اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در مجلس از برجام دفاع کرد.

به گزارش «انتخاب»، صالحی گفت: انچه ما اعلام می کنیم براساس مسائل علمی است، ما در خلا که مذاکره نکردیم، ما براساس اصول مذاکره کردیم.

وی افزود: چارچوب مذاکرات را من تعیین نکرده ام، ما اگر مذاکره کردیم در یک چارچوبی مذاکره کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: تا امروز سکوت کردم اما چند روز پیش آرزوی مرگ می کردم. آقایی در تلویزیون آمده می گفت، متوسط عمر ایرانیان 77 سال است و صالحی 66 سالش است و ده سال دیگر می میرد، بنایراین توافق به کدام سمت می رود. این چگونه صحبت کردن است؟ ایا جای خدا نشسته اید؟ با قسم جلاله در مجلس به من می گویند سیمان میریزیم روی شما و دفنتان می کنیم. ایا این بیان است؟ این نحوه ی گفتار است،؟ ایانحوه صحبت به کسانی که قصد خدمت دارند این است ؟ 

امیرعباس مهریزی و عارفی خواهان برهم زدن صحبت های صالحی در مجلس بودند، سپس کاظم جلالی هروی و تابش آنها را به کنار کشیدند و درگیری لفظی میان آنها بوجود آمد.

صالحی خطاب به افرادی که قصد جلوگیری از سخنرانی او را داشتند و هیاهو می کردند گفت: دو دقیقه گوش کنید، بعد فریاد بزنید.

رئیس سازمان انرژی اتمی سپس گفت: والله ،‌والله ، والله در مسائل هسته ای نه با کندی و نه با توقف روبه رو خواهیم شد و آب سنگین اراک، تحقیقات و غنی سازی ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما علی اکبر صالحی در ادامه سخنان خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا می خواهد آّب سنگین ، غنی سازی ، فردو و ... نباشد اما به لطف خدا همه آنها سر جایش هست.

وی افزود: هیچ وقت قصد توهین نداشته و ندارم و تا به حال صبر کرده ام.

صالحی خطاب به نبویان گفت: جناب آقای نبویان عنایت کنید دو دقیقه گوش کنید و بعد فریاد بزنید .

وی گفت: موضوع پلوتونیوم و بقیه مسائل علمی اینگونه مطرح می شود که درست نیست .

صالحی افزود: اینکه چگونه پلوتونیوم را استخراج کنیم بحث دیگری است و می گویند از پلوتونیوم در رآکتورهای قدرت استفاده می کنند و 240 کیلو بعد از سی سال استفاده کنیم، یعنی هر مجتمع سوخت 500 کیلو است و 7 درصد آن یعنی 35 کیلو می شود که برای 5 تا 6 مجتمع از 60 مجتمع نیاز است ؛ این شد حرف؟

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت:‌ می گویند آب سنگین را صادر نکنید چون در گداخت به کار می آید، می پرسیم چقدر آب سنگین داریم؟

وی اظهار داشت: الان ما 20 تن آب سنگین داریم که یک چهارم آن دوتریوم است یعنی 4 هزار کیلو در سال و در گداخت بعد از 40 سال دیگر به کار گرفته می شود 40 در 4 هزار یعنی 160 هزار و اینها با حساب و کتاب است؟

صالحی گفت:‌ شهادت می دهم و زمان ثابت خواهد کرد که خیلی از مسائل روشن می شود.

وی افزود: تواضع ما شده ضد انجام مسئولیت ما و ما هیچوقت نگفته ایم کسی هستیم و چه کار می کنیم و اگر معامله ای است ،‌ با خداست نه برای گرفتن جایگاه اجتماعی.

صالحی در بخش پایانی سخنانش در صحن علنی مجلس گفت: آنچه آنان می خواستند محقق نشد آنان می خواستند ایران در کلوپ فناوری هسته ای جهان نباشد که شدیم و خواسته هایمان را بر آنان تحمیل کردیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تکلیف ما را مشخص کرده اند و ما باید به نحوی مذاکره می کردیم که هم عزت و اقتدارمان حفظ می شد و هم فناوری هسته ای پابرجا می ماند که اینگونه شد.

صالحی اضافه کرد: این مذاکرات در نهایت عزتمندی و اقتدار انجام شد و شهادت می دهم که تاریخ بعداً ثابت خواهد کرد که در مذاکرات دست بالاتر را داشتیم.

معاون رئیس جمهور گفت: تنها محدودیت هایی که پذیرفتیم محدودیت هایی بود که سر راه رفتن به سمت تولید بمب هسته ای است در حالی که بنا به فتوای رهبر معظم انقلاب هیچ گاه در پی آن نبوده ایم.

وی افزود: بر این اساس هر محدودیتی بر سر این راه گذاشته اند بگذار دلشان خوش باشد ربطی به ما ندارد اما غنی سازی و تحقیق و توسعه ما باقی ماند و آب سنگین خواهیم داشت ما فروشنده آب سنگین و اورانیوم نیز خواهیم بود.

صالحی گفت: با هدایت ها و نقش آفرینی های رهبر معظم انقلاب ما به قله افتخار رسیدیم رهنمودهایی که هیچ کس به اندازه من نمی داند که از ابتدا همراه ما بودند.

وی تاکید کرد: اطمینان می دهم برجام سند و تاج افتخار برای ملت خواهد بود و یقین بدانیم با آن، منافع و حاکمیت ملی را حفظ خواهیم کرد.

  • سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۳۵ ب.ظ
  • کیانوش انصاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی