اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

راضیه علیرضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معادن فلزی و غیرفلزی مزبور شامل شن و ماسه، سنگ آهک، آهن پلاسری، کرومیت، سنگ لاشه، گچ، کانسنگ مس و پومیس می باشند.
وی استخراج سالیانه این معادن را یک میلیون و 250 هزار تن ذکر کرد و گفت: این معادن در شهرستان های مشهد، گناباد، نیشابور، چناران، خواف، سبزوار و تربت جام توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسیده و برای حدود 243 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
وی اظهار کرد: به جز معادن مزبور 701 معدن با ذخیره چهار میلیارد و 784 میلیون تن و استخراج سالانه 30 میلیون تن در خراسان رضوی فعال است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به مشکل خام فروشی مواد معدنی بویژه سنگ آهن در این استان، سرمایه گذاری های کوچک در معادن، در نظر نگرفتن همه جوانب کار از سوی سرمایه گذاران و فقدان کار علمی در حوزه معادن را از دلایل این امر ذکر کرد.
وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در بخش معدن جز تفکر در مقیاس کلان آن و با در نظر گرفتن همه جوانب، ثمربخش نیست و منجر به خام فروشی می گردد. 
وی افزود: تا استخراج و اکتشاف علمی در حوزه معدن انجام نگیرد و معدن در مقیاس کلان رشد نکند، سرمایه گذاریهای حوزه صنایع معدنی نتیجه مطلوب نخواهد داشت.
وی ادامه داد: ارتقای بخش معدن در گرو ارتقای دانش فنی در حوزه اکتشاف، استخراج و بهره برداری و انجام اقدامات علمی از اکتشاف تا بهره برداری است.
علیرضایی گفت: برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، مطالعات اکتشافی ژئوفیزیک گسترده ای توسط شرکت ایمیدرو در این استان انجام و نقشه های اکتشافی معدنی به غیر از دو ناحیه کپه داغ کلات و درگز تکمیل شده است.
وی افزود: نتایج مطالعات ژئوفیزیک در استان خراسان رضوی نیز برای امکان سرمایه گذاری جدید در بخش معدن به ویژه فلزات کمیاب تا چهار ماه آینده منتشر می شود. 

  • جمعه, ۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰ ب.ظ
  • کیانوش انصاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی