اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان درگز از یک هزار و 265 مورد نظارت بر طرحهای اشتغال کمیته امداد درگز در نیمه اول امسال خبر داد و بیان داشت: طرح های اشتغال درگز با نظارت ، هدایت ومشاوره های لازم موفق بوده اند.

 

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی صادق اکبری با اعلام این مطلب افزود: هدف از این بازدیدها ارائه راهنمائی، مشاوره های لازم، هدایت ، تشویق و ایجاد انگیزه به مجریان طرحهای اشتغال، بهره وری بهتر و درنهایت کسب استقلال مالی توسط مددجویان می باشد.

 

وی اصلی ترین طرحهای اشتغال مددجویان درگز را شامل [...]  دامپروری، تولیدی، صنفی و صنعتی، مشاغل خانگی، صنایع دستی و خدمات اجرائی دانست. اکبری بیان کرد: کمیته امداد بستری مناسب برای خود اتکایی و اشتغال پایدار مددجویان فراهم کرده است که سقف تسهیلات 150 میلیون ریال است که بصورت قرض الحسنه با اقساط بلند مدت به مددجویان تحت حمایت اعطا می شود .

 

همچنین، وی از نقش موثر مراکز نیکوکاری محله گفت و بیان کرد: در مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) به 2 هزار و 524 مددجو و نیازمند خدمات ارائه می شود.

 

اکبری تصریح کرد: کمکهای ارائه شده با صرف هزینه 2 میلیارد و12 میلیون ریال در راستای کمک معیشت،جهیزیه، اطعام، سبدغذایی، پوشاک، تحصیلی، مسکن و درمان انجام شده است.

 

در ادامه نیز، مدیرکمیته امداد درگز مقوله مشاوره را مهم دانست و افزود: در طی سال جاری تاکنون 375 نفر از بانوان بی سرپرست، دختران و پسران در آستانه بلوغ و ازدواج و بازمانده از تحصیل، نوعروسان و ساکنین مناطق ویژه اجتماعی در آستانه ازدواج از کلاسهای مشاوره آموزش گروهی بهره مند شده اند .

 

هم چنین ، وی به برگزاری اردوی یک روزه برای 40دانش آموز پسر در منطقه تفریحی آبگرم اشاره داشت و ادامه داد: در این اردو مسائل معارفی و دینی به دانش آموزان یتیم مطرح شد.

 

اکبری، اعزام 4 مددجو به مناطق جنگی و غرب در قالب کاروان راهیان نور را به صورت رایگان خبر داد .

 

وی از برگزاری جشن عاطفه ها در مرحله دوم در مدرسه فرهنگ خبرداد و تصریح کرد: کمکهای این جشن که به صورت نقدی و غیر نقدی بود بین نیازمندان و دانش آموزان توزیع شد.

  • پنجشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ب.ظ
  • کیانوش انصاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی