اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

تغییر فرماندار درگز و انتصاب مرتضی حمیدی

چهارشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۹ ق.ظ

مراسم تودیع جواد جوادی و معارفه مرتضی حمیدی، فرماندار درگز با حضور معاونت سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی،امام جمعه،نماینده مجلس شورای اسلامی، مسئولین شهرستان و استقبال پرشور حامیان دولت در شهرستان و اقشار مختلف مردم در سالن جلسات فرمانداری درگز برگزار شد.

 

و اما مصاحبه ای با فرماندار جدید درگز:

فرماندار درگز گفت: باید گرفتاری‌های ارباب‌رجوع را رفع کنیم و خود نیز در اتاق شیشه‌‌ای می‌نشینم.

 

مرتضی حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه خراسان، به بخشی از اقدامات در دستور کار خود اشاره کرد و گفت: بر اجرای سیاست‌های عمومی دولت بر فضای همدلی و همزبانی دولت و ملت سخت پافشاری می‌کنم.

 

وی تاکید بر اتمام هرچه سریع‌تر پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان را از دیگر اولویت‌های کاری خود برشمرد و ادامه داد: جذب اعتبارات لازم و عدم برگشت اعتبارات، به‌ویژه اعتبارات کمک دارایی ماده 180، 10 و 12 از دیگر کارهایی است که باید صورت بگیرد.

 

فرماندار درگز تعامل بین تمامی ادارات و دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی و مردمی را اصل مهمی برشمرد و تصریح کرد: با این حال تداخل در امور یکدیگر را پسندیده نمی‌دانم.

 

حمیدی بر ایجاد زمینه‌های اشتغال برای رفع مشکل جوانان بی‌کار را وظیف تمام دستگاه‌ها دانست و تاکید کرد: برای رفع مشکل معیشتی و اقتصادی مردم، نباید از هیچ کوششی دریغ کنیم.

 

وی رونق اقتصادی شهرستان، به ویژه صنعت تجارت در گمرک لطف‌آباد را عامل رشد و پیشرفت کاشمر برشمرد و تاکید کرد: باید موانع پیش روی این صنعت برداشته شود.

 

فرماندار درگز افزود: باید همه دستگاه‌های دولتی تمام تلاششان را به منظور عملیاتی شدن سند آمایش سرزمین که مورد تأکید استاندار خراسان رضوی است، به کار گیرند.

 

مرتضی حمیدی به نقش مهم صاحبان اندیشه در رشد و پیشرفت شهرستان اشاره کرد و بیان کرد: اساتید، دانشگاه، دانشجویان، دانش‌پژوهان، فرهنگیان و در حقیقت رهبران فکری جامعه می‌توانند نسبت به بازنگری و به‌روزرسانی سند توسعه شهرستان و ارائه راهکارها و راهبردهای کوتاه و بلندمدت مجموعه فرمانداری را یاری نمایند.

 

وی به تونل نیمه‌کاره الله اکبر اشاره کرد و افزود: این تونل خیلی‌ها را نماینده مجلس کرده است ولی سال‌هاست که نیمه‌کاره رها شده است؛ پیگیری این پروژه که نقشی مهم در رفاه مردم شهرستان دارد، از اولویت‌های کاری من است.

 

فرماندار درگز با بیان اینکه متناسب با ظرفیت‌های هر روستا برای آن برنامه داریم، تشریح کرد: به‌ْطور مثال در روستاهای منطقه درودگر باید با هماهنگی مردم نوع کشت را به‌گونه‌ای انتخاب کنیم که با مشکل کمبود آب مواجه نباشیم.

 

وی افزود: کشت گیاهان دارویی که مورد تأکید وزیر محترم بهداشت هست می‌تواند به اقتصاد خانوارهای روستایی شهرستان کمک کند.

 

حمیدی به روستاهای مناطق کوهستانی شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: مراتع مناطق کوهستانی ما پاسخگوی دام نیست و دام‌پروری برای روستاییان این مناطق توجیه اقتصادی ندارد.

 

وی برنامه توسعه روستایی را نقشه راه برشمرد و گفت: در روز اول کاری به روستای شمسی‌‌خان رفتیم و مشکلات این روستا را از جمله گازکشی نبودن آن بررسی شد.

 

حمیدی در پاسخ به این سوال که آیا در این شهرستان مصوبه آب، برق و گازرسانی به روستاهای زیر بیست خانوار اجرایی می‌شود، گفت: در این زمینه باید به دستورالعمل‌های جدید توجه کنیم؛ اگر بخش‌نامه‌های جدید بر اجرایی شدن این مصوبه باشد، مجموعه فرمانداری با تمام توان آن را اجرایی می‌کند.

 

ط

ط

ط

ط

ط

ط

ط

ط

ط

ط

ط

ط

ط

 

  • چهارشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۹ ق.ظ
  • کیانوش انصاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی