اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

مهم ترین علت مراجعه مردم درگز به پزشک

چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۲۹ ب.ظ

امینی: ناراحتی قلبی مهم ترین علت مراجعه مردم درگز به پزشک است

 

مشهد - خبرنگارمهر: پزشک متخصص قلب، در بیمارستان صحرایی شهید صیاد شیرازی درگز گفت: بیماری های قلبی و عروقی به دلیل فرهنگ غذایی مردم این منطقه و همچنین استفاده از دخانیات مهمترین علت مراجعه مردم به پزشک است.

به گزارش خبرنگارمهر، سارا امینی متخصص بیماری های قلب وعروق، که برای خدمت رسانی به منطقه چاپشلو درگز در خراسان رضوی حضور یافته سه شنبه شب در جمع خبرنگاران بازدید کننده اعزامی از مشهد اظهارداشت: استفاده زیاد از روغن های خوراکی جامد و مصرف دخانیات ازعوامل بروز بیماری های قلبی و عروقی است.

وی افزود: به دلیل وجود فرهنگ خاص غذایی مردم در این منطقه، متاسفانه بیماران قلبی، زیادی در این بخش وجود دارند.

وی گفت: در صورتی که فرهنگ غذایی مردم اصلاح نشود در آینده شاهد حضور بیماران قلبی و عروقی فراوانی در این قسمت از کشورعزیزمان خواهیم بود.

وی با اشاره به هزینه بالای درمان بیماری های قلبی در دنیا، پیشگیری را بهترین راه حل دانست.

وی کمبود شدید متخصص در شهرستان درگز را از عوامل حضور چند روزه خود در طرح خدمت رسانی بیمارستان صحرایی دانست و بیان کرد: دوری مردم این منطقه از مرکزاستان و کمبود پزشک متخصص در این شهرستان عدم مراجعه و پیگیری های لازم از سوی بیماران را درپی داشته است.

وی اظهارداشت: روزانه به طور متوسط 60 مورد پذیرش در بخش بیماری های قلبی این بیمارستان صحرایی انجام می پذیرد.

متخصص بیماری های قاب وعروق در گرانی داروهای مورد نیاز بیماران اظهار نگرانی کرد و افزود: در این بیمارستان صحرایی داروی مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد.

وی افزود: به دلیل قرارگرفتن بسیاری از داروهای قلبی و عروقی در لیست داروهای تخصصی از ارائه این داروها در این محل معذوریم که امیدوارم در برنامه های سال های آینده بتوانیم با تهیه این نوع داروهای تخصصی به هموطنان خدمت رسانی بهتر و مناسب تری داشته باشیم.

وی گفت: مردم محروم این منطقه بسیارمهربان،خوش برخورد و خونگرم و مهمان نوازهستند و امیدوارم بتوانم با تمام توان به این عزیزان خدمت کنم

  • چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۲۹ ب.ظ
  • کیانوش انصاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی