از راستگویی عاجز، و حق طلبان بی ارزشند، مردم گرفتار گناه، و به سازشکاری هم داستانند، جوانشان بداخلاق، و پیرانشان گناهکار، و عالمشان دورو، و نزدیکشان سودجویند، نه خردسالانشان بزرگان را حرمت می نهند و نه توانگرانشان دست مستمندان را می گیرند.
((خطبه ٢٣٣ نهج البلاغة))
مردم فهیم شهرستان درگز
همینک هرآن اتفاق دلنشین ومثبتی که درعرصه خدمت وتعالی سرزمینمان درعملکرد نخبگان ارزشمنددولت تدبیروامید می بینید مدیون انتخاب هوشمندانه مردم ایران زمین درانتخابات ریاست جمهوریست.
برایتان انتخاب های خوب و خوبتر آرزوداریم.
به امیدمیهنی آبادوسرافراز
حامیان دولت تدبیر و امید در شهرستان درگز

به گزارش روابط عمومی مدیر آموزش و پرورش شهرستان درگز در پیامی از حضور پرشور مردم بخصوص فرهنگیان در راهپیمایی روز قدس تشکر کرد.در پیام تشکر پاکدل مدیر آموزش و پرورش شهرستان درگز به دلیل حضور پرشور فرهنگیان این شهرستان همگام با مردم مومن و ولایت مدار شهرستان و دیگر نقاط ایران اسلامی و دیگر مسلمانان جهان آمده است : درود خدا بر شما مردم مومن ، ولایتمدار و همیشه در صحنه، حمد و سپاس خداوند متعال  را که بار دیگر، توفیق  شرکت در راهپیمایی روز قدس را شامل حال امت شریف ایران اسلامی و به ویژه شما همکاران عزیز فرهنگی، مردم ولایتمدار، متدین  و شهید پرور شهرستان درگز گردانید و به فضل الهی، با وحدت و بصیرت ، بار دیگر با خلق حماسه ای بزرگ در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، لرزه بر اندام استکبار و صهیونیزم انداختید و فریاد مظلومیت و عدالتخواهی مردم فلسطین اشغالی را به گوش جهانیان رساندید و ثابت کردید بعد از گذشت سالهای متمادی از اشغال قدس شریف، هنوز هم قبله ی اول مسلمین به عنوان اولین مسئله جهان اسلام و ملل آزاده قرار دارد.بی تردید این حضور باشکوه و خروش انقلابی و دینی که در لبیک به ندای تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و در راستای پیروی از منویات مقام عظمای ولایت در سال دولت و ملت همدلی و همزبانی شکل گرفت، برگ زرین دیگری را در تاریخ سراسر حماسه و ایثار و افتخار این خطه از میهن عزیزمان، ثبت کرد.در پایان بر خود وظیفه می دانم از آحاد مردم ولایی و شهید پرور شهرستان درگز بویژه همکاران فرهنگی و دانش آموزان عزیز، که در آخرین جمعه ماه مبارک  رمضان برای تجدید بیعت با آرمانهای والای اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی ( ره ) و در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی )، به منظور حمایت از ملت مظلوم فلسطین با خلق حماسه عظیم در راهپیمایی روز قدس شرکت نمودند تقدیر و تشکر کرده و از خداوند منان اقتدار و عزت و پایندگی روزافزون اسلام و مسلمین و نابودی رژیم اشغالگر قدس را مسئلت می نمایم.

به گزارش ایثار واحد استان خراسان رضوی، سومین جلسه شورای اداری شهرستان درگز در محل سالن اجتماعات فرمانداری به نام یکی از سرافرازان اسلام، شهید جهانگیر نارنجی برگزار شد.
آغاز این جلسه با خوانش فرازی از زندگینامه و وصیت‌نامه سردار شهید جهانگیر نارنجی همراه بود و در آن شرکت‌کنندگان در جلسه ضمن ادای احترام به مقام شهید با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدای هشت سال  دافع مقدس تجدید پیمان کردند. مرتضی حمیدی فرماندار درگز تصریح کرد: شهدا برگردن ما حق بزرگی دارند و امنیت رفاه مردم مدیون خون پاک این عزیزان است. حمیدی افزود: اگر شهدا و ایثارگران ما نبودند این عزت و افتخاری که امروز شاهد چنین اقتدار و سربلندی برای مردم ایران اسلامی نبودیم و این شهدا و ایثارگران بودند که با از خودگذشتگی حماسه‌ای چون دفاع مقدس را رقم زدند. این جلسه نیز پس از هم‌اندیشی و بررسی مسائل شورای اداری به پایان رسید. لازم به ذکر است شهید والامقام جهانگیر نارنجی 26 خرداد 1360 در منطقه دهلاویه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی بین مددجویان و با توجه به اتمام سه ماهه اول سالجاری آزمون پایان دوره آموزشی قرآن کریم بین مددجویان زندان درگز برگزار شد.آزمون فوق که بین کلیه بندها و با حضور چهل و پنج/45 نفر مددجو برگزار شد به صورت کتبی بوده و مقرر شد جهت واجدین شرایط از لحاظ رتبه گواهینامه صادر شود .آموزش قرآن کریم شامل روخوانی و روان خوانی و تجوید می باشد که هر هفته جهت مددجویان با حضور احدی از مربیان فرهنگی در حال برگزاری می باشد.
به گزارش روابط عمومی به نقل از حبیب قنبری معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش درگز و دبیر پروژه مهر با دریافت دستورالعمل پروژه مهر از اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و ارسال آن به کلیه مدارس شهرستان عملا فعالیت های پروژه مهر94 با هدف پیش بینی و تمهید مقدمات لازم جهت بازگشایی مدارس آغاز شد.
زارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ولی پور در این مراسم گفت: شب‌های قدر بهترین فرصت برای استغفار و توبه به درگاه الهی است.
وی به تبیین شب قدر و سرنوشت و مقدرات در این شب پرداخت و اظهار داشت: واژه «قدر» به معنای اندازه گیری است و شب قدر، شبی است که همه امور و مسائل سرنوشت ساز، در آن شب مقدر می‌شود.
ولی پور بیان داشت: یکی از ویژگی ‌ها و امتیازات شب قدر این‌ است که قرآن مجید، کتاب هدایت و راهنمای بشر و معجزه جاوید پیامبر اعظم(ص) در این شب نازل شده است.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: یکی دیگر از

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صنعت آب و برق(پاراب) ، َجواد خاموشی سرپرست اداره منابع آب درگز در تکمیل این خبر افزود: در سال های اخیر رویکرد استفاده از موتور تلمبه های غیرمجاز رو به افزایش است که این امور به منظور کنترل برداشت های بی رویه و حفظ منابع آبهای سطحی و حقوقی حق آبه بران مجاز، با هماهنگی نیروی انتظامی ۳ دستگاه موتور پمپ و ۲ دستگاه کف کش غیرمجاز را در روستاهای گرنی، دربندی علیا، دربندی سفلی، کپکان، دهشت و حصار میانکوه از توابع بخش چاپشلو توقیف نمود.
وی در پایان تصریح کرد: به استناد اصل ۴۵ قانون اساسی و قانون توزیع عادلانه آب، گروه آب های عمومی اعم از سطحی و زیرزمینی از انفال ثروت های عمومی و مشترکات می باشد که در اختیار حکومت اسلامی است و باید طبق مصالح عامه از آنها بهره برداری شود و مسئولیت حفاظت و بهره برداری از آن به عهده دولت و وزارت نیرو می باشد.

عکس های بسیار زیبایی که تماشا خواهید کرد یک سری از زیباترین تصاویریست که توسط عکاس جوان شهرمان جناب آقای میلاد مقدم عکاسی شده اند. پیشنهاد می کنم برای لذت بردن از این تصاویر زیبا به ادامه مطلب این نوشته مراجعه کنید...

تحلیلی واقع گرایانه تر از سوی یک تحلیلگر در رسانه های معاند نظام

 

 


دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 6 ثانیه

عمق و اساس ناراحتی و نگرانی اسرائیلی ها از مذاکرات دولت تدبیر و امید را می توان در این چند دقیقه بیانات رییس جمهور اسرائیل دید. بیچارگی و درماندگی نه تنها در ظاهر او که حتی به صورت کاملا مستقیم و شفاف در واژگانش دیده می شود.

پیشنهاد می کنم حتما این ویدئو را ببینید

 

 


دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 1 ثانیه

امام جمعه درگز گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی تنها راه بیرون رفت کشور از مشکلات اقتصادی رایج است و بسیاری از مشکلات کشور حاصل بی عدالتی و بی تدبیری مسئولین است و ربطی به تحریم ها ندارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه، حجت الاسلام حسین ملکی امام جمعه درگز در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: اسقاط هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران در آسمان آبی خلیج فارسی توسط کشتی های جنگی آمریکا  نمونه کوچکی از مفهوم حقوق بشر آمریکاست؛ آنها با زیر پا گذاشتن همه قوانین بین المللی بارها چهره پلیدشان در مقابل جهانیان و به ویژه ایرانیان آشکار شده است.

وی افزود: عده ای در داخل کشور تصور می کنند دوستی با آمریکا یعنی حل شدن تمام مشکلات، اما تاریخ اثبات کرده است آمریکا عهد شکن است و این کشور مستکبر پیش ازاین دست دوستی به صدام و قزافی داده بود اما سرانجام همین آمریکا باعث نابودی آنها شد.

حجت الاسلام ملکی در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی تنها راه بیرون رفت کشور از مشکلات اقتصادی است و بسیاری از مشکلات کشور حاصل بی عدالتی و بی تدبیری مسئولین است و ربطی به تحریم ها ندارد.

وی در خصوص بی عدالتی رایج اقتصادی افزود: چرا باید افرادی در این کشور با داشتن شرکت های بزرگ تجاری به راحتی از پرداخت مالیات شانه خالی کنند در حالی که کاسب های خرده پا با این اوضاع اقتصادی مالیات های سنگین پرداخت کنند.

امام جمعه درگز در خصوص ماه رمضان گفت: ۹۵درصد بیماری های انسان مربوط به سوء تغذیه و معده است و اسلام یک ماه روز داری را برای سلامت انسانها واجب کرده است.

وی افزود: مسلمان علاوه بر روزه داری رایج باید در دو بعد دیگر قلبی، زبانی خود را حفظ کند تا از همه تاثیرات اجتماعی پزشکی و روانی روزه بهرمند شود

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان درگز گفت: به هنرمندان و صنعتگران فعال در حوزه صنایع دستی تسهیلات با سود اندک اعطا خواهد شد.  به 

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی محمد مددی بیان کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و صندوق مهر امام رضا(ع) به هنرمندان فعال صنایع دستی در این شهرستان وام کم بهره پرداخت می شود.

وی افزود: این تسهیلات با هدف حمایت از صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان درگز پرداخت می شود و هنرمندان مجرب و دارای مهارت پس از شناسائی به صندوق کارآفرینی امید معرفی می شوند.

وی افزود: در همین ارتباط تعدادی از هنرمندان صنایع دستی درگز موفق به اخذ وام از این صندوق شده اند که این هنرمندان در رشته های گلیم بافی، طراحی دوخت لباس های سنتی، معرق چوب، ساخت و تعمیر زیورآلات سنتی فعالیت داشتند و با اخذ این تسهیلات اقدام به تجهیز کارگاه، خرید مواد اولیه و تولید محصولات بیشتر کردند.

 مددی اظهار کرد: در تابستان امسال برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و نوجوانان کلاس های آموزش سفالگری، گلیم و منبت ومعرق در غالب برنامه های ستاد اوقات فراغت شهرستان پیش بینی شده است.

تصویری زیبا از روستای سنگ سوراخ درگز که توسط عکاس طبیعت شهرستان درگز جناب آقای علی سیف الدین عکاسی شده است

درگز یکی از شهرهای استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران است. نام پیشین این شهر محمدآباد بود. به استشهاد مستندات تاریخی، درگز قبل از ورود اسلام به ایران مرکز حکومت اشکانیان بوده و پیش از آن هخامنشیان نیز بر آن سیطره داشته اند. این ناحیه در مرز ایران و ترکمنستان واقع شده و به عبارتی زیر پونس نقشه است .
اگر چه این شهرستان در بین مردم کمتر شناخته شده اما از نظر جاذبه ای توریستی بی نظیر است.

موقعیت جغرافیایی
شهرستان درگز، با پهنه ای حدود 3.924 کیلومتر مربع در شمال استان خراسان رضوی، در کنار مرز ایران و ترکمنستان،‌ از نظر جغرافیایی در 37 درجه و 26 دقیقه پهنای شمالی و 59 درجه و 7 دقیقه درازای خاوری و بلندی 450 متر از سطح دریا قرار دارد. این شهرستان از سوی شمال و خاور به جمهوری ترکمنستان، از باختر به شهرستان قوچان، از جنوب به شهرستان های چناران، قوچان و مشهد محدود است. آب و هوای آن در نقاط کوهستانی سرد و در نواحی پست، گرم و پوشیده از مرتع و چمن زار است. هوای درگز گرم و نیمه مرطوب است. بیش ترین درجه حرارت در تابستان ها 38 درجه بالای صفر و کم ترین آن در زمستان ها، 2 درجه زیر صفر است. میانگین باران سالیانه درگز، 350 میلی‌متر گزارش شده است. تصاویری از گوشه و کنار این شهر را در ادامه مطلب ببینید...

ر فصل بهار و به ویژه در اردیبهشت ماه در جاده قوچان به درگز یکی از مناظر زیبای طبیعت شکل می گیرد که نظر هر رهگذری را به خود جلب می کند. دشت شقایق را در هنگام عبور از جاده می توان نظاره کرد زیرا در کنار جاده واقع شده و به راحتی قابل مشاهده است.

آلبوم عکسی از دشت شقایق که برای شما آماده کرده ایم را در ادامه مشاهده خواهید کرد. اگر تمایل دارید عکسهای زیبایی که از طبیعت شهرستان درگز تهیه کرده اید را برای به اشتراک گذاری با همشهریان و هموطنان ایرانی در سایت منتشر کنید آنها را برای ما ارسال کنید تا گالری عکسهایتان را با نام خودتان در سایت قرار دهیم. برای مشاهده تصاویر دشت شقایق به ادامه مطلب مراجعه کنید 

فرماندار درگز اظهار کرد: در یکسال گذشته ده ها میلیارد تومان برای زیرساخت های شهرستان هزینه شده است.

مرتضی حمیدی فرماندار درگز پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلی الغدیر گفت: ده ها میلیارد تومان در شهرستان برای افزایش فضاهای سبز، گازرسانی به روستاها، تجهیز گمرک لطف آباد به دستگاه اشعه ایکس، آسفالت و به سازی جاده های روستایی، اجرای استخرهای ذخیره آب کشاورزی، مرمت قنات ها و بسیاری از اقدامات دیگر در یک سال گذشته انجام شده است.

وی در خصوص کمبود آب در شهرستان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان لازم است تمام مردم و مسئولین در مصرف آب شرب و کشاورزی صرفه جویی و برنامه ریزی کنند تا در این شرایط کم آبی، شهرستان با مشکلی مواجهه نشود.

بعد از آب... ترکمنستان نفت ما را هم می برد!

نماینده و مسئولین شهرمان همچنان شعار می دهند!

اعتبارات شهرستان همچنان برگشت می خورد


به گزارش خبرنگار حوزه نفت  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از ابتدای برنامه چهارم به منظور توسعه فعالیت‌های اکتشافی در مناطق شمال و شمال شرق ایران اجرای حدود 500 کیلومتر لرزه‌نگاری 2 بعدی را برای شناسایی ذخایر احتمالی هیدروکربوری در دو منطقه کپه داغ و درگز در دستور کار قرار داده بود.

بر این اساس؛ بخش‌هایی از استان خراسان شمالی، رضوی و گلستان یکی از 5 منطقه مستعد برای کشف ذخایر نفت و گاز در ایران در وسعتی بالغ بر 200 هزار کیلومتر مربع به شمار می‌روند که در حال حاضر دو ساختار گازی تحت عنوان خانگیران و گنبدلی در این منطقه شناسایی شده است.

امور اکتشاف و استخراج شرکت ملی نفت ایران در سال 1347 شمسی میدان عظیم گازی خانگیران و در سال 1360 میدان گازی گنبدلی را به ترتیب در غرب و جنوب شهر سرخس کشف کرد.

در ادامه فعالیت‌های اکتشافی در 2 سال گذشته چندین ساختار و میدان جدید گازی در شمال شرق ایران همچون میدان گازی توس با ذخیره دو هزار و 190 میلیارد فوت مکعب گاز درجای طبیعی کشف شده است.

از سوی دیگر با کشف این میادین جدید گازی، در راستای تعیین تکلیف طرح توسعه تمامی میادین مشترک نفت و گاز توسعه مقدماتی یکی از بزرگترین میادین مشترک گازی با ترکمنستان آغاز شده است.

حال با گذشت چند سال از این موضوع اقدامات اساسی برای برداشت از این میدان مشترک نفت و گاز صورت نگرفته است به طوری برخی از مسئولان معتقدند که زمین این میدان مشترک جزء آستان قدس رضوی بوده و حتی یک حلقه چاه در این میدان حفاری نشده است. این در حالی است که ترکمنستان هم اکنون با حفر 20 حلقه چاه از ایران جلوتر است.

زنگنه سال گذشته در مشهد مقدس با اعلام این که میدان‌های مشترک ایران و ترکمنستان در اولویت ما هستند، اظهار کرد: فعلا این موضوع به بخش اکتشاف ما برمی‌گردد و امیدواریم پس از اخذ نتایج از این مطالعات، کار را به شرکت نفت مرکزی بسپارند.

زنگنه تاکید کرده بود؛ اولویت ما بهره‌برداری از میدان‌های مشترک گازی است، چرا که در این صورت امکان بهره‌برداری از گاز در مناطق شمال و شمال شرق کشور فراهم می‌شود و ما هزینه‌ای را برای انتقال گاز از جنوب به مناطق شمالی نخواهیم کرد.

احمد سجادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص توسعه میادین مشترک گفت: ایران با داشتن منابع عظیم نفت و گاز یکی از بزرگ‌ترین کشورهای دارنده ثروت است که بایستی در این خصوص برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: ما هم اکنون میدان مشترک گازی با ترکمنستان در مسیر خراسان رضوی داریم که متأسفانه ایران در این خصوص کارهای عملیاتی انجام نداده به طوری که ترکمنستان هم اکنون به شدت از این میدان مشترک برداشت می‌کند.

سجادی تصریح کرد: در حال حاضر  ترکمنستان بیش از 20 حلقه چاه در این میدان مشترک حفاری کرده است در حالی که ایران حتی یک دکل در این میدان هم ندارد باید جزء اولویت وزارت نفت قرار گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بارها این مشکل به وزارت نفت ارجاع داده شده است که زمین این میدان متعلق به آستان قدس رضوی و زمین‌های موقوفه محسوب می‌شود و ما نمی‌توانیم از این میدان برداشت کنیم.

وی اضافه کرد: وزارت نفت در خصوص پرداخت مبلغ پیشنهادی با آستان قدس رضوی به تفاهم نرسیده است و چندین سال است که این میدان مشترک راکد مانده است.

سجادی افزود: بیش از سه سال است که نمایندگان مجلس این میدان مشترک را پیگیری می‌کنند و این موضوع در قانون هم تعریف شده که هر گاه اختلافی بین زمینی که دارای منابع نفت و گاز است بر سر قیمت با مالک به توافق نرسند، یک هیأت سه نفره برای رفع مشکل مشخص شود اما همچنان این امر محقق نشده و بر سر قیمت اختلاف نظر دارند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه قانون در این زمینه حکم می‌کند که این میادین مشترک توسعه پیدا کند اما وزارت نفت عملا کار خاصی را انجام نداده است و ما در این اینجا تناقض داریم که با توجه به برنامه ششم باید به رشد هشت درصدی در اقتصاد برسیم.

وی تأکید کرد: ما هم اکنون در کشور به ویژه در شرکت حفاری شمال دکل‌های زیادی داریم که این دکل‌ها بیکارند و قراردادی که با آنها بسته می‌شود به قیمت نازل بوده است در حالی که قراردادهایی که با کشورهای هند و چین بسته می‌شوند متناسب با قراردادهای داخلی نیست و امیدواریم در امضای قراردادها تجدیدنظر صورت گیرد.

5 میلیون بشکه سرآمد برداشت‌های میادین مشترک جنوب کشور

سجادی گفت: همکاری‌هایی با کشور عراق و قطر صورت گرفته و در حال حاضر بیش‌ از 35 دکل در سطح آبی و خشکی در حال برداشت از میادین مشترک هستند و همچنین از شرکت‌های خصوصی خواسته شده که برای حفاری اعلام آمادگی کنند.

سجادی افزود: ظرفیت تولید نفت ظرفیتی واقعی است که در حال حاضر چهار میلیون بشکه در روز است که امیدواریم این میزان به پنج میلیون بشکه در روز برسد این در شرایطی است که برداشت و ذخیره‌سازی نفت از میادین و مخازن سطحی و زیرسازی در حال انجام است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی فروش نفت خام را جزو سیاست کلی نظام و وزارت نفت ندانست و خاطر نشان کرد: ایران علاقه زیادی به فروش نفت خام ندارد این در حالی است که فروش آن مشتریان زیادی دارد و به میزانی فروش نفت داریم که مشتری آن وجود داشته باشد و در حال حاضر حدود 1500 ملیون بشکه نفت به حالت گاز به فروش می‌رسد.

وی گفت: تمام سعی ما این است که از خام‌فروشی جلوگیری کنیم و ظرفیت پالایشگاه‌ها را افزایش دهیم. کشور‌های چین، هند، کره جنوبی و ژاپن جزو مشتریان نفت ایران هستند این در حالی است که به برخی از کشور‌ها به علت بدحسابی نفت نمی‌فروشیم.

گزارش: حبیبه رحیمیان

فرماندار درگز: به محض تخصیص بودجه سال 94، کار ساخت جاده و تونل الله اکبر دوباره آغاز می شود.

مرتضی حمیدی فرماندار درگز در خصوص اهمیت جاده جدید شهرستان درگز و نقش آن در پیشرفت درگز گفت: جاده جدید یکی از ضرورت های شهرستان و یکی از مهم ترین اولویت های ما است. با ساخت این جاده درگز 60 کیلومتر به مرکز استان نزدیک می شود که نقش به سزایی در شکوفایی اقتصادی این شهر ایفا خواهد کرد.

وی در باره اقدامات انجام شده این پروژه گفت: در سال های قبل کارهای مطالعاتی این پروژه انجام شده و کارگاهی نیز در محل آن (روستای گپی) ساخته شده است و با تعریف ردیف بودجه، کار این پروژه آغاز شد.

وی در خصوص جمع آوری چند ماهه کارگاه پروژه تونل الله اکبر گفت: با پایان یافتن اعتبارات سال 93 موقتا کار این تونل متوقف شد و به محض مشخص شدن اعتبارات سال 94 و تخصیص بودجه، فعالیت این کارگاه دوباره آغاز می شود؛ و مسئولین شهرستان برای این خواسته منطقی مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

چندی پیش، حسین جلیلی، عضو شورای اسلامی شهر درگز گفته بود (منبع خبر) که با هماهنگی و همفکری نماینده مردم و اعضای شورای اسلامی شهر درگز، نخستین تونل با عنوان الله اکبر برای کاهش تصادفات تا پایان دوره چهارم شورای شهر در این شهرستان ساخته می‌شود.

عشایر و طبیعت شهرستان درگز

استاد شهید مطهری: یک وقت می گوئیم علی را "که" کشت و یک وقت می گوییم "چه" کشت؟
اگر بگوییم علی را که کشت؟ البته عبدالرحمن ابن ملجم؛ و اگر بگوییم علی را چه کشت، باید بگوییم جمود و خشک مغزی و خشکه مقدسی
(مجموعه شهید مطهری،ج۲۱، ص ۹۲)

بارها فرق علی را می شکافد جهلشان


روزگار از ابن ملجم های دلواپس پر است!


در این جلسه حمیدی فرماندار درگز با اشاره به ضرورت تعامل و هم اندیشی بامعتمدین شهرستان ، آنها را مهمترین مرجع مشورتی خود و حلقه ارتباطی بین خود به عنوان خادم مردم و ولی نعمتان خود دانست و از تعامل مثبت ، اتحاد و همدلی اهالی محترم شهرستان که با حضور پرشور و گسترده در مراسم و مناسبت های مختلف سال 1393 متحمل گردید قدردانی نمود.

نماینده عالی دولت در شهرستان به دستاوردهای چشمگیر دولت تدبیر و امید که به لطف الهی و تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری به آن ها دست یافت اشاره و از جمله مهمترین آن را کنترل تورم از 48% به زیر 15% و برقراری ثبات و آرامش در بازار ، شاهکار عظیم دولت در حوزه سلامت و تحت پوشش قرار دادن همه هموطنان و توزیع بیش از 8 میلیون دفترچه بیمه سلامت و تنش زدایی در عرصه بین المللی و اثبات حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و برنامه ها و اهداف صلح آمیز هسته ای مردم شریف ایران را برشمرد . در ادامه حاضرین به بیان نظرات و پیشنهادات خود با فرماندار شهرستان پرداخته و نقطه نظرات خویش را با فرماندار شهرستان در میان گذاشتند .

نان خانگی درگزینان خانگی درگزی

مراسم تودیع جواد جوادی و معارفه مرتضی حمیدی، فرماندار درگز با حضور معاونت سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی،امام جمعه،نماینده مجلس شورای اسلامی، مسئولین شهرستان و استقبال پرشور حامیان دولت در شهرستان و اقشار مختلف مردم در سالن جلسات فرمانداری درگز برگزار شد.

 

و اما مصاحبه ای با فرماندار جدید درگز:

فرماندار درگز گفت: باید گرفتاری‌های ارباب‌رجوع را رفع کنیم و خود نیز در اتاق شیشه‌‌ای می‌نشینم.

 

مرتضی حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه خراسان، به بخشی از اقدامات در دستور کار خود اشاره کرد و گفت:

 اینترنت لپ تاپ تون رو بدون نیاز به خرید دستگاه اضافی، خیلی راحت از طریق وای فای به اشتراک بگذارید. جهت مشاهده آموزش گام به گام به ادامه مطلب مراجعه فرمایید...

  

 اگر ویندوز ۸ دارید با تصویر جلو بروید

 

گام اول

 

موس را در گوشه سمت راست ببرید و وارد منوی استارت شوید

 

 

 


در منوی استار کلیک راست کنید و all apps را کلیک کنید


 

 

 در قسمت windows system بر روی command prompt کلیک راست کرده (ادامه مطلب آموزشی را در ادامه مطلب بخوانید) 

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: فاز سوم پروژه تحقیقاتی بر روی پلنگ ایرانی در پارک ملی تندوره اوایل بهمن ماه سال جاری آغاز شده و در جریان آن یک پلنگ نر به نام برزو زنده گیری شده به گردنبند ردیاب ماهواره ای مهجز گردید.

در فاز اول و دوم این پروژه که مهرماه سال جاری انجام شد دو پلنگ دیگر به نام های برنا و بردیا به این نوع گردنبند مجهز شده بودند.(لینک مرتبط)

محمدصادق فرهادی نیا دانشجوی مقطع دکتری در رشته جانور شناسی که این طرح تحقیقاتی را به عنوان پایان نامه دوره دکتری خود به انجام می رساند در تشریح فاز سوم پروژه گفت: در ادامه پروژه در بخش دیگری از پارک ملی تندوره که نسبت به محل زندگی و قلمرو برنا و بردیا فاصله داشت مستقر شدیم.

تصاویر زیبای این گزارش را در ادامه مطلب ببینید