اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

جوانک شجاع من، ستاره ی مرا تو مقدر کرده ای

پنجشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۱، ۰۳:۵۲ ب.ظ

یانیس ریتسوس -  ترجمه : رضا رجایی

 

 

 

ستاره ی مرا تو مقدر کرده ای،

هستی مقدر توست،

و ما فرو می رویم

در تاریکی

خورشید،

این گرداله ی سیاه پیچ در پیچ،

در انبساط نور درخشان خویش است


جمعیت از من عبور می کنند،

تنه می زنند،

و سربازان لگد مالم می کنند

ولی نگاه خیره ام هرگز طفره نمی رود و

چشم هام هرگز ترا ترک نمی کنند

آه،

رایحه ی مبهم نفس هات را بر گونه ام حس می کنم

چونان نوری سبکبال و سترگ

بر سنگفرش های انتهای جاده

کف دستی غرقه در نور به پاک کردن اشک هام

آه پسرم،

کلمات تو به اعماق درونم شوریدند

و حالا نگاه کن که دیگرباره برخاسته ام

و تنم همچنان استوار است

جوانک شجاع من،

پرتوی نرم مرا از زمین بلند کرده

و حالا تو کفن پوش پرچم های خود شده ای،

بخواب فرزندم

راه سوی برادرانت می برم و

گرمی صدای تو،

روشنی بخش من است

 

  • پنجشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۱، ۰۳:۵۲ ب.ظ
  • کیانوش انصاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی