اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

بنظر میرسد این شعار خوشایند ترین و دلنشین ترین می باشد که این روزها در بین شهروندان ایرانی و بخصوص مردم شریف شهرمان شنونده خواهد داشت و صد البته رای مردم درگز همگام با سایر هموطنانشان به شعار تدبیر و امید دولت جناب آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ به روشنی این تمایل را نشان می دهد.

گذشت نزدیک به ۴ دهه از عمر مبارک نظام مقدس جمهوری اسلامی و عبور از بحران های گونا گون مردم ما را صاحب تجارب ارزشمندی کرده که اینک چراغ راهشان است!
فعالان عرصه سیاست در این راه بیشتر از دیگر شهروندان از افت و خیزهای مسیر متأثر بوده اند و اینک وضعیت موجود را نتیجه رفتار سیاسی و اجتماعی خود دانسته و به فکر تدبیر اوضاع افتاده اند.
سیاست ورزانی که تا دیروز تنها به عرصه سیاست و اجتماع از موضع حزب ،گروه یا جناح سیاسی خود می اندیشیدند اکنون بنا به جبر زمان نتایج عملکرد خود را در قالب نسل بعدی خود در حساب خویش می بینند و احیانا به ارزیابی روش ها و منش های سیاسی و اجرایی خویش می پردازند و بدون قاضی و محکمه به محاکمه خویش پرداخته و به قضاوت نشسته اند!



گذر عمر و تجربه های ذی قیمتی که اندوخته اند به آنها دیکته میکند که راه حل های میانه و از سر تدبیر بهترین راه حل ها هستند و چاره ای جز دوری از فضاهای تنش زا و موجد شکاف و دوگانگی در بدنه اجرائی کشور ندارند.

بجز اعتدال و میانه روی که بنظر می‌رسد مؤلفه گریزناپذیر پیش روی سیاست ورزان است تحلیل اوضاع سیاسی، اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی نشان از نابسامانی های بی شماری دارد ،وضع کنونی بیش از هر چیز حاصل تسلط افراد کمتر کارآمد یا نا کارآمد بر میزهای مصدر تصمیم گیری هاست!در تنازع های سیاسی شایستگان اولین قربانیان بودند و تصاحب مصادر و مناصب توسط افراد کمتر شایسته و یا نالایق عاقبتی جز عقب ماندگی نداشته است!
آنچه اکنون همه دلسوزان نظام را میتواند گرد هم آورد،تکیه بر عنصر شایستگی و کارآمدی است و این راهبرداز سوی مردم نیز با استقبال مواجه خواهد شد.
هر دو راهبرد اعتدال و کار آمدی با وجود این که یک نیاز اساسی در سطح ملی ارزیابی می شوند در شهر ما بدلیل محدودیت منابع و تأثیرپذیری بسیار زیاد از سیاست و راهبردهای مبتنی بر آن به یک ضرورت مبدل شده که در صورت عدم اعتنا می تواند بسیار مخرب تر باشد!


بعنوان یکی از فرزندان این آب و خاک تمامی فعالین عرصه سیاست و اجرای شهرمان را به رعایت اعتدال و تاکید بر کارآمدی در تمامی عرصه ها بخصوص در عرصه عمل سیاسی و اجرایی دعوت میکنم که این تنها راه اعتلای شهرمان است

علیرضا صولتی

  • سه شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۴۴ ب.ظ
  • کیانوش انصاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی