اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

اخبار شهرستان درگز | Dargaz City News

شهرستان درگز در شمال شرق ایران و دارای طبیعتی زیبا و بکر است که تاریخی کهن و با ارزش دارد

خانه تاریخی درگز به مهمانپذیر سنتی تبدیل می شود

چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲ ق.ظ

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمد مددی با اعلام این خبر گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته یکی از خانه های تاریخی این شهرستان در حال مرمت و ساماندهی و تبدیل به مهمانپذیر جهت استفاده گردشگران و مسافرانی است که به شهرستان درگز سفر می کنند.

وی افزود: این ساختمان که مربوط به دوره پهلوی است، قدمتی 85 ساله دارد و با مدیریت بخش خصوصی و نظارت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در حال آماده سازی این مکان برای ثبت ملی هستیم.

 وی افزود: این خانه جزء بافت قدیمی شهر درگز محسوب می شود و مراحل ثبت ملی را سپری می کند و با ثبت ملی، این مکان تبدیل به پایگاه میراث فرهنگی خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان درگز خاطرنشان کرد: در حال حاضر این شهرستان دارای دو هتل و چهار مهمانپذیر است و سال گذشته بیش از 120 هزار مسافر و گردشگر از جاذبه های فرهنگی و تاریخی و اماکن گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

  • چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲ ق.ظ
  • کیانوش انصاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی