اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

تسهیلات با سود اندک برای هنرمندان

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۸ ق.ظ

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان درگز گفت: به هنرمندان و صنعتگران فعال در حوزه صنایع دستی تسهیلات با سود اندک اعطا خواهد شد.  به 

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی محمد مددی بیان کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و صندوق مهر امام رضا(ع) به هنرمندان فعال صنایع دستی در این شهرستان وام کم بهره پرداخت می شود.

وی افزود: این تسهیلات با هدف حمایت از صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان درگز پرداخت می شود و هنرمندان مجرب و دارای مهارت پس از شناسائی به صندوق کارآفرینی امید معرفی می شوند.

وی افزود: در همین ارتباط تعدادی از هنرمندان صنایع دستی درگز موفق به اخذ وام از این صندوق شده اند که این هنرمندان در رشته های گلیم بافی، طراحی دوخت لباس های سنتی، معرق چوب، ساخت و تعمیر زیورآلات سنتی فعالیت داشتند و با اخذ این تسهیلات اقدام به تجهیز کارگاه، خرید مواد اولیه و تولید محصولات بیشتر کردند.

 مددی اظهار کرد: در تابستان امسال برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و نوجوانان کلاس های آموزش سفالگری، گلیم و منبت ومعرق در غالب برنامه های ستاد اوقات فراغت شهرستان پیش بینی شده است.

  • شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۸ ق.ظ
  • کیانوش انصاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی