اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

خبر کامل سفر استاندار خراسان به درگز

يكشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۳۰ ق.ظ

سفر استاندار خرسان به درگز: استاندار خراسان رضوی گفت: صنایع تبدیلی با محوریت بخش کشاورزی در شهرستان درگز ایجاد شود تا علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار سبب ماندگاری جمعیت روستایی و مهاجرت نکردن آنها به حاشیه شهرها می شود.

 

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: صنایع تبدیلی با محوریت بخش کشاورزی در شهرستان درگز ایجاد شود تا علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار سبب ماندگاری جمعیت روستایی و مهاجرت نکردن آنها به حاشیه شهرها می شود.

بمحمد حسین فروزان استاندار خراسانه گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان مهر ظهر امروز به منظور بررسی مسائل اقتصادی شهرستان های درگز و قوچان به این مناطق سفر کرد.
استاندار خراسان رضوی سفر خود را ابتدا با حضور در گلزار شهدای شهرستان درگز و ادای احترام به مقام شامخ آنان آغاز و سپس از محور در حال احداث درگز به دوغائی که با بهره برداری از آن، مسیر مشهد، درگز 60 کیلومتر نزدیک تر می شود، دیدن کرد.
وی با اشاره به موقعیت ترانزیتی این شهرستان و نقش ملی و فرا ملی آن در ارتباط با کشورهای حوزه آسیای میانه گفت: با تامین زیرساخت های مورد نیاز ترانزیت و حمل و نقل، شهرستان درگز می تواند به قطب ترانزیت کشور و بارانداز کشورهای آسیای میانه تبدیل شده و به توسعه هرچه مطلوب تر این شهرستان منجر شود.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرستان درگز رتبه ششم ترانزیت کشور را دارد که با توجه به قرار گرفتن این محور در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق، تسریع در اجرای پروژه های زیرساختی در حوزه ترانزیت می تواند علاوه بر کاهش هزینه های ملی، نقش تعیین کننده ای در راستای افزایش توسعه صادرات غیرنفتی داشته باشد.
فروزان مهر در ادامه از قسمت های مختلف شهر درگز و شهر مرزی لطف آباد دیدن کرد و با حضور در پاسگاه مرزی لطفی از خدمات مرزبانی خراسان رضوی در تامین امنیت تقدیر کرد.
وی سپس به گمرک لطف آباد رفت و از چگونگی فعالیت در این بخش مطلع و در نهایت از بازارچه مرزی لطف آباد نیز بازدید کرد.
استاندار خراسان رضوی در ادامه طی جلسه ای که با حضور برخی معاونان، مدیران ستادی استانداری و تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی در محل فرمانداری شهرستان درگز برگزار شد گفت: نوع نگاه مدیریت استان، توجه به نقاط محروم و مرزی است و این موضوع را با هدف کاهش شکاف توسعه و توزیع متوازن امکانات به عنوان یک راهبرد اساسی دنبال می کند.
فروزان مهر با بیان اینکه نگاه در توسعه مناطق باید معطوف به مزیت های نسبی، منطقه ای و رقابتی در حوزه های گوناگون باشد افزود: در راستای بهره وری بیشتر از امکانات موجود در شهرستان درگز، باید استفاده از مزیت های این شهرستان در حوزه های کشاورزی و گردشگری نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به سهم عمده کشاورزی و دامپروری در تولید ناخالص این شهرستان، گفت: به تمامی طرح های عملیاتی شهرستان درگز در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی بدون محدودیت، تسهیلات پرداخت می شود.

استاندار خراسان در شهرستان درگز

استاندار خراسان رضوی در این راستا خواستار ایجاد صنایع تبدیلی با محوریت بخش کشاورزی در این شهرستان شد و گفت: تحقق این مهم علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار سبب ماندگاری جمعیت روستایی و مهاجرت نکردن آنها به حاشیه شهرها می شود.
فروزان مهر از همجواری درگز با کشور ترکمنستان و بازارچه مرزی به عنوان مزیت دیگر این شهرستان یاد کرد و افزود: اجرای طرح جامع پایانه مرزی لطف آباد، ارتقای گمرک به اداره کل و پیگیری ایجاد منطقه ویژه لطف آباد از جمله مواردی است که باید برای تحقق آن تلاش کرد.
وی همچنین خواستار تعامل بیشتر گمرک و پایانه ها و ایجاد پنجره واحد تجاری به منظور تسریع در روند صادرات و واردات کالا گردید.
استاندار خراسان رضوی ضمن استماع مشکلات شهرستان که توسط نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ارائه شده بود دستور پیگیری های لازم را صادر و بر تسریع در اجرای پروژه های عمرانی و مهر ماندگار در شهرستان درگز تاکید کرد.
فروزان مهر از شهرداران لطف آباد و درگز خواست تا نسبت به زیبا و مناسب سازی فضای شهری و ساماندهی مبادی ورودی شهرها اقدام کنند.
وی سپس درگز را به مقصد شهر باجگیران ترک کرد و در بدو ورود به این شهر مورد استقبال فرماندار شهرستان قوچان و اهالی باجگیران قرار گرفت.
استاندار خراسان رضوی ضمن بازدید از بازارچه مرزی باجگیران در جمع تعدادی از مدیران شهرستان قوچان حاضر شد و گفت: بهترین راهبردی که در شرایط اقتصادی کنونی می تواند به بی اثر کردن تحریم ها بیانجامد؛ توجه ویژه به مبادی مرزی و فعال سازی بازارچه ها است.
وی افزود: موضوع ارتقای این بازارچه نیز به منطقه ویژه اقتصادی از طریق دستگاه های مربوطه دنبال می شود.
فروزان مهر خاطرنشان کرد: نظر به اعلام  آمادگی پلیس مرزبانی، به منظور هر چه فعال تر شدن این بازارچه و افزایش مبادلات مرزی، اجرایی شدن تردد از طریق گذر مرزی برای ساکنان این منطقه پیگیری می شود.
استاندار خراسان رضوی خواستار ایجاد پنجره واحد تجاری در این گمرک شد و بر استقرار مدیران در بخش باجگیران با هدف فعال تر شدن بدنه دستگاه های اجرایی و خدمت رسانی بهتر به مردم تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و خود اشتغالی به متقاضیان واجد شرایط در شهر باجگیران خبر داد و گفت: تسهیلات طرح توسعه کشاورزی نیز در این شهر بدون محدویت پرداخت می شود.
فروزان مهر در پایان سفر خود ضمن بازدید از شهر قوچان از یک واحد تولید دوچرخه در این شهر دیدن کرد و در راستای رفع مشکلات این واحد صنعتی و تامین سرمایه در گردش از طریق سیستم بانکی دستورات لازم را صادر  کرد.
گفتنی است از جمله مصوبات جلسه امروز بررسی طرح گازرسانی به شهر باجگیران، ایجاد جایگاه عرضه سوخت و کمک به شهرداری برای احداث دیوار ساحلی بازارچه و ساماندهی مبلمان شهری بود.

 

در رابطه با این سفر گزارشی نیز سرویس خبری خراسان در درگز نوشت:

شهرستان درگز به هر اندازه اعتبار جذب کند برایش سقفی و محدودیتی قائل نیستیم و برای صنایع تبدیلی بودجه اختصاص می دهیم.استاندار خراسان رضوی که پنج شنبه به اتفاق جمعی از مدیران استان به شهرستان درگز سفر کرده بود پس از ادای احترام به شهدای این شهرستان و بازدید از جاده جدید در دست احداث درگز، کپکان، دوغایی و گمرک و پایانه مرزی لطف آباد در جلسه بررسی مسائل اقتصادی درگز در محل فرمانداری حضور یافت و با اعلام مطلب فوق افزود: نگاه و استراتژی ما توجه به مناطق محروم مرزی است و به همین خاطر از مناطق محروم شروع کردیم.«مهندس فروزان مهر» افزود: درگز ظرفیت های خوب و مشخصی دارد و باید این ظرفیت ها را به فعلیت برسانیم و دستگاه های ذیربط باید تلاش کنند درگز را به عنوان یک منطقه ملی معرفی کنند.استاندار گفت: مسیر «درگز- دوغایی» مسیر خوبی برای ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه و بالعکس است و با زیرساخت هایی که در شهرستان وجود دارد، می تواند به عنوان بارانداز منطقه برای کشورهای «c.i.s» مورد توجه قرار گیرد.وی به ظرفیت های کشاورزی این منطقه هم اشاره کرد و افزود: درگز نقش فرااستانی دارد و حتی می تواند نقش بین المللی نیز ایفا کند و برای ارتقای گمرک و منطقه ویژه اقتصادی نیز پیگیری خواهیم کرد.در این جلسه فرماندار، نماینده مردم درگز و امام جمعه شهرستان نیز با توجه به ظرفیت های این شهر خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان به مشکلات این شهرستان شدند.

  • يكشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۳۰ ق.ظ
  • کیانوش انصاری

نظرات  (۲)

سلام


ممنون از حضورتون
در زندگی برای هر آدمی !
از یک روز...
از یک‌ جا. . .
از یک نفر. . .
به بعد
دیگر هیچ چیز مثل قبل نیست!
... نه روزها. . . نه رنگ‌ها. . . نه خیابان‌ها !
همه چیـــــــــز می شود


دلتنگی ...در زندگی برای هر آدمی !
از یک روز...
از یک‌ جا. . .
از یک نفر. . .
به بعد
دیگر هیچ چیز مثل قبل نیست!
... نه روزها. . . نه رنگ‌ها. . . نه خیابان‌ها !
همه چیـــــــــز می شود


دلتنگی ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی