اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

زارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ولی پور در این مراسم گفت: شب‌های قدر بهترین فرصت برای استغفار و توبه به درگاه الهی است.
وی به تبیین شب قدر و سرنوشت و مقدرات در این شب پرداخت و اظهار داشت: واژه «قدر» به معنای اندازه گیری است و شب قدر، شبی است که همه امور و مسائل سرنوشت ساز، در آن شب مقدر می‌شود.
ولی پور بیان داشت: یکی از ویژگی ‌ها و امتیازات شب قدر این‌ است که قرآن مجید، کتاب هدایت و راهنمای بشر و معجزه جاوید پیامبر اعظم(ص) در این شب نازل شده است.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: یکی دیگر ازویژگی‌ها و خصوصیات شب قدر رقم خوردن سرنوشت و مقدرات انسان به مدت یک سال از قبیل مرگ و زندگی، وسعت یا تنگی روزی، خیر و شر و... است.
ولی پور افزود: در این شب اگر کسی به راستی توبه کند و از خداوند خیر دنیا و آخرت را بخواهد، پرونده درخشانی که پس از توبه گشوده می شود، زمینه سعادت وی را فراهم می آورد.

دعای جوشن کبیر؛ دعای خلاصی از آتش جهنم 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فضیلت دعای جوشن کبیر و قرائت این دعا در شب های ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: دعای جوشن کبیر، دعای خلاصی از آتش است و امام علی(ع) در این دعا که عالی ترین دعایی است که از زبان انسان خطاب به پروردگار بیان شده، از خداوند متعال طلب رهایی از عذاب آتش می‌کند.
وی عنوان کرد: این‌ دعا شامل‌ چندین‌ فقره‌ است‌ که‌ در هر فقره آن‌ بخشی‌ از خطرها، بلایا، مصائب‌ و بیماری ها‌ یادآوری‌ شده‌ است‌ که‌ در طول‌ زندگی‌ برای‌ انسان ها، به‌طور طبیعی‌ یا در ارتباط‌ با دیگر انسان ها پیش‌ می‌آید و از خداوند که‌ هریک‌ از آن‌ها را به‌ گونه‌ای‌ از خواننده دعا دفع‌ می‌کند، سپاسگزاری‌ می‌شود.
این کارشناس مذهبی افزود: در پایان‌ هر فقره‌، با فرستادن‌ درود به‌ حضرت‌ محمد(ص)‌ و خاندان‌ وی‌، سپاس‌ الهی‌ به‌ جا آورده‌ و از او درخواست‌ می‌شود که‌ خواننده دعا را از زمره سپاسگزاران و یادآوران‌ نعمت های‌ او قرار دهد.
یادآور می‌شود؛ اقامه نماز صد رکعتی، قرائت دعای جوشن کبیر، مراسم احیاء، قرآن به سر و مداحی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در شب 21 ماه مبارک رمضان در اداره املاک و اراضی درگز بود
  • سه شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۴ ق.ظ
  • کیانوش انصاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی