اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اعتدال و امید: حسن روحانی تا پیش از پایان روزپنجشنبه به وقت شرق آمریکا وارد نیویورک می شود؛ این سومین سفر او به سازمان ملل اززمان رسیدن به ریاست جمهوری است اما این بار پس از توافق هسته ای و درفضایی که به ایران کمتر بعنوان یک معضل وخطر نگاه می شود ، بسیاری ازکشورها مشتاق ارتقاء روابط اقتصادی وسیاسی با تهران هستند.

اعتدال و امید: بی.بی.سی در این گزارشی افزود: دیپلمات ها به بی.بی.سی گفته اند که تعداد بسیار بیشتری از رهبران خواستار دیدار با حسن روحانی هستند و بخش اعظم سفر ۶ روزه اش به این گفت و گوهای دو جانبه خواهد گذشت.

شهری که هرسال درآستانه سفر بیش از۱۵۰رهبر ازسراسر جهان برای شرکت درمجمع عمومی سازمان ملل درحالت آماده باش کامل قرارمی گیرد، امسال با حضور همزمان رهبر کاتولیک های جهان امنیتی تر هم شده است.
‘سوزان دیماگیو’ پژوهشگر ارشد بنیاد آمریکای نوین که درسفر پیشین روحانی یکی ازجلسات پرسش وپاسخ او درنیویورک را مدیریت کرد، می گوید با اجرایی شدن توافق هسته ای حالا نگاه ها بویژه درمیان دیپلمات های غربی بر یافتن راهی برای جلب همکاری ایران درحل بحران سوریه متمرکز است.
وی افزود: تندروهایی که مخالف توافق هسته ای بودند، حالا هم ضد هر گونه بهبود روابط یا همکاری ایران در زمینه های دیگر هستند.
او اظهارکرد: برای همین دیپلمات های هر دو طرف اینجا بسیار با احتیاط عمل خواهند کرد اما با شرایط بسیار خطرناکی که خاورماینه دارد گزینه ای جز گفت و گو بر سر مساله ای مثل سوریه وجود ندارد.
بی.بی.سی درادامه گفت : گفت وگوها با ورود دو روز زودتر جواد ظریف به نیویورک کلید خورده واو قراراست دراین سفر با وزرای خارجه ۱+۵ هم دیدار مشترکی برگزار کند.
صبح چهارشنبه همزمان با نشست اوبا وزیرخارجه استرالیا، شبکه خبری ان.بی.سی درگزارشی ازیک سند محرمانه پرده برداشت که نشان می دهد آژانس امنیت ملی آمریکا به صورت گسترده همه مکالمات هیات ۱۴۳ نفری همراه محمود احمدی نژاد را درسفر هشت سال پیش به سازمان ملل شنود کرده است. این گزارش نوشته چنین شنودهایی احتمالا هم اکنون هم ادامه دارد.
ظریف درواکنش به این مطلب گفت که هیچ تعجبی ندارد آمریکایی ها همه مکالمات را شنود کنند.
حاشیه هایی که به نظر نمی آید ازتمرکز آنها بر تلاش برای بهبود روابط دولت ایران با کشورهای مختلف جهان که منتظر لغو تحریم ها وگسترش مبادلات اقتصادی هستند، بکاهد.
بی.بی.سی درپایان افزود : رییس جمهوری ایران فردا در اجلاس توسعه پایدار سخنرانی خواهد کرد و روز دوشنبه مجمع عمومی سازمان ملل را خطاب قرار می دهد.

  • جمعه, ۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۴۴ ب.ظ
  • کیانوش انصاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی